Hej! Har en neos 00 som jag vill trimma lite.
Just nu sitter ett tecno evoltuion rör på, funkar detta på röret eller måste jag köpa sånt med?
Funkar det överhuvudtaget ihop med varandra? (förgasare och cylindern)
Samt är munstyckessatsen bra?
Ska jag fortfrande ha 95 munstycke eller köpa en sats och testa mig fram?
sats.
ingen kan säga vilket munstycke du ska ha. det är olika. köp en sats och testa dig fram med vilket munstycke DIN går bäst med
Alltså funkar cylinder förgasaren och munstyckes satsen ihop med varandra?
Tror du jag måste byta vikter i variatorn med? allt är orginal utom ett effektrör
Tobiiash skrev:
sats.
ingen kan säga vilket munstycke du ska ha. det är olika. köp en sats och testa dig fram med vilket munstycke DIN går bäst med
Tror du jag måste byta vikter i variatorn med? allt är orginal utom ett effektrör
Tobiiash skrev:
sats.
Jaa det funkar bra tillsammans, men skulle nog vara ännu bättre med 19mm förgasare. Och du måste byta vikter tror du ska ha lite lättare vikter, och kanske en hårdare tryckfjäder.
Någon får rätta mig om jag har fel, är cross kille
Senast redigerad av MrX rider den 6 maj 2011, 23:04, redigerad totalt 1 gånger.
All fysisk aktivitet som inte orsakar orgasm är onödig!
vikter är alltid bra att byta
Vilken tyngdt skulle passa bra då? till setupen som står där uppe och ett tecno evolution rör
ml65 skrev:du kommer inte få ut mer effekt med 19 bara mer internkylning ,
4-5g och sen andra kopplingsfjädrar och tryckfjäder.
Snarare tvärt om större förgasare =mer effekt = mer värmeutveckling. ( förutsatt att förgasaren är rätt inställd..)
tro inte på en som använt grejerna då , Den cylindern går inte bättre med 19mm + min var portad. kört med både dellorto 17.5 och 19mm , både med sportluft och med luftburk , upplevde den gick bäst ( dvs bäst botten med 17.5 och luftburk .
Den är inte tillräckligt vass för 19
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning