Born2Ride skrev:
Ja den kommer gå fortare med effektrör.
Vilket rör skulle du rekommendera, lågvarvigt eller högvarvigt?
jag vill ha bra axx å lite starkare å snabbare i uppförsbackar
lågvarvigt.
patric29 skrev:måste jag byta cdi på min speedfight om jag köper ett gianelli reverse?
nej, men då kommer den inte kunna gå lika fort som den skulle kunna, så om du är ute efter hastighet, byt!
men är valet av rör bra tycker du eller finns det något annat som skulle vara bättre? och det är väll igen skillnad på olika ostrypta cdi boxar, är den avstryp så är den?
tjena
jag är ny här och hoppas det här är rätt ställe att fråga avd det är för fel på moppen min.
jag har en aerox 09 med Leovince ZX rör
jag har
blåa kopplingsfjäddrar
4.3 g vikter
72 i huvudmunstycke, tändstiftet är oboybrunt längst ut.
Har även dragen v-ring
för att komma framåt måste jag ha full gas och den orkar typ inte varva upp. men ungefär runt 60-70 så kommer effektkurvan och då drar den på som f*n till cirka 80-85 på mätaren har inte så stor glädjemätare.
Men när choken är i så går den ganska bra men inte speciellt bra lite bättre än orginal.
kallee95 skrev:Vad tycker ni jag ska köpa för effektrör Stage 6 pro replica eller Tecnigas Next-R? Ska användas till vanlig gatu körning eller vad man ska säga
Stage 6 pro replica, snyggare, lite vassare (?) och sen gillar jag stage 6 bättre.
Men absolut inget fel på Next-R röret väldigt prisvärt och bra rör, ta det du känner för
kallee95 skrev:Vad tycker ni jag ska köpa för effektrör Stage 6 pro replica eller Tecnigas Next-R? Ska användas till vanlig gatu körning eller vad man ska säga
Stage 6 pro replica, snyggare, lite vassare (?) och sen gillar jag stage 6 bättre.
Men absolut inget fel på Next-R röret väldigt prisvärt och bra rör, ta det du känner för
Jo jag håller med stage 6 röret är ju både snyggare och verkarar vara snepet bättre. Stage 6 är väll lite mer ¨kändare¨ en tecnigas om jag inte är helt ute och cyklar Alltså känd för bra prestanda och kvaletet. Tack för hjälpen
http://www.twostroke.se/product.asp?product=14930 Tror ni detta rör skulle göra sig bra med min mhr cylinder?? och skulle skillnaden vara markant mot för leovince röret?? kom gärna med förslag på annan krök ni tycker skulle passa:)
Aerox' skrev:Som rubriken lyder undrar jag om någon har förslag på något bra effekt rör till Aerox som inte låter för mycket.
Leovince zx är ett av dom mest tystaste rören som finns och få tag på marknaden, dock är det ett skit rör enligt mig.
Bättre acceleration kan du få med ett urpluggat original rör sen så är det ingen stor skillnad på toppfarten heller.
Stage6 pro replica är ganska tyst rör men ger också grym effekt, prisvärt system som du lär ha riktigt skoj med.
Enligt mig så är det ett av dom bästa rören som finns att få tag på marknaden till liggande minarelli motorer med original cylindern.
Aerox' skrev:Som rubriken lyder undrar jag om någon har förslag på något bra effekt rör till Aerox som inte låter för mycket.
Leovince zx är ett av dom mest tystaste rören som finns och få tag på marknaden, dock är det ett skit rör enligt mig.
Bättre acceleration kan du få med ett urpluggat original rör sen så är det ingen stor skillnad på toppfarten heller.
Stage6 pro replica är ganska tyst rör men ger också grym effekt, prisvärt system som du lär ha riktigt skoj med.
Enligt mig så är det ett av dom bästa rören som finns att få tag på marknaden till liggande minarelli motorer med original cylindern.
Där sa du något! Stage6 Pro replica FTW billigt, snyggt och går skitbra!
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Aerox' skrev:jag har ett stage6 pro replicia och det låter sjukt mkt mer än andra tycker jag :O
förmodligen spricka i kröken eller otätt mellan cylindern och röret eller att ljuddämpar ullen är slut för stage6 pro replica låter sjukt lite på liggande minarelli motorer.
Vivaadam skrev:Ska köpa effektrör snart och vill ha ett rör som har bra ax men ändå bra toppfart (ungefär 70 och upp)
Har en Vivacity 07 med dragen v-ring
Vad menar du med bra acceleration? beror helt på vad du är ute efter, dom som säger att tex leovince zx har bra acceleration har fel, deras acceleration och toppfart suger på höga varv.
Högvarvigt = bättre acceleration på höga varv
lågvarvigt ? bättre acceleration på låga varv
Leovince TT handmade är ett rör som varken låter för mycket eller för lite, ett dovt ljud som sjunger fina toner. Har dock ej jämfört det med andra avgasrör t.ex. Stage6 Yasuni ETC.
Kör med 70 munstycke och 3g vikter i variatorn samt 15% kopplingsfjädrar, jag har testat hit och dit med den går bäst med luftburks snorkeln kvar. Drar riktigt fint till ca 65-70 innan de börjar varva ur till ca 80 ÄRLIGA, Portad original cylinder och förgasare. Vore bra att nämna att det är en Yamaha Neos -01, luftkylda liggande minarelli motorn. Likadant rör som passar på Aerox
Någon som vet vad man ska göra med slangen som går från orginalröret på en speedfight när man byter till effektrör? Nu går den bara i 45 men innan jag bytte rör så gick den i 70(på mätarn då). Alla säger att man ska ha lättare vikter, men om den orkade dra runt vikterna innan så ska den väll orka det med effektrör eller?
patric29 skrev:Någon som vet vad man ska göra med slangen som går från orginalröret på en speedfight när man byter till effektrör? Nu går den bara i 45 men innan jag bytte rör så gick den i 70(på mätarn då). Alla säger att man ska ha lättare vikter, men om den orkade dra runt vikterna innan så ska den väll orka det med effektrör eller?
slangen är väll bara att skita i det e till katalysatorn typ, och har du tagit ur pluggen på nya röret?
patric29 skrev:Någon som vet vad man ska göra med slangen som går från orginalröret på en speedfight när man byter till effektrör? Nu går den bara i 45 men innan jag bytte rör så gick den i 70(på mätarn då). Alla säger att man ska ha lättare vikter, men om den orkade dra runt vikterna innan så ska den väll orka det med effektrör eller?
slangen är väll bara att skita i det e till katalysatorn typ, och har du tagit ur pluggen på nya röret?
ja det vhar jag, och jag har tagit bort v brickan och luftpluggen och har ostrypt cdi.
Nu har jag satt på mitt gianelli reverse på min speedfight och testat mig fram med munstycken och så, men från 0 till typ 10 km/h så axxar den segt som fan. Har 7g vikter i nu och jag tycker att den varvar jävligt mycket. Kan det vara att jag behöver hårdare kopplingfjädrar?