makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace?
Sport, inte mer.
Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...
makkeman1337 skrev:en liten fråga här.
är barikit 74cc sport eller midrace?
Sport, inte mer.
Om jag inte är helt ute och kör original moppe så är Barikit och Airsal 74cc optimerade för 45mm vevarna som oftast är Midrace/Race, så då borde cylindern vara Midrace? Rätta mig om jag har fel...
Då är du fel ute, dom är till 39mm.
Och dom är bara Sport oavsett vad dom är till för slag.
Då är du fel ute, dom är till 39mm.
Och dom är bara Sport oavsett vad dom är till för slag.
wille95 skrev:är det STOR skillnad på en bk 74 vs mk sp 70
i effektregistert?
Inte så stor, men mk sp är en midrace cylinder och bk 74 är sport så sp liggrer nog först i registret. Men det beror helt på resten av setupen och eventuell portning. Man kan lika gärna få en bk 74 att gå bättre än en sp, så svårt är det inte. Finns en som har med portning på en bk 70 fått den att nå bättre register än en oportad mhr. Samma gäller andra sport cylindrar
Övrig setup är urpluggad org rör, med 96 munstycke och uppborrad luftburk.
drevning är 12/52.
Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Samt jag har bara hört bra om Airsal 70cc sport. Vilket skulle ni ta?
drevning är 12/52.
Den översta länken 80cc dr evolution har jag inte hört så mycket om. Är det något att ha? eftersom den är så billig...
Till 80ccn står det att det är bäst att byta vevparti men det behöver du inte till Airsal 70cc. Jag skulle rekommendera 70cc, effektör och större förgasare, kommer inte gå speciellt bra med originalröret men det funkar med originalföggen också. Ska du ha större förgasare så kör med sportluftfilter också eller öppen förgasare.
drevning är 12/52.
Dom är förmodligen väldigt lika, inte speciellt vassa någon av dom.
smdavve skrev:Hej jag har en Roxon duel sm 07. Måste man byta vev om man har barikit 70cc culatin racing?
drevning är 12/52.
Tja, jag har beställt en Dr Evolution cylinder och kan ju berätta sen om den går nå bra och den är på 73.5cc, inte 80cc.
Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?
beta1994 skrev:Tack wille95 men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc?
Inte om den fungerar.
kr002 skrev:Tjenare!
Jag har tänk att köpa ny cylinder! Men eftersom farsan är imot 70cc å liknande så får jag hålla mig vid 50cc och då hitta jag den här http://www.twostroke.se/product.asp?product=10228 Kommer veven hålla? (den är relativt nybytt) eller kommer mopper ramla isär sakta men säkert ifall jag skaffar den?
beta1994 skrev:Tack wille95 men är det bäst att man ta bort oljeblandaren och börja blanda direkt i tanken när man köper en 70cc?
Inte om den fungerar.
Skulle uppskatta svar!
Det där är bland det mest onödiga man kan köpa.
Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.
Inte om den fungerar.
Skulle uppskatta svar!
Å varför påstår du det då? Jag måste ju veta varför jag inte köper den isåfall? och så svara du inte på min fråga.
Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.
Men ja, den kommer förmodligen rasa ganska fort med den cylindern, den skulle hålla sjukt mycket längre med en MHR 80cc eller liknande.
siiimooon skrev:
Inte om den fungerar.
Om du ska ha den så måste du ha PR eller liknande rör, 24mm förgasare, 21mm kan räcka med skulle inte köra på det.. Innerrotor tändning, ja du måste byta det mesta i motorväg eftersom 50cc blir aldrig starka utan dom "lever" på varven, alltså måste du ha högt varv (10k+) för att få ut någon speciell "effekt" från den cylindern, och då blir du en snutmagnet.
Men ja, den kommer förmodligen rasa ganska fort med den cylindern, den skulle hålla sjukt mycket längre med en MHR 80cc eller liknande.
Okej tack för svaret! då var det nog lite mer jobb än jag trodde... Kan du rekomendera något i liknande prisklass som inte är för häftigt för farsan? Skulle vart bra med något som inte farsan tycker är för "häftigt" då han redan tycker att den går som fan, men jag har bara Ett MK thrower på.
kr002 skrev:
Okej tack för svaret! då var det nog lite mer jobb än jag trodde... Kan du rekomendera något i liknande prisklass som inte är för häftigt för farsan? Skulle vart bra med något som inte farsan tycker är för "häftigt" då han redan tycker att den går som fan, men jag har bara Ett MK thrower på.
En Airsal 70cc, varvar inte mera men man känner stor skillnad på draget, har du tur så kan du få något litet res till och med.
Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!
kr002 skrev:Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!
MvH :kasper
Om den går bra? Klockrent att du frågar nu när du har köpt den
Skruva på och kör en runda!
Men men, det är ju 70 cc, så nog borde den ju ha lite riv i alla fall?
kr002 skrev:Jag har köpt en billig athena 70cc cylinder på blocket! och nu undrar jag ifall någon vet ifall dom går bra? någon cylinder som det går att gemföra den med? Skulle uppskatta svar än en gång!
MvH :kasper
Om den går bra? Klockrent att du frågar nu när du har köpt den
Skruva på och kör en runda!
Men men, det är ju 70 cc, så nog borde den ju ha lite riv i alla fall?
hehe ja så tänkte jag med har 50cc å 70cc samma topplock eller? eftersom att den var lite fel på det....