Om du ska ha lättare vikter så bör du inte gå ner mer än ett gram iaf. Och fjädrarna kommer du nog inte känna så mkt av.matte_sf2 skrev:Speedfight 2
Dragen v-ring
skulle vilja ha lite bättre acc men inte förlora så mkt toppfart så funderar på att köpa Dr.pulley vikter till den och undrar om man ska ha samma vikt på dom som orginal eller bör man ha lite lättare vikter med dragen v-ring?
Funderar även på att sätta på +15% kopplingsfjädrar blir det skillnad med nya kopllingsfjädrar eller kan man strunta i det när man kör orginal?
Jetforce_Dahlin skrev:Om du ska ha lättare vikter så bör du inte gå ner mer än ett gram iaf. Och fjädrarna kommer du nog inte känna så mkt av.matte_sf2 skrev:Speedfight 2
Dragen v-ring
skulle vilja ha lite bättre acc men inte förlora så mkt toppfart så funderar på att köpa Dr.pulley vikter till den och undrar om man ska ha samma vikt på dom som orginal eller bör man ha lite lättare vikter med dragen v-ring?
Funderar även på att sätta på +15% kopplingsfjädrar blir det skillnad med nya kopllingsfjädrar eller kan man strunta i det när man kör orginal?
Jag hade 8g orginal. Så jag skulle ha 7 lr 7,5g om jag var du,matte_sf2 skrev:Jetforce_Dahlin skrev:Om du ska ha lättare vikter så bör du inte gå ner mer än ett gram iaf. Och fjädrarna kommer du nog inte känna så mkt av.matte_sf2 skrev:Speedfight 2
Dragen v-ring
Ok, funderar på 7,5 eller 8 gram vilket blir bäst? Det skiljer bara 0,5 gram, e inte så kunnig när det kommer till vikter och sånt :p
okej, varför just någon av domNutbreaker skrev:jag skulle nog köpt Polini Speedcontrol eller malossi multivarVivaadam skrev:Tips på någon bra variator till min Viva ?
Vill mest ha ut toppfart
Setup:
Cylinder - Orginal
Vev - Orginal
Membran - Orginal
Förgasare - Tror orginal
Avgassystem - Pro Replica
För att de har större diameter än de flesta andra. Men om du köper malossi multivar så får du se till att det är malossi multivar MHR, inte utan MHR alltsåVivaadam skrev:okej, varför just någon av domNutbreaker skrev:jag skulle nog köpt Polini Speedcontrol eller malossi multivarVivaadam skrev:Tips på någon bra variator till min Viva ?
Vill mest ha ut toppfart
Setup:
Cylinder - Orginal
Vev - Orginal
Membran - Orginal
Förgasare - Tror orginal
Avgassystem - Pro Replica
1 gram lättare än org funkar. men du bör ju köpa flera sett så du kan ställa in bättre.tS skrev:Vilken vikt ska jag köpa på dr pulley vikterna?
Dom ska sitta i en aerox men dragen v ring , är ute efter axx!
snabbt svar vore bra då jag ska beställa nu!
2stroke skrev:Undrar vilka kopplingsfjädrar jag ska ha för bättre acc, just nu går den inte fint alls i bottendraget och känns inte som den växlar upp helt!
Vita fjädrarna sitter i på Deltan som den levereras med och dom greppar väl på ca 4000RPM och ska vara för original.. Men vilket varvtal tror ni att jag ska ha fjädrar till? Har ingen aning om mitt maxvarv-antal etc..
Setup;
Stage6 Sport Pro
Metrakit SP
Malossi MHR Variator
Stage6 CNC Remskiva
Malossi MHR Delta Clutch
Stage6 R/T Kopplingsklocka
Malossi Special Kevlar-Belt (Rem)
Dellorto 21mm Black Edition Förgasare
Stage6 Insug
Stage6 Luftfilter
Stage6 Membran
Tacksam för svar
Hur ska du köra med moppen? Det måste du alltid skriva när du frågar ngt sånt där, annars kan ingen svaraKirurgen skrev:Tjenare! Jag undrar vilka vikter, tryckfjäder och kopplingsfjädrar jag skall använda till min setup? :
Stage6 Luftfilter
Stage6 Variatorvikter 4.75
Stage6 Pro Replica
Stage6 Kopplingsfjädrar [gula]
Orginal Tryckfjäder
Dellorto 16mm Förgasare
95mm Munstycke
Hebo Manston 70cc Replica
Dragen Variatorring
Ostrypt CDI Box
Väldigt tacksam för svar)
Kirurgen
Den går inte alls bra och möjligtvis kan något bytas ut ? ...Jetforce_Dahlin skrev:Hur ska du köra med moppen? Det måste du alltid skriva när du frågar ngt sånt där, annars kan ingen svaraKirurgen skrev:Tjenare! Jag undrar vilka vikter, tryckfjäder och kopplingsfjädrar jag skall använda till min setup? :
Stage6 Luftfilter
Stage6 Variatorvikter 4.75
Stage6 Pro Replica
Stage6 Kopplingsfjädrar [gula]
Orginal Tryckfjäder
Dellorto 16mm Förgasare
95mm Munstycke
Hebo Manston 70cc Replica
Dragen Variatorring
Ostrypt CDI Box
Väldigt tacksam för svar)
Kirurgen
Åsså har du ju redan skrivit in vikter och fjädrar? Vad är det du vill åt med bytet?
Tryckfjädern lägger tryck på remmen från sidan, så den inte hoppar runt, lr om remmen slirar så tar man en hårdare så att den trycker hårdare på remmen så den slutar slira.RacingTobbe skrev:Bara 1 fråga, vad händer om man har en för hård tryckfjädern? Går den sämre med det och i sånna fall, hur?