Duger detta? DT50

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
qwerty
Elmoped

Duger detta? DT50

Inlägg av qwerty »

Hellu, har en ORGINAL dt50mx - 91 som jag skulle velat gå lite mer än 45km/h.

https://www.skoterdelen.com/effektavgas ... p-363.aspx + att dra pluggarna lär väll få den att gå lite. Sen skulle jag vilja dreva den, som jag förstått är orginal 12 / 50. Vad ska man ta 10 / 50, 14 / 50. You get the point? Länka gärna och skriv vad ni tycker ;)

edit: kom på, om man drar pluggen behövs det ny förgasare eller något ? tänkte på bensinen och det
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

jag körde med en dt-88 opluggad och 11 framdrev och den gjorde 80 på mätarn så den kanske gick i 65-70 :D
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

wille95 skrev:jag körde med en dt-88 opluggad och 11 framdrev och den gjorde 80 på mätarn så den kanske gick i 65-70 :D
Hastigheten duger ju då ^^, men har den axx ? Tänkte bara så det inte går i 5km/h tills man är uppe på andra växeln :D
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

den hade inte gasres men det duger
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Hade en mt5 trimavgas, filat insug , fillad förgasare. 15/52 .
Inget super axx men skön att köra då den inte varvar så mycket, toppade 50 riktigt fart.
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

Roberto skrev:Hade en mt5 trimavgas, filat insug , fillad förgasare. 15/52 .
Inget super axx men skön att köra då den inte varvar så mycket, toppade 50 riktigt fart.
50, nej tack :x
Går ju 45 och den är orginal så, tänkte mig mer uppåt 70 med rör, unplugged och drev. Sedan om den går 70 med rör och ingen plugg så gör det inte nå om det sänks till 65 för mer axx. Tycker den är slö nu och varvar ur för snabbt (jag måste växla till 2an efter att ha petat på gasen typ...)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

du måste göra mycket innan du får den att göra 70 men här e några tips.

dra pluggen, sitter i insuget, behöver inte ändra något bara dra den och sätta tbx allt.

köp lucho rör, obs det är högvarvigt.

original drevningen är 10/50 så kör på 13/50.
dom brukar säga 3 km/h per kugg fram,

sen för att det ska gå snabbare så måste du porta elr köpa en annan cylinder elr förgasare elr högkompstopplock.

och sportlufts filter ska dom inte lura på dig, det gör typ 1 km/h och moppen dricker mer.

http://hem.passagen.se/dt50mx/
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög

Inlägg av Maxidude »

Min polare hade en mt5a med 65cc, luhao effekt, 12-53 drev och 16mm fögg och den gjorde 75-80, så det gör inte en sån överdriven stor skillnad med bara effektrör på gamla moppar ;)
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Maxidude skrev:Min polare hade en mt5a med 65cc, luhao effekt, 12-53 drev och 16mm fögg och den gjorde 75-80, så det gör inte en sån överdriven stor skillnad med bara effektrör på gamla moppar ;)
Nepp vet.

själv kör jag med.

jamarcol rör.
sportluftsfilter.
frästa kolvfönster.
portad cylinder.
högkompstopplock.
och 85 munstycke, org 88.
14/50 drevning.

men tyvärr så har jag förstort munstycke men ska fixa mindre snart, iallafall den toppar 63 på gps :D
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

Hopp, hade tänkt slippa det. Dock följde det med ett 65CC kitt från Rinab. Har dock inte hittat det på hemsidan, ska kanske montera det om någon ids hjälpa det (jag är inte en bra 'skruvare')
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

Men just det, behövs det nå om man drar pluggen? (Till bensin eller något, jag vet inte. Kan ingeting!) Hade tänkt börja med det sen rör och till slut (kanske) 65CC'n som följde med.
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

qwerty skrev:Men just det, behövs det nå om man drar pluggen? (Till bensin eller något, jag vet inte. Kan ingeting!) Hade tänkt börja med det sen rör och till slut (kanske) 65CC'n som följde med.
munstycken!!!

Låser.
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

wille95 skrev:
qwerty skrev:Men just det, behövs det nå om man drar pluggen? (Till bensin eller något, jag vet inte. Kan ingeting!) Hade tänkt börja med det sen rör och till slut (kanske) 65CC'n som följde med.
munstycken!!!
Kan du länka, vet inte storlekar och sådant. Hade gärna velat göra det imorrn (dra pluggen inte något annat) satt. Bor i norrbotten dessutom så good luck med att hitta om det inte finns på typ biltema ;x
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

qwerty skrev:
wille95 skrev:
munstycken!!!
Kan du länka, vet inte storlekar och sådant. Hade gärna velat göra det imorrn (dra pluggen inte något annat) satt. Bor i norrbotten dessutom så good luck med att hitta om det inte finns på typ biltema ;x
det är bara att gå in på ts sen välj model sen trycka förgasar tillbehör, ledsen men man får inte allt serverat

Låser.
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

wille95 skrev:
qwerty skrev:
wille95 skrev: munstycken!!!
det är bara att gå in på ts sen välj model sen trycka förgasar tillbehör, ledsen men man får inte allt serverat
men nu va jag extra snäll
http://twostroke.se/product.asp?product=17974'

det ska vara dom om det är org förgasare

Låser.
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

wille95 skrev:
wille95 skrev:
qwerty skrev: Kan du länka, vet inte storlekar och sådant. Hade gärna velat göra det imorrn (dra pluggen inte något annat) satt. Bor i norrbotten dessutom så good luck med att hitta om det inte finns på typ biltema ;x

Tackar tackar. Så jag måste ha dessa? Det går inte att köra orginal i en vecka >,<
Och tack alla andra för svar!
wille95
Kort stubin

Inlägg av wille95 »

qwerty skrev:
wille95 skrev:
wille95 skrev: det är bara att gå in på ts sen välj model sen trycka förgasar tillbehör, ledsen men man får inte allt serverat

Tackar tackar. Så jag måste ha dessa? Det går inte att köra orginal i en vecka >,<
pröva dra pluggen och kör på choken
men det blir bättre att finjustera

Låser.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

NEj nej nej...

det e fel munstycken, original förgasaren slutade tillverkas runt 2000 så finns bara kopian och dom munstyckena passar ;)

men när du drar pluggen på en dt50mx så behöver du inte byta munstycke ;)

dra pluggen och köp ett lucho rör, och se om du behöver byta munstycke, jag behövde inte de iaf.
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

wille95 skrev:
qwerty skrev:
wille95 skrev: men nu va jag extra snäll

pröva dra pluggen och kör på choken
men det blir bättre att finjustera
Ja du, men då ska man ju ha hemma munstyckerna imorrn. Det lär ju hända :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

Förlåt men läs mitt inlägg igen, dom munstyckena han skicka e fel... jag hittar ingen sida förutom garaget24 som har rätt :/
qwerty
Elmoped

Inlägg av qwerty »

xytoo skrev:Förlåt men läs mitt inlägg igen, dom munstyckena han skicka e fel... jag hittar ingen sida förutom garaget24 som har rätt :/
Skickade mitt inlägg ca 5 sec efter ditt, sen slog jag av datorn så såg aldrig det ^^. Men jag kör utan sen ett rör (jamarcol / luhao) får se vilket ;)
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PipaZ »

Min DT har ganska hyfsad gasrespons. Skulle vilja ha en annan tändning men.
trimmar du den som min så haru både axx o topp :lol: 8)
adamheed
Elmoped

Inlägg av adamheed »

gå in på www.skoterdelen.com gå in på trim kit ta 65cc kitet dreva den typ 14/35 min gör 85km/h med gps
word
Skriv svar