Så jag ska renovera motorn totalt och även köpa nya kåpor. Kommer göra den orginal pga den ska säljas.
Mål med projektet:
Få moppen i fint skick och sälja den förstås.
Motor
Motorforce 50cc alu cylinder
Motorforce evulution vev
Lager och packboxar stage6
Nya pinnbultar
nytt batteri
Chassi
Str8 kåpor version 2 vita
Svart metalic benkåpa
Kromad vattenpump
Höjningssats
Miniblinkers bak
Miniskylt
Har bara en mobilkamera förtillfället så de blir inga topbilder.

By tiger_ace at 2011-05-26
Det är som moppen står nu

Motorn nerplockad

Jaa det är väl detta som har gjort att motorn inte gick runt...

Delarna som kom med posten idag
Blev några timmar i garaget idag. Satt i vev, ramlager, packboxar och började på tändningen och variatorn.
Har nu även beställt ett nytt kåpsett vilket blev str8 version 2 då jag inte har tid att vänta på att de får in nya bcd kåpor. Blev även lite andra små delar som behövdes.

Avslutade med att sätta på pinbultar och oljepump.
Blev en stunds meckade på kvällen med då jag satte på cylinder och fixad ihop startmotorn och variatorn.

Satte på motorn på ramen och började koppla in sladdar, slangar. Tvättade även bensintaken och tömde den på gammal bensin.

By tiger_ace at 2011-05-27
Sen när jag skulle koppla in förgasarens uppvärmning så märkte jag detta... Det brukar ju vara 2 så man kan koppla den till förgasaren, men detta? Någon som vet?

By tiger_ace at 2011-05-27
Skulle beställa drivtappen till oljepumpen som jag slarvat bort och vände mig till Ts. Men de hade en leverans tid på 6 veckor... Orka vänta så länge! Får se om någon annan sida har en hemma.
Skulle vara glad om någon kunde flytta min tråd rätt då jag har förstått att den ligger lite fel.