Jag startade min moppe innan sen stannade jag den för jag skulle fixa en sak och när jag skulle starta den typ 1 minut efter så gick det inte att kicka, det gick inte heller att rulla igång den för när jag lägger den i växel så spärras bakhjulet också så bakhjulet bara glider fram på marken hur jag än gör!
Vad kan det vara för fel?
Tacksam för väldigt snabba svar!
Mrriko skrev:Jag startade min moppe innan sen stannade jag den för jag skulle fixa en sak och när jag skulle starta den typ 1 minut efter så gick det inte att kicka, det gick inte heller att rulla igång den för när jag lägger den i växel så spärras bakhjulet också så bakhjulet bara glider fram på marken hur jag än gör!
Vad kan det vara för fel?
Tacksam för väldigt snabba svar!
Springstart: Lägg i tvåan. Håll in kopplingen. Löp som fan. Släpp kopplingen och fortsätt löpa. Motorn startar. Håll in kopplingen.
Sen är det ju ännu bättre om du rullar ned i nedförsbacke och du sitter på
Då är det inte kicken som har fastnat troligtvis.Du har antagligen en otrevlig överraskning i cylindern eller nånstans på koppligs sidan.
Om den satt sig rejält rekomenderar jag inga mer start försök.Det kan bara göra saker och ting värre.
Den kan har skärt ja, även om det är konstigt då du stängde av den själv innan. Men det kan vara något så enkelt som att kickfjädern innanför kopplingskåpan har fastnat. Dra inga förhastade slutsatser i alla fall.
Det är inget med kickfjädern, jag har precis bytt packboxarna till vattenpumpen (det gjorde jag alltså efter detta hände) och inget drev vill röra sig, helt fast så jag gissar på någon väldigt tråkig överraskning i cylindern :/ Har inte ens kört in cylindern sedan jag bytte den :'( Tack för hjälpen alla.
Mrriko skrev:Jag startade min moppe innan sen stannade jag den för jag skulle fixa en sak och när jag skulle starta den typ 1 minut efter så gick det inte att kicka, det gick inte heller att rulla igång den för när jag lägger den i växel så spärras bakhjulet också så bakhjulet bara glider fram på marken hur jag än gör!
Vad kan det vara för fel?
Tacksam för väldigt snabba svar!
Springstart: Lägg i tvåan. Håll in kopplingen. Löp som fan. Släpp kopplingen och fortsätt löpa. Motorn startar. Håll in kopplingen.
Sen är det ju ännu bättre om du rullar ned i nedförsbacke och du sitter på
Testa det först
Min kompis puttade mig med sin moppe och när jag la den i växel så tog det mer eller mindre tvärstopp. Däcket bara gled.. Men tack för tipset
vicke xX SMT skrev:vad skulle du fixa? låter som om den skulle ha skärt, men vet inte då den bara stog igång om du inte körde nått?
_______________
bigge877 skrev:
hej min BOATIAN kan någon hjälpa mig snabbt! jag vet inte hur jag får upp locket till tanken så jag kan inte tanka min moped HJÄLP mig vilket håll ska jag skruva åt? vänster eller höger för att få upp tankloket!!!?
Tanklocket på en Baotian är faktiskt inte att leka med
Har hittat felet...
Ena kolvbultsclipsen har trillat bort från sin plats och trillat ner inne i motorn och spärrar vevstaken på något sätt, plus att det är 2 riktigt feta och djupa repor, en på högersidan och en på väsntersidan, i cylindern och en riktigt fet och djup repa på högersidan av kolven...
Mrriko skrev:Har hittat felet...
Ena kolvbultsclipsen har trillat bort från sin plats och trillat ner inne i motorn och spärrar vevstaken på något sätt, plus att det är 2 riktigt feta och djupa repor, en på högersidan och en på väsntersidan, i cylindern och en riktigt fet och djup repa på högersidan av kolven...
in på ts och beställ 70cc
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.
Kan ge dig ett tips o detta har jag gjort på många veteran moppeder och det har funkat utan att du plockar isär eller byter något. Och allt beror på hur grov skurningen är.
Börja med att ta bort tändstiftet, och nu till det bästa. Hämta diesel, häll i cylindern låt det stå 1-2 dagar i diesel bad.
Detta har löst sig för mig varje gång konstigt nog.
Detta är ett gammalt lumpen trick som många inte känner till.
bluerider94 skrev:kolvclipset ska man alltid kolla nooooga så det verkligen sitter i spår, gärna snurra det några varv så man ser att det löper i helt överallt
Det gjorde jag också, jag pressade ut den med en tång när den satt i spåret för att den skulle sitta riktigt och jag snurrade även den ett par varv men det blev ändå såhär :/
när min skar förra veckan så var det exsakt så. jag hade köpt nya knaster 10mm. 15 var för stort och 10 var för små. jag böjde till ett 10mm för jag hade INGEN bra dag. den losnade och pajjade hela cylindern och eventuellt vevhuset. det vet jag inte än.
och ja, ni får skratta åt mig men jag har lärt mig en läxa
Har ni något tips på hur jag kan få bort svänghjulet för det sitter extremt hårt, det gick inte med en sån avdragare från biltema för det rör inte sig överhuvudtaget -.-'
Mrriko skrev:Har hittat felet...
Ena kolvbultsclipsen har trillat bort från sin plats och trillat ner inne i motorn och spärrar vevstaken på något sätt, plus att det är 2 riktigt feta och djupa repor, en på högersidan och en på väsntersidan, i cylindern och en riktigt fet och djup repa på högersidan av kolven...
skicka den till mig så kan jag präva att svarva den i rätt storlek, , ytan blir som nyskick, honar efteråt såklart.
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?