Har en Rieju rrx sm-06 med en Delorto 16mm som flödar över. Har bytt flotör och nålventil men nått fastnar ibland så den flödar i alla fall. Jag fattar inte vad problemet är?? Nån som har haft samma problem och vet vad som kärvar??
Hade samma problem med min förgasare och det var en liten liten sten som satt fast i hålet där flotörnålen går in i. Testa med att rengöra förgasaren det kan funka
CAPRIN skrev:Hade samma problem med min förgasare och det var en liten liten sten som satt fast i hålet där flotörnålen går in i. Testa med att rengöra förgasaren det kan funka
Tack för tipset men den är ordentligt rengjord och isärtagen massor med gånger utan att jag hittat nått fel. Kan det vara så att det är så tight i flotörkoppen att flotören kan ta i själva väggen på koppen???
CAPRIN skrev:Hade samma problem med min förgasare och det var en liten liten sten som satt fast i hålet där flotörnålen går in i. Testa med att rengöra förgasaren det kan funka
Tack för tipset men den är ordentligt rengjord och isärtagen massor med gånger utan att jag hittat nått fel. Kan det vara så att det är så tight i gra flotörkoppen att flotören kan ta i själva väggen på koppen???
kan vara själva sprinten som den hänger sig på ;/
testa lägga allt i bensin några timmar sen torkar du av allt och sen tryckluft på det
överallt och i alla kanaler
sen putsar du alla delar som springen och ventilen ovs
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^