Har lite problem men jag venne om det är något att vara orolig över, när jag har vart ute och kört med min Aerox [maxfart ca 100] så när man stänger av den börjar det ryka rätt så rejält från cylindern/förgasarn och tjuter även litegranna, har kikat slangarna men allt verkar sitta på sin plats??
svårt att säga men skulle gissa på att värmeutvecklingen blir rätt så hög då du stannar och inget kylarvatten pumpas och då kan de ju finnas tendens till kokning. eller så fick du olja eller bensin på den. fixa film/bild?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:svårt att säga men skulle gissa på att värmeutvecklingen blir rätt så hög då du stannar och inget kylarvatten pumpas och då kan de ju finnas tendens till kokning. eller så fick du olja eller bensin på den. fixa film/bild?
Jag kan fixa det tills imorgon då jag kommer hem från skolan, hur skulle jag kunna fixa det och kan något gå sönder?
tja undvik att ligga på höga varv, iaf innan du stänger av. se till så de är inget ivägen för vinden så den kan blåsa genom kylaren, de skadar ju inte om de blåser lite vid motorn med annars kanske du skulle byta stift? så du får ner värmen i cylindern lite
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:tja undvik att ligga på höga varv, iaf innan du stänger av. se till så de är inget ivägen för vinden så den kan blåsa genom kylaren, de skadar ju inte om de blåser lite vid motorn med annars kanske du skulle byta stift? så du får ner värmen i cylindern lite
Tjena! Jag har ju kåpan för kylarn på min aerox? .. Beställde hem ett stift med värmegrad 9. Men ska testa imorgon att köra på låga varv innan jag slår av den då !
yamaha2pwn skrev:tja undvik att ligga på höga varv, iaf innan du stänger av. se till så de är inget ivägen för vinden så den kan blåsa genom kylaren, de skadar ju inte om de blåser lite vid motorn med annars kanske du skulle byta stift? så du får ner värmen i cylindern lite
Tjena! Jag har ju kåpan för kylarn på min aerox? .. Beställde hem ett stift med värmegrad 9. Men ska testa imorgon att köra på låga varv innan jag slår av den då !
Om jag kör hårt brukar jag låta moppen kanske stå i 20-30 sec på tomgång innan jag stänger av han
Om jag kör hårt brukar jag låta moppen kanske stå i 20-30 sec på tomgång innan jag stänger av han