125cc pris

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

125cc pris

Inlägg av to0b »

(Flytta tråd om den ligger fel)

Tjena!

Funderar på att ta lätt MC till sommaren. Undrar om någon vet vad hela utbildningen + uppkörningar kostar ca.

Eller om någon kan länka någon sida med detaljerade priser för lätt MC (A1)

Nej, du behöver inte skicka någon " låt mig googla det åt dig" för det har jag redan försökt; utan resultat!

Hoppas ni kan hjälpa mig!

MVH -=To0b=-
davido
Elmoped

Re: 125cc pris

Inlägg av davido »

to0b skrev:(Flytta tråd om den ligger fel)

Tjena!

Funderar på att ta lätt MC till sommaren. Undrar om någon vet vad hela utbildningen + uppkörningar kostar ca.

Nej, du behöver inte skicka någon " låt mig googla det åt dig" för det har jag redan försökt; utan resultat!

MVH -=To0b=-
Ja först ska du gå risk ettan och tvåan som kostar ungefär 3000 riksdaler. Sen har du uppkörningen som kostar 1500 tror jag + eventuella körlektioner. Räkna med 5-6000.
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Re: 125cc pris

Inlägg av to0b »

davido skrev:
to0b skrev:(Flytta tråd om den ligger fel)

Tjena!

MVH -=To0b=-
Ja först ska du gå risk ettan och tvåan som kostar ungefär 3000 riksdaler. Sen har du uppkörningen som kostar 1500 tror jag + eventuella körlektioner. Räkna med 5-6000.

Tack så mycket!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

risk 2:an kostar i regel 3500 själv, risk 1:an 500 kanske, så bara de landar på 4000...

uppkörning 1500 ja, uppskrivning ca 200, litteratur 500 minst.

lite över 6000 minimun som du inte kommer undan, sen beror de på om du ska gå teorikurs eller ej, övningskörning - som snabbt drar iväg i pris...

Glöm inte skyddsutrustning sen, landar på 5000 där också, och det är krav på komplett ställ vid uppkörning/ övningskörning osv
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av to0b »

bensinskalle skrev:risk 2:an kostar i regel 3500 själv, risk 1:an 500 kanske, så bara de landar på 4000...

uppkörning 1500 ja, uppskrivning ca 200, litteratur 500 minst.

lite över 6000 minimun som du inte kommer undan, sen beror de på om du ska gå teorikurs eller ej, övningskörning - som snabbt drar iväg i pris...

Glöm inte skyddsutrustning sen, landar på 5000 där också, och det är krav på komplett ställ vid uppkörning/ övningskörning osv
Jaha okej, jag pratade nyss med min lokala körskola, och det låg i dem prisklasserna som du nämnde. Beroende på hur erfaren man är att vistas i trafik osv.

Men tack för Ert engagemang!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket

Inlägg av Sockan »

Kom ihåg att ingen har nämnt övningskörnings priset för dig. Det kostar MULTUM.

Jag tror det är samma som för bil, att man måste ha X antal timmar ute i trafiken innan man får köra upp. (Med behörig handledare)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!

Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Sockan skrev:Kom ihåg att ingen har nämnt övningskörnings priset för dig. Det kostar MULTUM.

Jag tror det är samma som för bil, att man måste ha X antal timmar ute i trafiken innan man får köra upp. (Med behörig handledare)
Jag har ingen aning om priset, men det som sockan sa här om att man måste ha visst antal timmar har jag svårt att tänka mig. Och det är inget sånt för bil heller.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
yahama94
Hyper-Dt50x

Inlägg av yahama94 »

du kommer få lägga minst 10k
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Sockan skrev:Kom ihåg att ingen har nämnt övningskörnings priset för dig. Det kostar MULTUM.

Man får ju övningsköra med vem som helst som har MC-kort, så lite onödigt att betala för det. Om jag inte missuppfattade det hela nu.

Upp emot 10k kan det kosta.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Nope övningskörning är inget krav alls, varken för mc eller bil, dock för moppe numera...
du kommer få lägga minst 10k
Man kan slippa undan med 6k om man bantar ner det så mycket det går. 10 är lite att ta i om man inte är helt värdelös på att köra osv
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Yamahan
Svårstartad skrothög

Inlägg av Yamahan »

En jag känner la ut 7500 på allt och det var rätt billigt! :wink:
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

Nitrometan i tanken så borde det gå som fan
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

aerox_killen95 skrev:Nitrometan i tanken så borde det gå som fan
haha dagens random kommentar:P
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

erik_94 skrev:
aerox_killen95 skrev:Nitrometan i tanken så borde det gå som fan
haha dagens random kommentar:P
I AM RANDOMNESS!

Typ :roll:
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Ska gå på bil-handledarkurs idag, då ska jag även ta en närmare titt på lätt MC priser osv!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

lånar lite :)

jo, när man blir 20 (?) för det är väll åldern då man får ta..

om man tar lätt mc när man är 16. blir det automatiskt tung mc när man fyller då eller har jag bara hört felaktiga rykten?

vad kan en helt vanlig 125a som får köras på gata på? en i fint skick men ändå inte ny :)

om man köper en cross (125) som är till för crossåkning. får man köra på allmän väg med en eller vad måste man göra?

hoppas ni fattar frågorna och kan ge bra svar :)
Skriv svar