Tanka 98-99?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Sjooqvist
Svårstartad skrothög
Inlägg: 243
Blev medlem: 11 augusti 2010, 20:36
Ort: Karlstad

Tanka 98-99?

Inlägg av Sjooqvist »

Tjena !
undrar vad det blir för skillnad med moppen om man tankar 98-99 istället för 95?
linus-1995
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 21 augusti 2010, 22:19

Inlägg av linus-1995 »

Det kommer att ryka väldigt mycket
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

de är högre oktan i 98-99, ska ge högre kompretion och lite andra småsaker, du märker inte någon skillnad om du inte har bååålens setup :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

linus-1995 skrev:Det kommer att ryka väldigt mycket
bullshit!!!!

den kommer gå pytte bättre och klarar mer kompression!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

Ju högre oktan i bränsle destobättre (om motorn klarar det dvs)
Se bara på Amerikanska skotertävlingar, Skotrarna där har toppar som är byggda för 110 oktan! !!!!!


Och som tidigare BULLSHIT att det ryker mer!!
Bild
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Absolut ingen skillnad. Högre oktantal betyder bara att soppan tål högre kompression (eller egentligen mer värme) innan den självantänds, om man inte har anpassat motorn för att dra nytta av högre oktantal blir det ingen som heslt skillnad.

Att köra en motor anpassad för högt oktantal på för lågt oktantal kan däremot sluta med 100% effektförlust - eller motorras som det brukar heta. :wink:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar