skador som kan hända om remmen går av

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
not-gay
Elmoped

skador som kan hända om remmen går av

Inlägg av not-gay »

ja urusel rubrik men men
jag körde i cirka 40km när remmen gick av och efter det så gnislar det från variatorn kan ett lager gått? kan veven blivit sne??

trim:
stage6 70cc
yasuni r
org variator
trimm koppling
vikter,munstycke osv
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Alltså antingen gick remmen av och du fortsatte i 40km = 4 mil ?
Eller så åkte remmen av när du körde i 40km/h och när du stannade för att kolla vad som hände och kanske rullade moppen så hörde du att det lätt från variatorn.

Tror du att någon här vet vad som har hänt i din variator, öppna och kolla det minsta du kan komma undan med är att byta remmen.
Den kan ju säkerligen trassla sig och ta sönder något men det är mycket lättare att öppna upp och kolla vad det är. Istället för att göra en dum tråd.
not-gay
Elmoped

Inlägg av not-gay »

jävla sär

körde i 40km i timmen och då gick remmen av, den lindade sig runt kopplingen så det vart tvärnit sen så bytte jag till org remmen och efter de så gnislar det från variatorn inte från kopplingen från variatorn och undrade om veven kan ha blivit skada eller nått sånt med lager osv.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

not-gay skrev:jävla sär

körde i 40km i timmen och då gick remmen av, den lindade sig runt kopplingen så det vart tvärnit sen så bytte jag till org remmen och efter de så gnislar det från variatorn inte från kopplingen från variatorn och undrade om veven kan ha blivit skada eller nått sånt med lager osv.
40km/h*

Tycker du ska klyva motorn och kolla, i bästa fall har ett lager kanske gått i värsta fall.... har veven gjort sitt.
Användarens profilbild
vongyllis
Svårstartad skrothög

Inlägg av vongyllis »

splinsen på veven kan ha gått åt helvete och allt bara går runt.
gjorde de på en kompis moped
Skriv svar