Halvljuset fungerar inte Aprilia rx

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Apriliarx07
Elmoped

Halvljuset fungerar inte Aprilia rx

Inlägg av Apriliarx07 »

Hej. Har el-problem med min Aprilia rx -07. Halvljuset slutade fungera för en vecka sedan :? . Helljuset och alla andra ljus fungerar felfritt. Det slutade fungera någon gång efter att det var en som tjuvkopplade mopeden genom att koppla ur denna sockerbit: http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=16432

Sedan lämnade grön-blå sladden till höger på bilden mot röret och brändes. Körde ca 10km så började elen krångla och alla varningslampor på mätaren började lysa och mopeden stannade. tog bort sladden från avloppet så började allt fungera igen förutom halvljuset. ibland fungerade ljuset, men slutade igen efter ett tag. Nu funkar den inte alls , men helljuset har inga problem. Kan det vara sladden som orsakar detta problem? Har den något att göra med den eller är det något annat fel?
Sladden ser ut såhär nu :
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=16431

Kan tillägga att jag inte är så kunnig om el kopplingar och sånt så förklara noga om ni har något svar. Tack.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Testat att byta lampan? Ibland kan trasiga glödlampor lysa ett tag igen när vibrationer fått glödtråden att lägga sig emot så det blir kontakt igen...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
spennleif
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av spennleif »

Vettefan vad det kan vara, min bensin & olje lampa lyser hela tiden, alla andra är släckta, den enda som funkar är min hel ljus lampa ;s
Och förut fungerade inte mitt helljus, så jag kopplade ur och sen in allt igen, och nu funkar det :)

Good luck :)
Apriliarx07
Elmoped

Inlägg av Apriliarx07 »

Glödlampan var felet :wink:
Skriv svar