sant ?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
difaren
Ligga någon?

sant ?

Inlägg av difaren »

är det sant att polisen tar trimmet om man blir taggen om man har en 30-moppe men inte ifall du har EU-moppe
zebban111
Svårstartad skrothög

Inlägg av zebban111 »

Har hört att snuten ändå drar alla skruvar runda osv för att du inte ska kunna sätta tillbaka det om dom lämnar tillbaka det ;) vet dock inte hur det är med 30 moppe
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

Båda ni har ju absolut ingen koll, Byt topic. Tills nästa gång kanske du ska lära dig att söka med tanke på att det finns 20 noobs varje dag som gör såna här meningslösa. Det är olika från polis till polis. De har ju inte med sig någon mall där de kryssar av hur de ska göra. finns snälla och mindre snälla poliser.
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

okeej, har en kompis som påstår att det är lättare att åka fast med trim om man har 30-moppe än om man har EU
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

Byt topic.

Det beror ju på hur trimmad den är?
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Polisen stannar en nog mest beroende på hur du kör och hur mycket dom har att göra.
Bild

Jag är odödlig
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

okeej
Användarens profilbild
FläsketBrinner
Elmoped

Inlägg av FläsketBrinner »

VAD JAG LÄST:
eu moped beslagtas om den gör 52km/h och plockas ner av polisen, som kollar ifall allt är enligt original mått osv.
30-moppe beslagtas vid 42 km/h.
ALLT som får en moped att gå fortare räknas som trim, slitna original delar räknas som trim.
Sen prioriterar olika poliser olika och ingen kan ge dej ett exakt svar på vad poliserna gör.
Jag skulle undvika effektrör eftersom det hörs och då drar extra uppmärksamhet även om du inte syns, hoppas jag gjorde mej förstådd :wink:
EDIT: hade läst lite fel. som sagt så skruvas mopeden ner och kollas igenom, det som räknas som trim tror jag polisen behåller, oavsett. Det som återstår av mopeden får du tillbaka i lådor och dessutom får du böter och kanske t.o.m prick.

rätta mej gärna om jag har fel, och det är inte lika på alla ställen
Senast redigerad av FläsketBrinner den 28 april 2011, 22:52, redigerad totalt 1 gånger.
A clean house is a sign of a wasted life

Go Green!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Börjar bli riktigt less nu, 99% av dina post är felpost bla sen urkass topic läs reglerna för helvete så slipper du bekymmer....
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

FläsketBrinner skrev:VAD JAG LÄST:
eu moped beslagtas om den gör 52km/h och plockas ner av polisen, som kollar ifall allt är enligt original mått osv.
ALLT som får en moped att gå fortare räknas som trim, slitna original delar räknas som trim.
Sen prioriterar olika poliser olika och ingen kan ge dej ett exakt svar på vad poliserna gör.
Jag skulle undvika effektrör eftersom det hörs och då drar extra uppmärksamhet även om du inte syns, hoppas jag gjorde mej förstådd :wink:
jo man tackar så väldigt att du hjälper imot vissa andra :roll: men om ja och en kompis blir tagna och vi har exakt samma skaer på och skillnaden är bara att ja har EU och han har 30-moppe, vem kommer lindrigast ifrån?
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator

Inlägg av beckvall »

det är inte polisen som "fixar" moppen efter du blivit tagen utan de är en autoriserad verkstad som jobbar tillsammans med försäkringsbolag/polisen.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

FläsketBrinner skrev:VAD JAG LÄST:
EDIT: hade läst lite fel. som sagt så skruvas mopeden ner och kollas igenom, det som räknas som trim tror jag polisen behåller, oavsett. Det som återstår av mopeden får du tillbaka i lådor och dessutom får du böter och kanske t.o.m prick.

rätta mej gärna om jag har fel, och det är inte lika på alla ställen
De beslagtas inte vid 52 och 42km/h. Då får gå så snabbt. Alla hastigheter över det är olagliga. Men man får ändå inte köra snabbare än 45 med EU och 30 med klass 2 moppe
EU klass 2 får gå max 30 men får bara köras i 25 km/h
Men sedan burkar inte snutarna bry sig om en EU moppe går i 55 eller 60, det är bara småsaker. Men har man något trim eller något modifierat i motorn så räknas det som olovlig körning när man kör och försäkringen gäller inte. Samma sak gäller till alla klasserna; EU-moppe, 30 moppe och EU klass 2 moppe.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

Sen är det stor skillnad från polis till polis och hur du kört när dom stoppade dig eller om du har ett dåligt rykte i stan att köra som en idiot osv.
För tillfället bryr sig iaf polisen här i stan sig inte nåt om moppar, men det kommer väl en period innan sommarlovet kan jag tänka.
Då kan det vara bra att pappa jobbar tillsammans med typ alla polisen här i stan ;) (han är inte polis)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Är det inte så om man har lätt mc/mc kort tar dom väl inget? För då är det bara oregistrerat fordon eller något sånt där?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

meanzick skrev:Är det inte så om man har lätt mc/mc kort tar dom väl inget? För då är det bara oregistrerat fordon eller något sånt där?
Japp då är det en oregistrerad lätt motorcykel du framfört, med lätt mc kort :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Varför låste du inte den här tråden beckvall?? :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar