Funderar på att ta lätt MC till sommaren. Undrar om någon vet vad hela utbildningen + uppkörningar kostar ca.
Eller om någon kan länka någon sida med detaljerade priser för lätt MC (A1)
Nej, du behöver inte skicka någon " låt mig googla det åt dig" för det har jag redan försökt; utan resultat!
Hoppas ni kan hjälpa mig!
MVH -=To0b=-
Ja först ska du gå risk ettan och tvåan som kostar ungefär 3000 riksdaler. Sen har du uppkörningen som kostar 1500 tror jag + eventuella körlektioner. Räkna med 5-6000.
Funderar på att ta lätt MC till sommaren. Undrar om någon vet vad hela utbildningen + uppkörningar kostar ca.
Eller om någon kan länka någon sida med detaljerade priser för lätt MC (A1)
Nej, du behöver inte skicka någon " låt mig googla det åt dig" för det har jag redan försökt; utan resultat!
Hoppas ni kan hjälpa mig!
MVH -=To0b=-
Ja först ska du gå risk ettan och tvåan som kostar ungefär 3000 riksdaler. Sen har du uppkörningen som kostar 1500 tror jag + eventuella körlektioner. Räkna med 5-6000.
bensinskalle skrev:risk 2:an kostar i regel 3500 själv, risk 1:an 500 kanske, så bara de landar på 4000...
uppkörning 1500 ja, uppskrivning ca 200, litteratur 500 minst.
lite över 6000 minimun som du inte kommer undan, sen beror de på om du ska gå teorikurs eller ej, övningskörning - som snabbt drar iväg i pris...
Glöm inte skyddsutrustning sen, landar på 5000 där också, och det är krav på komplett ställ vid uppkörning/ övningskörning osv
Jaha okej, jag pratade nyss med min lokala körskola, och det låg i dem prisklasserna som du nämnde. Beroende på hur erfaren man är att vistas i trafik osv.
Sockan skrev:Kom ihåg att ingen har nämnt övningskörnings priset för dig. Det kostar MULTUM.
Jag tror det är samma som för bil, att man måste ha X antal timmar ute i trafiken innan man får köra upp. (Med behörig handledare)
Jag har ingen aning om priset, men det som sockan sa här om att man måste ha visst antal timmar har jag svårt att tänka mig. Och det är inget sånt för bil heller.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?