Första bilen, tänka på vad?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Första bilen, tänka på vad?

Inlägg av Bergsten »

Hejsan alla på tsr ;)

Har under en längre tid suttit på blocket och längtat efter min alldeles första bil. Nu till sommaren hade jag tänkt köpa en bil, börja på den och piffa upp den tills det är dags.

Har fastnat för ja, självklart volvo då... :roll: Men hade inte tänkt vara som alla andra, ingen jävla 740! :P Är mer inne på en aning fräschare bil, det lutar åt en s70 eller v70.

Time for the questions...

Vad tycker ni om mitt bilval?

Vad bör jag tänka på då jag är ute och kolla bilar?
T.ex, vad bör den ha och vad ska inte finnas!

Vad kostar en sånn bil att äga? s70 / v70

Om inte s70 eller v70, vad föreslår ni för bil?

Tar bilar mycket stryk utav att stå i ett kallförråd?

Tänker självklart "piffa upp bilen", förslag på "styling"?

Tackar dig om du läst ända hit :roll: Om du kan svara på 1 fråga, do it! Behöver inte kunna alla, blir skitglad bara du fixar en.

Hoppas ni tar hänsyn till min okunnighet då jag bara är 15 år... Att jag är 15 år behöver ni inte kommentera, jag vill börja skruva i bilar så man har ett humm om det tills senare och lära mig något, vore även riktigt kul att ha en fräsch bil som man fixat själv tills körkortsdagen :)

VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR!
Senast redigerad av Bergsten den 8 maj 2011, 13:26, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Det går inte att köpa en volvo och inte vara som alla andra: Volvo=Du är som alla andra. men visst är det roligare än 740 iaf ;)

Så jag ser det iaf.. Om s70 eller v70 är bra bilar har jag dock ingen aning om :)

bilar tar inte stryk av att stå i kallförråd, kan vara bra att lägga i en så kallad "torrboll" pga temperaturväxlingar som kan ge upphov till fukt och då också mögel. Kan räcka med att öppna fönstren lite så att det blir lite luftcirkulation i bilen :)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

ingen 740? :shock: hehe skämt åsido. men faktiskt om du ska lära dig meka med bilar och vill ha en drift säker bil så är just 740 ett bra val om du får tag i en som är relativt skonad från rost. annars kan du ju kolla på 940, lite nyare än 740 men lika drift säker. de senaste 940 som gjordes kallades v90 tror jag. men om du vill ha s70 så köp en sån då :P men de är ju framhjulsdrivet... men styla en s70 så kan du leta efter R-grill och R vinge till den sedan sänka så blir dom fina ;) med blänkade lack med då :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Tuta skrev:Det går inte att köpa en volvo och inte vara som alla andra: Volvo=Du är som alla andra. men visst är det roligare än 740 iaf ;)

Så jag ser det iaf.. Om s70 eller v70 är bra bilar har jag dock ingen aning om :)

bilar tar inte stryk av att stå i kallförråd, kan vara bra att lägga i en så kallad "torrboll" pga temperaturväxlingar som kan ge upphov till fukt och då också mögel. Kan räcka med att öppna fönstren lite så att det blir lite luftcirkulation i bilen :)
Hahah sant, men vill ändå inte ha 740, typ... bläää... :( Eller nått :lol:

Okej tack, för ja, om jag ska köpa in den till sommaren så kommer jag ju måste förvara den någonstans och då blire ett så kallat kallförråd, vill inte heller att man köper en fräsch bil sedan så har skiten rostat ihop då det är dags, vore hyffsat surt och dumt... :P Aja, tack!
yamaha2pwn skrev: ingen 740? hehe skämt åsido. men faktiskt om du ska lära dig meka med bilar och vill ha en drift säker bil så är just 740 ett bra val om du får tag i en som är relativt skonad från rost. annars kan du ju kolla på 940, lite nyare än 740 men lika drift säker. de senaste 940 som gjordes kallades v90 tror jag. men om du vill ha s70 så köp en sån då men de är ju framhjulsdrivet... men styla en s70 så kan du leta efter R-grill och R vinge till den sedan sänka så blir dom fina med blänkade lack med då
Hell no ;) Mjo, men hade inte tänkt gå in på nått avancerat, bara så man kan vårda bilen osv och byta och småtrimma skiten lite... Inte i princip bygga om en ;) Har kollat på 940, men kännde att det inte riktigt va min smak ändå, men dom ser helt ok ut enligt mig :) Haha jo jag vet, men hade inte tänkt fara runt å leka osv osv, mer ha bara en fin bil som funkar bra. Sänka och blänkande lack är en av dom saker jag redan VET att jag ska ha på den om det blir en s/v 70 ;)[/quote]

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

en s/v70 är väl kanske inte bästa bilen att börja greja på om man vill lära sig lite. De mesta behöver man ha specialverktyg till och det är ju krångligare konstruktion osv.

Någon nämnde v90, det är "965" alltså lyxvarianten av 940 med sexcylindrig motor. I princip samma snurra som 850 fast en cylinder extra.

Jag råder dig att börja med senast 940 då dessa är relativt simpla att greja med, delar är billiga och enkel konstruktion. När man börjar pyssla med vitmotor blir allt mycket krångligare och delarna dyrare ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

bensinskalle skrev:en s/v70 är väl kanske inte bästa bilen att börja greja på om man vill lära sig lite. De mesta behöver man ha specialverktyg till och det är ju krångligare konstruktion osv.

Någon nämnde v90, det är "965" alltså lyxvarianten av 940 med sexcylindrig motor. I princip samma snurra som 850 fast en cylinder extra.

Jag råder dig att börja med senast 940 då dessa är relativt simpla att greja med, delar är billiga och enkel konstruktion. När man börjar pyssla med vitmotor blir allt mycket krångligare och delarna dyrare ;)
Tänker inte som sagt gå in i bilen osv byta en massa saker, motorn är det jag inte vill pilla med, tänker mest bara lära mig vad allt är på en bil... Verktyg är inte ett problem för mig. Haha aha, nu fick man veta lite mer, tack för dedär med v90 :) Samma med delarna, kommer inte ha problem att fixa delar, kunskap det kan jag säga att jag inte ha. Men känner en massa folk som gärna hjälper mig, så varken verktyg, pengar eller kunskapen lär bli nått problem, 740 och 940 undviker jag helst... Dessutom så har jag ca 2,5 år att pyssla på med den om jag nu fixar en tilll sommaren :roll: Har du för övrigt någon aning om vad en s/v 70 kostar att äga? Dyrt eller billigt? :P

Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag är en EXTREM noob på bilar, men om du vill veta vad du ska göra för att få den lite snyggare så är det ju ett kjolpacket :) Men det skadar ju inte att ha bra ljud heller 8)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

DiNozzan skrev:Jag är en EXTREM noob på bilar, men om du vill veta vad du ska göra för att få den lite snyggare så är det ju ett kjolpacket :) Men det skadar ju inte att ha bra ljud heller 8)
Mjo hade tänkt det med, men tänkar börja först med å fixa några fina fälgar, serva den riktigt, sedan kommer det något riktigt bra ljud 8)

Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

om du säger att varken verktyg eller pengar kommer spela någon större roll så undrar jag ju varför du undrar om dom är dyra att äga :P

Men om du ska bygga på dom så behöver ju ju inte ha dom varken besiktigade eller försäkrade..
men ska du ha den försäkrad så beror det ju på vilken sorts försäkring du ska ha och vem bilen ska stå på, vilket försäkringsbolag och ifall ni använt försäkringen tidigare m.m
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

bluerider94 skrev:om du säger att varken verktyg eller pengar kommer spela någon större roll så undrar jag ju varför du undrar om dom är dyra att äga :P

Men om du ska bygga på dom så behöver ju ju inte ha dom varken besiktigade eller försäkrade..
men ska du ha den försäkrad så beror det ju på vilken sorts försäkring du ska ha och vem bilen ska stå på, vilket försäkringsbolag och ifall ni använt försäkringen tidigare m.m
Mjo du har en poäng där, men alltså... Om den kostar arslet att äga så blir det ju mycket onödiga pengar i längden enligt mig. Då tar jag hellre en bil som är billig å äga som jag inte gillar...

18 åring som ska köra bil, försäkring osv måste man ju ha om jag inte är på hej-kom-å-hjälp-mig-fylla :P Och nej, tänker inte direkt bygga om, största som lär hända på den är enligt mig fälgar haha. Å det är ju ingenting typ :P

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

BMW!! :D
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

första som lär hända på den är enligt mig fälgar haha. Å det är ju ingenting typ :P
fälgar är ju rätt så dyrt ;) (eller? :o )
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

PoWeRKinG skrev:BMW!! :D
Inge fel på dom heller :) Men lutar mer åt volvo :oops:
DiNozzan skrev:fälgar är ju rätt så dyrt ;) (eller? :o )
Dom är ju inte gratis precis, 5-10k för ett gäng riktigt fräscha, man kan ju ha tur å få några billigt också :)

Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Säger också BMW! Riktigt fräscha bilar och mycket utrustning.

Se till att köpa en bil med manuell låda bara så du kan övningsköra med den.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

skulle ha satsat på en v70, 760 eller en 740tic. vi kör själv v70 och jag kan säga att det har vart ganska mycket problem med den, har kostat ganska mycket med alla servicar vi gjort. men annars så är det en otroligt skön bil! ganska lättkörd, växlarna glider i fint. det enda är väll när man ska parkera, dom är ju ganska stora, men har man skillz så! :)
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

om jag va du så skulle jag skaffa en 850t5r :D :D :D :D

svart elr t-gul med volvo r fälgar
Bild
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket

Inlägg av karlssonlysekil »

wille95 skrev:om jag va du så skulle jag skaffa en 850t5r :D :D :D :D

Bild
Hellre s70/v70 än 850/855, deras växellådor är inte kända för att hålla speciellt bra. s/v70 är fina bilar! :)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

karlssonlysekil skrev:

Bild
Hellre s70/v70 än 850/855, deras växellådor är inte kända för att hålla speciellt bra. s/v70 är fina bilar! :)
min syrras pojkvän sprängde motorblocket på sin 850t5r t-gul
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

DiNozzan skrev:Jag är en EXTREM noob på bilar, men om du vill veta vad du ska göra för att få den lite snyggare så är det ju ett kjolpacket :) Men det skadar ju inte att ha bra ljud heller 8)
Kjolpaket är ju bland det fulaste skit man kan kränga dit på en stackars bil i 99% av fallen.

En sänksats så bilen ligger bra i höjd samt lackade stänklappar är jävligt snyggt däremot. En R-vinge på S70 är ett måste dessutom!

räkna med att betala 5000kr i trafikförsäkring första året som 18-åring, skatt kommer jag inte ihåg vad det kan vara på en s/v70 med ett par tusen kanske, inte så farligt till skillnad mot försäkringen
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Börja med att se efter vad en försäkring kostar. Som första bil skulle jag rekommendera en Golf MK4 eller en liknande. 850 s70 e grymt törstiga och som du redan fått svar på så e dom inte mekar vänliga alls. Börja på en låg kostnad och pimpa om den å sälj den sedan och köp en bättre bil.

Sjuka pengar i att bygga om en bil och finns massor av prylar att välja på. Byggde min försa Golf till en R32 och sedan bytte jag till en SSAB 9-3 Aero som jag absolut inte tänker bygga om utvändigt, motorn e det som räknas i detta fall. Om du ska ha bilen försäkrad på föräldrarna ska du se upp.. Viklen morsa eller farsa åker omkring i en stylad Volvo eller Golf med en massa krimskrams.. Smäller du så kommer dom att göra en utredning vem som verkligen kör fordonet och brukar den.. Kan bli dyrt..

Lycka till
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
gilera04
Svårstartad skrothög

Inlägg av gilera04 »

min åsikt är saab 93 med aero look :)
snygga bilar finns många som gjort om dem till aero och det är ju billigare med en sån än en riktig.
Vet att många inte gillar dem av någon anledning men jag tycker dem är sjukt fina blir nog en sån till våren för mig :D

http://www.blocket.se/stockholm/Saab_90 ... ?ca=11&w=3

dock en 900 men typ som exempel
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Weckis skrev:Börja med att se efter vad en försäkring kostar. Som första bil skulle jag rekommendera en Golf MK4 eller en liknande. 850 s70 e grymt törstiga och som du redan fått svar på så e dom inte mekar vänliga alls. Börja på en låg kostnad och pimpa om den å sälj den sedan och köp en bättre bil.

Sjuka pengar i att bygga om en bil och finns massor av prylar att välja på. Byggde min försa Golf till en R32 och sedan bytte jag till en SSAB 9-3 Aero som jag absolut inte tänker bygga om utvändigt, motorn e det som räknas i detta fall. Om du ska ha bilen försäkrad på föräldrarna ska du se upp.. Viklen morsa eller farsa åker omkring i en stylad Volvo eller Golf med en massa krimskrams.. Smäller du så kommer dom att göra en utredning vem som verkligen kör fordonet och brukar den.. Kan bli dyrt..

Lycka till

vad jag vet så om jag kör "pappas" bil och kör och smäller och vi säger sanningen att jag låna bilen då godkäner dom det väll?
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

Jolly skrev:

man får övningsköra med automat hela tiden men då får du ett automat körtkort och kan sedan byta upp till ett rigkigt körkort om du övningkör med det.
Bild
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Mura skrev:
Weckis skrev:Börja med att se efter vad en försäkring kostar. Som första bil skulle jag rekommendera en Golf MK4 eller en liknande. 850 s70 e grymt törstiga och som du redan fått svar på så e dom inte mekar vänliga alls. Börja på en låg kostnad och pimpa om den å sälj den sedan och köp en bättre bil.

Lycka till

vad jag vet så om jag kör "pappas" bil och kör och smäller och vi säger sanningen att jag låna bilen då godkäner dom det väll?

Javisst gör dom det..
Men om du kör med "Pappas" bil som det sitter 18", spoilerkit, enorm stereo och ser ut som en typisk 18 års bil kommer dom garanterat forska vidare om vem som brukar fordonet.

Har en "bekant" som råkade ut för detta med en bil. Slutade med att ägaren inte fick ett öre av bolaget. Hotade även med rättsliga åtgärder då man undertecknar och intygar att det är ägarens bil. Killen hade byggt om den rejält och brukade bilen dagligen och detta kunde bolaget bevisa. Alltså ska brukaren ha försäkrinen på sig.

Nu vet jag att bolagen har en klausul där det står att ingen under 25år brukar fordonet för att få ner premien. Skulle detta ändå ske så är självrisken skyhög
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Om man ska ha v70 så hade jag valt en med turbomotor och sen ett par snygga fälgar hade inte suttit fel :wink: dom är otroligt bekväma att åka i dessutom och går tyst och lugnt på vägarna. Annars kan man ju också köpa en Alfa romeo 156 eller något liknande om man hittar en i bra skick eftersom det kostar en förmögenhet ifall dom skulle gå isönder :D
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

philip95 skrev:Om man ska ha v70 så hade jag valt en med turbomotor och sen ett par snygga fälgar hade inte suttit fel :wink: dom är otroligt bekväma att åka i dessutom och går tyst och lugnt på vägarna. Annars kan man ju också köpa en Alfa romeo 156 eller något liknande om man hittar en i bra skick eftersom det kostar en förmögenhet ifall dom skulle gå isönder :D
finns det v70 med turbo?
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Aerox_Isse skrev:
philip95 skrev:Om man ska ha v70 så hade jag valt en med turbomotor och sen ett par snygga fälgar hade inte suttit fel :wink: dom är otroligt bekväma att åka i dessutom och går tyst och lugnt på vägarna. Annars kan man ju också köpa en Alfa romeo 156 eller något liknande om man hittar en i bra skick eftersom det kostar en förmögenhet ifall dom skulle gå isönder :D
finns det v70 med turbo?

Jupp
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

philip95 skrev:
Aerox_Isse skrev:
finns det v70 med turbo?

Jupp
fan vad nice, hade vart ennu roligare att köra om det hade vart bakhjulsdrift!
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

Weckis skrev:
Mura skrev:

Lycka till

Javisst gör dom det..
Men om du kör med "Pappas" bil som det sitter 18", spoilerkit, enorm stereo och ser ut som en typisk 18 års bil kommer dom garanterat forska vidare om vem som brukar fordonet.

Har en "bekant" som råkade ut för detta med en bil. Slutade med att ägaren inte fick ett öre av bolaget. Hotade även med rättsliga åtgärder då man undertecknar och intygar att det är ägarens bil. Killen hade byggt om den rejält och brukade bilen dagligen och detta kunde bolaget bevisa. Alltså ska brukaren ha försäkrinen på sig.

Nu vet jag att bolagen har en klausul där det står att ingen under 25år brukar fordonet för att få ner premien. Skulle detta ändå ske så är självrisken skyhög

mhm har ochså en bekant som körde i diket med sin s13 med "mammas" bil han fick inte ett öre.

men jag kommer aldrig ha försäkringen på mig på evo 3an kostar svin mycket
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

om du ska ha en v70 får du vara beredd på att bromsarna kommer jävlas, vi har bytt bromsar 1 gång per år. Verkstaden säger att alla v70 modeller är kända för sina dåliga bromsar..
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Aerox_Isse skrev:
philip95 skrev:
Aerox_Isse skrev:finns det v70 med turbo?

Jupp
fan vad nice, hade vart ennu roligare att köra om det hade vart bakhjulsdrift![/quo

Aa, det hade varit riktigt nice :D Om jag inte har helt fel för mig så finns det någon turbo verision på 220 hk eller något liknande. Det var evigheter sedan jag kollade på den verisionen så jag kommer inte riktigt ihåg
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

karlssonlysekil skrev:

Bild
Vafan är det för skitsnack? Är en som åkt 1100hk i en 850t5 med originallåda och lamelldiff. Är väl om det är någon som tattarväxlat så tvåan är slut eller har spunnit sönder diffen om något ska vara dåligt.

Finns ju v70R med 265 hk, tror de fanns någon sen med 280 också, dom har fyrhjulsdrift ;) Se bara till att köpa en med renoverad vinkelväxel då de är dåliga original
Live slow - Die whenever
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Man är offline på forumet ca 2 dagar å satan vad kommentarer... :P
Jolly skrev:

VOLVO! ;) Klart som fan det blir manuell låda, automat kan suga *fult ord* :!: Blir ju ingen sport då vafan ;)
Aerox_Isse skrev:skulle ha satsat på en v70, 760 eller en 740tic. vi kör själv v70 och jag kan säga att det har vart ganska mycket problem med den, har kostat ganska mycket med alla servicar vi gjort. men annars så är det en otroligt skön bil! ganska lättkörd, växlarna glider i fint. det enda är väll när man ska parkera, dom är ju ganska stora, men har man skillz så!

Tack, alltid bra å veta vad som är negativt med bilen innan man ger sig in på å köpa en :)
wille95 skrev:om jag va du så skulle jag skaffa en 850t5r

Dom är fin också, tycker dock det inte är sånn stor skillnad på den å s70, iaf synligt... Har ingen aning om motor osv men det är nog en hel del skillnad där :roll:
karlssonlysekil skrev:Hellre s70/v70 än 850/855, deras växellådor är inte kända för att hålla speciellt bra. s/v70 är fina bilar! :)
Lutar mest å s70 :P Men får se, pengarna har jag inte än så det kan ju bli ändrat också :P Men förmodligen, S70!
bensinskalle skrev:Kjolpaket är ju bland det fulaste skit man kan kränga dit på en stackars bil i 99% av fallen.

En sänksats så bilen ligger bra i höjd samt lackade stänklappar är jävligt snyggt däremot. En R-vinge på S70 är ett måste dessutom!

räkna med att betala 5000kr i trafikförsäkring första året som 18-åring, skatt kommer jag inte ihåg vad det kan vara på en s/v70 med ett par tusen kanske, inte så farligt till skillnad mot försäkringen
Sänksats och R-vinge hade jag tänkt ut redan, däremot kjolpaket har jag ingen aning om, känns mer som onödiga pengar och tycker volvo redan ser bra ut runtom när det gäller "kjolarna" osv...

Därför jag ställer den frågan här, hur mycket det kostar å äga osv :) Aja, nu fick man ju svar iaf :roll: :P

Lycka till
Jo vet att det kostar å bygga osv, hade inte direkt trimma den osv, isåfall ber jag kunnig göra det då du säkert märkt att jag inte alls är inne på något med motor... Hade mer tänkt göra den stilren, simpelt stylad (de vanliga) och försöka få en fräsch bil tills 18. Varför jag ställde frågan om den kan stå i ett kallförråd har en anledning, vet inte om jag hade tänkt övningsköra med den då morsan sagt att hon ska köpa en bil som "övningskörs-bil" redan :/ Hade mer tänkt ha den som ett projekt, dvs den får stå. Kanske tar ut och rastar någon gång då å då, men den ska inte brukas av någon förnsen jag är 18. Å ja, det kan bli mycket dyrt, därför får man vara försiktig ;)

För övrigt, tack! :)
Alla andras kommentarer skrev:........
No offense gott folk men orkar inte citera mer, tack för alla kommentarer, man får reda på en hel del man inte visste som man bör veta, ni hjälper mig verkligen, tack 8)

Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

andersjohansson93 skrev:om du ska ha en v70 får du vara beredd på att bromsarna kommer jävlas, vi har bytt bromsar 1 gång per år. Verkstaden säger att alla v70 modeller är kända för sina dåliga bromsar..
Blir så när man fisbromsar ;) desto hårdare man bromsar desto bättre mår bromsarna :)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

KarlssoN^ skrev:
andersjohansson93 skrev:om du ska ha en v70 får du vara beredd på att bromsarna kommer jävlas, vi har bytt bromsar 1 gång per år. Verkstaden säger att alla v70 modeller är kända för sina dåliga bromsar..
Blir så när man fisbromsar ;) desto hårdare man bromsar desto bättre mår bromsarna :)
Haha, fisbromsar ;)

Skriv svar