Aerox vill ej gå igång efter Att jag pissa.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Koffras
Elmoped

Aerox vill ej gå igång efter Att jag pissa.

Inlägg av Koffras »

Hej!

Tog en runda med roxxen idag innan jobbet(skulle till jobbet) och var tvungen att stanna av för att pissa. Helt plötsligt efter det så starta inte moppen + batteriet var sten dött även fast jag använder kicken så ska det inte påverka.

Jag fick rulla roxxen resten av vägen till jobbet, och när jag sluta så försökte jag få igång den igen. Har kickat som en galning och det känns som att jag har stukat foten.

Vill tillägga en sak, 2 dagar innan så gick kicken (fjädern) så kicken går inte tillbaka, så nu gnislar kicken och låter illa när man kickar!

Den har gnista.
Den får soppa.
Har nyligen bestycka om den 2 dagar sen och har gått skit bra.
Tändstiftet är oboybrunt.

Men dom sista kickarna så börja förgasarn flöda då lämna jag roxxen på jobbet o gick hem!

Hjälp mig med att få liv i roxxen.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

kolla så att inte någon säkring har gått och sen kan du smörja in kickdrevet med olja eller fett så blir det enklare och kicka och kommer inte att gnissla lika mycket :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Koffras
Elmoped

Inlägg av Koffras »

Kollade säkringen den var hel, men sen finns det ju något sorts relä också vid batteriet?

Haha får lov att göra det. Vet varför den gnislar. Har tagit bort startmotorn för att få plats med min pwk förgasare. Så har jag kört när det har Piss regnat fast jag har täppt till hålet med lite mjölk paket
Användarens profilbild
aerox1995
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av aerox1995 »

Koffras skrev:Kollade säkringen den var hel, men sen finns det ju något sorts relä också vid batteriet?

Haha får lov att göra det. Vet varför den gnislar. Har tagit bort startmotorn för att få plats med min pwk förgasare. Så har jag kört när det har Piss regnat fast jag har täppt till hålet med lite mjölk paket

Det är inte så att du har fått skit i någon bensin slang eller i förgasaren? köp ett bränslefilter om du inte redan har ett ;)
"a quitter never wins and a winner never quits"

Titta in mitt Aerox projekt: http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=25806
Koffras
Elmoped

Inlägg av Koffras »

Jag har bensin filter, måste försöka få hem moppen så jag kan fixa fjädern i kicken osv.

Tror inte förgasarn är skitig den är helt ny sen 2 dagar tillbaka.
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

byt stift dom kan pajja
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Koffras
Elmoped

Inlägg av Koffras »

Har ett ganska så nytt stift :(
Lillen27
Elmoped

Inlägg av Lillen27 »

Jag hade nyss samma problem, men då vare att säkringen hade gått och att det var mycket skit i tanken så de vart stopp i bensinslangen så att den inte fick någon soppa. sen startade den hur fint som helst! värt att kolla!
Koffras
Elmoped

Inlägg av Koffras »

Har nyligen rengjort bensintanken+det rinner bra med sås. Men någon jävel kan ha hällt i något i tanken också (tanklock är löst)

Blir irriterad att skiten inte funkar.

Ska prova byta tändstift.
betaralle96
Elmoped

Inlägg av betaralle96 »

Kolla om den får tjyvluft :wink:
Koffras
Elmoped

Inlägg av Koffras »

Ska kolla det. Måste bara få hem skiten :p
Men den bör fan inte ta tjuvluft allt är nytt med insug osv.
Skriv svar