Fler och fler problem..

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

Fler och fler problem..

Inlägg av viktors1994 »

Den går bra kall, har mest kraft med 110 munstycke. När den sedan blir varm blir den as slö på låga varv men går fortfarande bra på höga.
Stiftet blir svart typ.
Har försökt ställa in den idag men blir nästan ingen skillnad..
med 110 munstycke och nålen längst ner typ går den som bäst på de låga varven.. tycker jag iaf, när jag går ner i munstycke blir den klenare på topp rpm. det blir inte heller någon färg på stiftet.. Förutom att det blir typ en gul beläggning på metalldelen som går över elektroden.
Har bytt ner lågfart från 45 till 40. Funderar nu på om det kan vara felet?
Märkte också idag att det blir kondens på förgasaren, den blir iskall. Vad kan vara orsaken till det

Setup:
S6 Sport pro 70cc (steg 2 portad av ATR)
S6 R/T Clutchbell
S6 Cdi
S6 Long Luftfilter
Polini For Race 3
Malossi Fly-Clutch
Malossi Multivar
Motoforce 15k Vev
Doppler S3R Membran
Uppslipat 19mm Insug
Dellorto BE 19mm
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Inlägg: 311
Blev medlem: 8 december 2010, 19:39
Ort: kommunistkyrkan
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

skulle vara bra om du skrev vad det är för moppe ?...
hitler is tha king
viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

Inlägg av viktors1994 »

EmilÅkerström skrev:skulle vara bra om du skrev vad det är för moppe ?...
Har det någon betydelse? Motor som motor liksom.
OT: speedfight 2
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

viktors1994 skrev:
EmilÅkerström skrev:skulle vara bra om du skrev vad det är för moppe ?...
Har det någon betydelse? Motor som motor liksom.
OT: speedfight 2
Har enormt stor betydelse, därför det ska stå med i rubriken, vilket det inte gör i din...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Han vill inte säga att han har en boatian
amoreex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 oktober 2010, 15:22

Inlägg av amoreex »

daveneos skrev:Han vill inte säga att han har en boatian
Dock ser man typ på hans Setup att det inte är baotian ;)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

daveneos skrev:Han vill inte säga att han har en boatian
haha, hade varit kul men den setupen är icke-boatian-vänlig^^

OT. En sak är att om tändstiftet blir svart så får den för mycket benisn, eller rättare olja. Men oljan kommer ju med bensinblandningen så det betyder att den får för mycket bränsle. Men det är ju bättre än att tändstiftet är vitt i alla fall, det är nog inte bränslet som är problemet...
viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

Inlägg av viktors1994 »

SickRazer skrev:
daveneos skrev:Han vill inte säga att han har en boatian
haha, hade varit kul men den setupen är icke-boatian-vänlig^^

OT. En sak är att om tändstiftet blir svart så får den för mycket benisn, eller rättare olja. Men oljan kommer ju med bensinblandningen så det betyder att den får för mycket bränsle. Men det är ju bättre än att tändstiftet är vitt i alla fall, det är nog inte bränslet som är problemet...
Tror faktiskt inte bränslet är felet heller. har testat alla möjliga inställningar och den har ingen tomgång varm, även fast skruven är helt inskruvad. Den drar inte tjuvluft heller..
Kan det vara membranen som behövs bytas? De är glasfiber och gått runt 250 mil skulle jag säga..
amoreex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 oktober 2010, 15:22

Inlägg av amoreex »

viktors1994 skrev:
SickRazer skrev:
daveneos skrev:Han vill inte säga att han har en boatian
haha, hade varit kul men den setupen är icke-boatian-vänlig^^

OT. En sak är att om tändstiftet blir svart så får den för mycket benisn, eller rättare olja. Men oljan kommer ju med bensinblandningen så det betyder att den får för mycket bränsle. Men det är ju bättre än att tändstiftet är vitt i alla fall, det är nog inte bränslet som är problemet...
Tror faktiskt inte bränslet är felet heller. har testat alla möjliga inställningar och den har ingen tomgång varm, även fast skruven är helt inskruvad. Den drar inte tjuvluft heller..
Kan det vara membranen som behövs bytas? De är glasfiber och gått runt 250 mil skulle jag säga..
Skruven skall väl inte vara helt inne ??
på min PDJ förgasare skruvas den utåt .. för att få ."högre tomgång"
och jag tycker det känns tidigt då jag körde med min orginal CVK förgasare ca 1250 mil innan jag bytte förgasare och bytte aldrig något i den ;)
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

verkar som om den får för mycket bensin på låga varv eftersom den går bra när den är kall för då behöver den ju mera bensin.
viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

Inlägg av viktors1994 »

jan-ee skrev:verkar som om den får för mycket bensin på låga varv eftersom den går bra när den är kall för då behöver den ju mera bensin.
ja det tycker jag också. Men den går bäst med nålen som högst, dvs mest bensin. Iaf på de låga varven. Har testat med mindre lågfart utan framgång.
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

men mest bensin får du med större lågfarts munstycke. så testa ett större
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

amoreex skrev:
daveneos skrev:Han vill inte säga att han har en boatian
Dock ser man typ på hans Setup att det inte är baotian ;)
skrev bara något snabbt hahha
Skriv svar