Man är offline på forumet ca 2 dagar å satan vad kommentarer...
Jolly skrev:PoWeRKinG skrev:BMW!!

Säger också BMW! Riktigt fräscha bilar och mycket utrustning.
Se till att köpa en bil med manuell låda bara så du kan övningsköra med den.
VOLVO!

Klart som fan det blir manuell låda, automat kan suga *fult ord*

Blir ju ingen sport då vafan
Aerox_Isse skrev:skulle ha satsat på en v70, 760 eller en 740tic. vi kör själv v70 och jag kan säga att det har vart ganska mycket problem med den, har kostat ganska mycket med alla servicar vi gjort. men annars så är det en otroligt skön bil! ganska lättkörd, växlarna glider i fint. det enda är väll när man ska parkera, dom är ju ganska stora, men har man skillz så!
Tack, alltid bra å veta vad som är negativt med bilen innan man ger sig in på å köpa en
wille95 skrev:om jag va du så skulle jag skaffa en 850t5r
svart elr t-gul med volvo r fälgar
Dom är fin också, tycker dock det inte är sånn stor skillnad på den å s70, iaf synligt... Har ingen aning om motor osv men det är nog en hel del skillnad där
karlssonlysekil skrev:Hellre s70/v70 än 850/855, deras växellådor är inte kända för att hålla speciellt bra. s/v70 är fina bilar!

Lutar mest å s70

Men får se, pengarna har jag inte än så det kan ju bli ändrat också

Men förmodligen, S70!
bensinskalle skrev:Kjolpaket är ju bland det fulaste skit man kan kränga dit på en stackars bil i 99% av fallen.
En sänksats så bilen ligger bra i höjd samt lackade stänklappar är jävligt snyggt däremot. En R-vinge på S70 är ett måste dessutom!
räkna med att betala 5000kr i trafikförsäkring första året som 18-åring, skatt kommer jag inte ihåg vad det kan vara på en s/v70 med ett par tusen kanske, inte så farligt till skillnad mot försäkringen
Sänksats och R-vinge hade jag tänkt ut redan, däremot kjolpaket har jag ingen aning om, känns mer som onödiga pengar och tycker volvo redan ser bra ut runtom när det gäller "kjolarna" osv...
Därför jag ställer den frågan här, hur mycket det kostar å äga osv

Aja, nu fick man ju svar iaf
Weckis skrev:Börja med att se efter vad en försäkring kostar. Som första bil skulle jag rekommendera en Golf MK4 eller en liknande. 850 s70 e grymt törstiga och som du redan fått svar på så e dom inte mekar vänliga alls. Börja på en låg kostnad och pimpa om den å sälj den sedan och köp en bättre bil.
Sjuka pengar i att bygga om en bil och finns massor av prylar att välja på. Byggde min försa Golf till en R32 och sedan bytte jag till en SSAB 9-3 Aero som jag absolut inte tänker bygga om utvändigt, motorn e det som räknas i detta fall. Om du ska ha bilen försäkrad på föräldrarna ska du se upp.. Viklen morsa eller farsa åker omkring i en stylad Volvo eller Golf med en massa krimskrams.. Smäller du så kommer dom att göra en utredning vem som verkligen kör fordonet och brukar den.. Kan bli dyrt..
Lycka till
Jo vet att det kostar å bygga osv, hade inte direkt trimma den osv, isåfall ber jag kunnig göra det då du säkert märkt att jag inte alls är inne på något med motor... Hade mer tänkt göra den stilren, simpelt stylad (de vanliga) och försöka få en fräsch bil tills 18. Varför jag ställde frågan om den kan stå i ett kallförråd har en anledning, vet inte om jag hade tänkt övningsköra med den då morsan sagt att hon ska köpa en bil som "övningskörs-bil" redan :/ Hade mer tänkt ha den som ett projekt, dvs den får stå. Kanske tar ut och rastar någon gång då å då, men den ska inte brukas av någon förnsen jag är 18. Å ja, det kan bli mycket dyrt, därför får man vara försiktig
För övrigt, tack!
Alla andras kommentarer skrev:........
No offense gott folk men orkar inte citera mer, tack för alla kommentarer, man får reda på en hel del man inte visste som man bör veta, ni hjälper mig verkligen, tack