Hej, min speedfight blöddar enormt, har ingen tomgång, tändstift svart och sotigt vilket innebär att den får för mycket bensin! Ska ja försöka justera med lågfartsmunstycken?, hur gör jag? Gå från stort till smått? Har orginal och det är 52 tror jag. Har inget trim, allting är orginal.
Eller ska jag köpa mindre huvudmunstycken?
Tacksam för svar!
Senast redigerad av newix den 16 maj 2011, 16:19, redigerad totalt 1 gånger.
zebban111 skrev:Är tändstiftet sotigt och svart får den för lite bensin? det är blött om den får för mycket.
Alltså såna där megagissningar vill jag helst att du håller för dig själv
Hej, min speedfight blöddar enormt, har ingen tomgång, tändstift svart och sotigt vilket innebär att den får för mycket bensin! Ska ja försöka justera med lågfartsmunstycken?, hur gör jag? Gå från stort till smått? Har orginal och det är 52 tror jag. Har inget trim, allting är orginal.
Tacksam för svar!
Är moppen HELT original och den har plötsligt blivit cp på tomgång och går fett? Du har inte tänkt på att göra rent luftfiltret och förgasaren?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
zebban111 skrev:Är tändstiftet sotigt och svart får den för lite bensin? det är blött om den får för mycket.
Alltså såna där megagissningar vill jag helst att du håller för dig själv
Tacksam för svar!
Är moppen HELT original och den har plötsligt blivit cp på tomgång och går fett? Du har inte tänkt på att göra rent luftfiltret och förgasaren?
Har gjort rent de sakerna ett antal X gånger. Tror den blev så efter jag hade provat ett annat luftfilterkåpa.
Har det funkat förr så är det ett fel som uppstått, inte en förgasare som helt plötsligt fått fel munstycksstorlek. Flödar förgasaren? Är luftskruven för långt utskruvad?
Färg på tändstift använder man bara för att få en indikation på hur inställningen är på fullgas, det fungerar inte för annat.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Har det funkat förr så är det ett fel som uppstått, inte en förgasare som helt plötsligt fått fel munstycksstorlek. Flödar förgasaren? Är luftskruven för långt utskruvad?
Färg på tändstift använder man bara för att få en indikation på hur inställningen är på fullgas, det fungerar inte för annat.
Den blöddrar som fan, den får för mycket bensin, när jag startar den och ska gasa i väg är tar det en stund innan den drar iväg, medans jag gasar sprutar det ut fullt med avgaser.