drd 03 luftaframbromsen:S

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Eolsson
Elmoped

drd 03 luftaframbromsen:S

Inlägg av Eolsson »

tja;) jag har precis lackat bromsoken på min Derbi drd 03a den med dubbla skivor fram. och nu när jag ska lufta så går det inte:S jag och min pappa har hållt på i typ 2h och dom ger sig inte.

någon som vet om man ska göra på ett speciellt sätt när det är dubbla ok som ska luftas?;)

tackar för svar:)
Användarens profilbild
derbi_filip
Elmoped

Inlägg av derbi_filip »

skruva loss skruven från oket/oken å ha en burk eller liknande under, skruva upp locket på bromsvätskebehållaren å häll olja rakt igenom bara tills all luft kommit ut. sen skruvar du dit skruvarna på oken å sen ska de funka!" ;)
Eolsson
Elmoped

Inlägg av Eolsson »

Derbi_filip skrev:skruva loss skruven från oket/oken å ha en burk eller liknande under, skruva upp locket på bromsvätskebehållaren å häll olja rakt igenom bara tills all luft kommit ut. sen skruvar du dit skruvarna på oken å sen ska de funka!" ;)

okej tack har inte testat att hälla rakt igenon men ska kolla detta;) tack
Användarens profilbild
derbi_filip
Elmoped

Inlägg av derbi_filip »

det funkarde för mig och några andra jag hjälpt, om de inte hjälper låt den stå ngn timma så har de nog runnit ner ordentligt! ;)
Eolsson
Elmoped

Inlägg av Eolsson »

Derbi_filip skrev:det funkarde för mig och några andra jag hjälpt, om de inte hjälper låt den stå ngn timma så har de nog runnit ner ordentligt! ;)
okej hoppas det funkar tackar:D blev riktigt förbannad till slut när det inte ville funka;)
Användarens profilbild
derbi_filip
Elmoped

Inlägg av derbi_filip »

okej, lycka till! :D
Låst