tjenare, min kompis har en peugot jetforce c-tech och jag som ska hjälpa honom trimma den undrar om det blir någon skillnad om man tar bort och svetsar igen blindböjen?
tack på¨förhand
hej, får jag inte till moppen så den går bra säljer jag röret å köper ett annat, vad gör jag för fel? har yamaha slider 09 med yasuni z. har testat vikter från 3g till orginal och kopplingsfjädrar från orginal till extremt hård.
den går bäst med org fjädrarna och 3.5 grams vikter, då accar den bäst men varvar sönder. stoppar jag 4g så är den seg till ca 30km/h sen sticker den. Jag vill att den ska dra direkt från start, tack för svar!
chriille22 skrev:hej, får jag inte till moppen så den går bra säljer jag röret å köper ett annat, vad gör jag för fel? har yamaha slider 09 med yasuni z. har testat vikter från 3g till orginal och kopplingsfjädrar från orginal till extremt hård.
den går bäst med org fjädrarna och 3.5 grams vikter, då accar den bäst men varvar sönder. stoppar jag 4g så är den seg till ca 30km/h sen sticker den. Jag vill att den ska dra direkt från start, tack för svar!
Att få den att sticka iväg från start blir svårt då yasuni z inte är lågvarvigt utan högvarvigt.
chriille22 skrev:hej, får jag inte till moppen så den går bra säljer jag röret å köper ett annat, vad gör jag för fel? har yamaha slider 09 med yasuni z. har testat vikter från 3g till orginal och kopplingsfjädrar från orginal till extremt hård.
Att få den att sticka iväg från start blir svårt då yasuni z inte är lågvarvigt utan högvarvigt.
okej, men tror du 3,5g vikter är bra, trots att den varvar gode mycket?
Tjenare, jag tänkte byta ut mitt avgassystem mot något slags effektrör, men jag är inte säker på vilket och om jag måste köpa något mer t.ex. variatorvikter eller dylikt för att den ska så bra som möjligt.
(tänkte dessutom köra pluggat rör, men skulle vara kul och veta om man behöver t.ex. olika variatorvikter för ett pluggat/opluggat rör med!)
Vad tror ni topphastigheten blir?
iron_x_speedfighter skrev:Tjenare, jag tänkte byta ut mitt avgassystem mot något slags effektrör, men jag är inte säker på vilket och om jag måste köpa något mer t.ex. variatorvikter eller dylikt för att den ska så bra som möjligt.
(tänkte dessutom köra pluggat rör, men skulle vara kul och veta om man behöver t.ex. olika variatorvikter för ett pluggat/opluggat rör med!)
Vad tror ni topphastigheten blir?
Allt är original och mopeden är en speedfight 2.
Tacksam för svar snarast möjligt!
Asså det beror ju helt och hållet på vilket du ska ha. Jag själv körde med ett stage6 pro replica och jag bytte ut; koppling(Orginalet var sliten), vikter,variator,munstycke och sportluftsfilter
Vilket rör bör jag byta till för att få bäst bottendrag?
Jag har;
Stage6 Sport Pro
Stage6 MKII koppling
Stage6 Insug&membran
Dellorto 19mm blackedition
Hebo variator competition
Doppler sportlufts.
Jag har kollat på rören; Stage6 Pro & Yasuni c21. men somsagt, acc är jag ute efter & klart något som matchar setupen
Hur ska man få en speedfight med ett gianelli reverse att få bättre axx?
Har 6.5 g vikter nu, men den drar inte från början( går skitsegt från 0 till 10 km/h) Toppfarten har blivit bättre sen ja satte på röret men axxet e nästan som innan.
patric29 skrev:Hur ska man få en speedfight med ett gianelli reverse att få bättre axx?
Har 6.5 g vikter nu, men den drar inte från början( går skitsegt från 0 till 10 km/h) Toppfarten har blivit bättre sen ja satte på röret men axxet e nästan som innan.
patric29 skrev:Hur ska man få en speedfight med ett gianelli reverse att få bättre axx?
testa med annat munstycke och lättare vikter
Tror du att jag ska ha större eller mindre munstyck? har 62 nu det e 10 större än orginal. Tror du att det kan ha med kopplingsfjädrarna att göra?
testa med annat munstycke och lättare vikter
Tror du att jag ska ha större eller mindre munstyck? har 62 nu det e 10 större än orginal. Tror du att det kan ha med kopplingsfjädrarna att göra?
Men 10 bör räcka. testa med lättare vikter, kanske 4,5 eller något liknande
patric29 skrev:
Men 10 bör räcka. testa med lättare vikter, kanske 4,5 eller något liknande
Jag för testa med 5,5 för det är dom lättaste jag har, men du tror inte att det kan ha något med koppling eller tryckfjädrar att göra?
Testa byta kopplingsfjädrar. ev beställ lite lättare vikter ändå. det handlar ju om att du ska få den att varva upp tidigare
Är det nån som vet om Doppler S3R röret låter mycket, tänkte jämfört med Stage 6 Replica/Pro rören och Yasuni R?
Min setup är 70cc Malossi Sport cylinder, Dellorto 17,5mm , Metrakit SP rör m.m jag vet att det är vassare än dom andra men är ute efter ett så tyst rör som möjligt. det gäller till en liggande minarelli motor.
kan ju säga att munstyckena du köpt är rätt iallafall men sen så är ju laser xpro ett högvarvit rör så axxet kommer alltid komma senare men ta och byt kopplingsfjärdrar så ska den dra direkt.