Hoj,
ska köpa detta slut steg http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ ... 8553.4697/ och koppla in en 8" bas tror det är 150 w rms max 300w och 4 ohm. Detta ska kopplas till mitt 12v batteri. Vilka sorts kablar alltså i mm2 ska jag använda och vilken A på säkring? rita gärna ett kopplingschema och bifoga.
tack på förhand
Aerox är det bästa, om du inte tror mig så testa ^^
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ ... 5718.4704/
där har du ett bra kit!
Har du en bilstereo du ska koppla den till, eller kör du på aux ingången på steget? (antar att det finns en aux-ingång på det steget iaf).
hoj, jag hade tänk köra direkt på aux, och i det paketet är det så mycket som jag inte behöver ^^. Behöver bara + - kabel och säkring men jag får väl slå till på det paketet och lagra på mig ännu mer saker ^^
Aerox är det bästa, om du inte tror mig så testa ^^
dedär steget kör jag med
jag kör ström från en 12v omvandlare från biltema direkt till steget utan nån säkring. sen en liten kabel mellan REM och + ingången så steget sätts på när strömmen sätts på till steget, och en RCA kabel från steget till en adapter till vanlig 3,5mm ljudkontakt som jag har inkopplat till datorn. jag kör för övrigt med 2,5mm2 i storlek på kablarna, de räcker till dej med skulle jag tro.
hoppas du förstod nått av de ja skrev
crillle skrev:dedär steget kör jag med
jag kör ström från en 12v omvandlare från biltema direkt till steget utan nån säkring. sen en liten kabel mellan REM och + ingången så steget sätts på när strömmen sätts på till steget, och en RCA kabel från steget till en adapter till vanlig 3,5mm ljudkontakt som jag har inkopplat till datorn. jag kör för övrigt med 2,5mm2 i storlek på kablarna, de räcker till dej med skulle jag tro.
2,5?
8 är väl den tunnaste strömkabeln till steg, mindre än så är inget att ha om man vill använda steget ordentligt
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
2,5?
8 är väl den tunnaste strömkabeln till steg, mindre än så är inget att ha om man vill använda steget ordentligt
jo större är bättre, men de har funkat väldigt bra för mej de senaste året iaf..
2,5?
jo större är bättre, men de har funkat väldigt bra för mej de senaste året iaf..
Ok, men kör man 12v med ett steg på 200W eller mer ska man ha 8mm2 eller mer. Om du spelar på för mycket brinner kablarna upp
Amperen på säkringen spelar i princip ingen större roll. Finns fina formler att räkna efter beroende på kabeltjocklek och längd, men det finns väl 40-50-60 sats på biltema att köpa. 40 blir säkert lagom
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever