Har en Yamaha slider -10 Och tänkte strypa av Cdi'n men vet inte säkert vilken sladd de är man ska klippa? Och om de går att installera en switch som man kan sätta på varvstoppet av någon anledning .... (Bängen)
Skulle vara skitschysst om någon kunde ta sig tid att förklara! Tack på förhand.
Senast redigerad av Olow.v3 den 15 maj 2011, 19:14, redigerad totalt 3 gång.
Har en Yamaha slider -10 som jag provkörde för första gången igår. Problemet är att den går både 45km/h i uppförsbacke och i nerförsbacke inte en km fortare....-.- (Samma backe)
Funderar på om de är cdi'n som stryper så att den motorbromsar i nerför? och har hört att de ska gå å göra dom ostryp på något vis? Funderar även på om dom går lika bra med stryp som ostrypt när v-ringen är dragen?
Om den slutar varva när du kommer över 45 så är det cdin
[quote="Olow.v3"]Så du menar att cdi boxen inte är strypta på slider? Vad är de då som gör att den går exakt lika fort i uppförsback som i nerför?[/quote]
För att du har en variatorstrypning som gör att remmen inta kan gå ända ut på remskivan antar jag för yamaha slider har inte stypt cdi
Kirurgen: De va som fan! Beklagar detta! måste ja ha fått fel info av mina kära vänner:P
Men nu blev ja nyfiken!:D finns de någon mer strypning i variatorn mer än v-ringen?
ZX: Ringen är redan dragen och sitter på mitt lillfinger;)
Olow.v3 skrev:Kirurgen: De va som fan! Beklagar detta! måste ja ha fått fel info av mina kära vänner:P
Men nu blev ja nyfiken!:D finns de någon mer strypning i variatorn mer än v-ringen?
ZX: Ringen är redan dragen och sitter på mitt lillfinger;)
Du kan ju ha flera strypningar i variatorn, om du tar bort fläkt, rem och den där som vikterna sitter i så ska det sitta 2 st extra lock över den. Tror Hasse har en guide på det, ska leta på den åt dig.
Emil: Ah.. jag har faktiskt ingen aning efter att ja läst dom här inläggena.. De finns inte med på någon strypningslista, men dock undrar ja varför twostroke säljer "(Ostrypta)" Cdi boxar om orginal boxen inte är strypt:S Känns rätt meningslöst isf..
Kirurgen: Tack ska du ha! ska kolla i på filmen och i variatorn till helgen:D
Kirurgen skrev:
Du kan ju ha flera strypningar i variatorn, om du tar bort fläkt, rem och den där som vikterna sitter i så ska det sitta 2 st extra lock över den. Tror Hasse har en guide på det, ska leta på den åt dig.