Den går bra kall, har mest kraft med 110 munstycke. När den sedan blir varm blir den as slö på låga varv men går fortfarande bra på höga.
Stiftet blir svart typ.
Har försökt ställa in den idag men blir nästan ingen skillnad..
med 110 munstycke och nålen längst ner typ går den som bäst på de låga varven.. tycker jag iaf, när jag går ner i munstycke blir den klenare på topp rpm. det blir inte heller någon färg på stiftet.. Förutom att det blir typ en gul beläggning på metalldelen som går över elektroden.
Har bytt ner lågfart från 45 till 40. Funderar nu på om det kan vara felet?
Märkte också idag att det blir kondens på förgasaren, den blir iskall. Vad kan vara orsaken till det
Setup:
S6 Sport pro 70cc (steg 2 portad av ATR)
S6 R/T Clutchbell
S6 Cdi
S6 Long Luftfilter
Polini For Race 3
Malossi Fly-Clutch
Malossi Multivar
Motoforce 15k Vev
Doppler S3R Membran
Uppslipat 19mm Insug
Dellorto BE 19mm
daveneos skrev:Han vill inte säga att han har en boatian
haha, hade varit kul men den setupen är icke-boatian-vänlig^^
OT. En sak är att om tändstiftet blir svart så får den för mycket benisn, eller rättare olja. Men oljan kommer ju med bensinblandningen så det betyder att den får för mycket bränsle. Men det är ju bättre än att tändstiftet är vitt i alla fall, det är nog inte bränslet som är problemet...
OT. En sak är att om tändstiftet blir svart så får den för mycket benisn, eller rättare olja. Men oljan kommer ju med bensinblandningen så det betyder att den får för mycket bränsle. Men det är ju bättre än att tändstiftet är vitt i alla fall, det är nog inte bränslet som är problemet...
Tror faktiskt inte bränslet är felet heller. har testat alla möjliga inställningar och den har ingen tomgång varm, även fast skruven är helt inskruvad. Den drar inte tjuvluft heller..
Kan det vara membranen som behövs bytas? De är glasfiber och gått runt 250 mil skulle jag säga..
Tror faktiskt inte bränslet är felet heller. har testat alla möjliga inställningar och den har ingen tomgång varm, även fast skruven är helt inskruvad. Den drar inte tjuvluft heller..
Kan det vara membranen som behövs bytas? De är glasfiber och gått runt 250 mil skulle jag säga..
Skruven skall väl inte vara helt inne ??
på min PDJ förgasare skruvas den utåt .. för att få ."högre tomgång"
och jag tycker det känns tidigt då jag körde med min orginal CVK förgasare ca 1250 mil innan jag bytte förgasare och bytte aldrig något i den