Och/Eller om det finns några andra Trimdelar/Liknande som får den o gå fortare. Om jag köper detta 72cc, tror du att jag behöver byta någonting annat i motorn då? (Tex. Vevpartiet eller förgasarn mm.)
Tacksam för svar / Wennberg
Det går aldrig att få en Baotian fin, men det går att få den att gå FORT!!
När jag själv byte till 80cc utan att byta ut resten av motorn fick jag lika schysst axx som aprilia direktinsprut. Mkt nöjd! Toppen däremot har inte alls ökat i samma grad.
Tjena TSR!
Jag kom över en Baotian Classic gratis som jag är lite sugen på att prova en lite vassare setup till. Dock är jag förundrad över några saker som jag hoppas att jag kan få svar på. Jag har sökt här, på google, kollat alla möjliga trådar och filmer men ändå inte fått svar på mina frågor:
Det jag kommer byta är:
Cylinderkit till Narakus 72cc.
Kamaxel till en som enligt uppgift skulle vara lite vassare.
Labba med variatorvikter & förgasarinställningar.
1. Är det någon som har provat 72cc och tyckte att det var märkbar och positiv skillnad? Är det värt det helt enkelt?
2. Har läst att man hyfsat lätt bränner avgasventilen, men oftast med 80cc+, är det något jag behöver ta hänsyn till?
3. Tror ni originalförgasare, originalinsug, originalvev och originalluftburk kommer orka med den här setupen? Jag vill ju ändå att grejerna ska hålla då jag använder den som bruksmoppe.
Jag kör ju med bikenets 72cc kit, och då följde det med ett nytt topplock med anpassade ventiler!
och jag tycker verkligen du ska fixa en annan topp med!
Jag tycker det var märkbar skillnad verkligen!
mycket starkare, dock var min jäävligt klen med orginal förgasaren satte på en 19 mm och det ökade cirka 15 km extra från orginal förgasaren..
amoreex skrev:Jag kör ju med bikenets 72cc kit, och då följde det med ett nytt topplock med anpassade ventiler!
och jag tycker verkligen du ska fixa en annan topp med!
Jag tycker det var märkbar skillnad verkligen!
mycket starkare, dock var min jäävligt klen med orginal förgasaren satte på en 19 mm och det ökade cirka 15 km extra från orginal förgasaren..
Enligt racing-planet så ska originaltoppen användas till det kitet. Men kanske ska kolla på bikenets kit då.
Skillde det så mycket på förgasaren fast du bestyckade upp den?
Edit: Måste tacka för att du fick in mig på bikenet! Inkl. förgasare vilket jag inte hade plockat med förut så blev det nästan en tusenlapp billigare.
Vart en verkligen märkbar skillnad med 19 mm istället för 17,5
Jag kör med orginal variatorn, men det skadar verkligen inte med en trim variator
då jag upplever min som "slö" gör cirka 75 ärliga.. men den är ju stark, spelar ingen roll ifall du är ensam eller har passagerare..
Och den nya toppen har ju större ventiler, vilket kan vara bra då den blir ganska så varm.. och finns väl annars en risk att du bränner ventilerna i orginal toppen annars
amoreex skrev:Vart en verkligen märkbar skillnad med 19 mm istället för 17,5
Jag kör med orginal variatorn, men det skadar verkligen inte med en trim variator
då jag upplever min som "slö" gör cirka 75 ärliga.. men den är ju stark, spelar ingen roll ifall du är ensam eller har passagerare..
Och den nya toppen har ju större ventiler, vilket kan vara bra då den blir ganska så varm.. och finns väl annars en risk att du bränner ventilerna i orginal toppen annars
Jag antar att du har Bikenets 72cc? Då undrar jag om det följde med någon kam i det paketet eller om jag ska köpa "racing"-kammen dom har.
Alltså det kommer inte att vara någonting att skryta över. Ska du trimma så kan du lika gärna göra det ordentligt och köpa en 89cc eller ngåon polini cylinder.
Alltså det kommer inte att vara någonting att skryta över. Ska du trimma så kan du lika gärna göra det ordentligt och köpa en 89cc eller ngåon polini cylinder.
Om man byter till 89cc måste man även byta topp, förgasare mm som passar ihop med den ökade cylindervolymen. Och varför Polini? Bara en polini cylinder utan topp ger ej mer ökning än nåt annat märke direkt med samma cc. Som sagt bitarna måste passa ihop.[/quote]
Toffsen skrev:Alltså det kommer inte att vara någonting att skryta över. Ska du trimma så kan du lika gärna göra det ordentligt och köpa en 89cc eller ngåon polini cylinder.
Om man byter till 89cc måste man även byta topp, förgasare mm som passar ihop med den ökade cylindervolymen. Och varför Polini? Bara en polini cylinder utan topp ger ej mer ökning än nåt annat märke direkt med samma cc. Som sagt bitarna måste passa ihop.
[/quote]
Såklart han får köpa passande delar till polinin isåfall, herregud...
Orkar inte läsaallt men läste lite och såg inte att någon nämnt rotorkit. Det gör så den varvar mycket mera och du får väldigt mycket effek. Fall du vill få ut all i effek så bör du ha de kör själv med de och de är en väldigt stor skillnad än utan. Den blir mer som em tvåtakt
Outer rotor kit gör så den varvar mera och inner rotorkit gör så du får mera effekt på dom låga varven. Skulle köpt outer fall du vill ha Top.
Obs roter kit kortar ner motorns livslängd väldigt mycket.
Allt är skrivet från mobilen så pm fall du vill veta mera^^