Avgasrörs - Tråden Scooter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

Mackesh94 skrev:
Born2Ride skrev:
Mackesh94 skrev:gör ett effektrör så att moppen går fortare? vill ha högre topphastighet för min gör 60km/h nu... har:

Stage6 ostrypt cdi
19mm förgasare
50cc
Original rör
Original vikter (g?)
Ja den kommer gå fortare med effektrör.
Vilket rör skulle du rekommendera, lågvarvigt eller högvarvigt?
jag vill ha bra axx å lite starkare å snabbare i uppförsbackar :P
lågvarvigt.
patric29 skrev:måste jag byta cdi på min speedfight om jag köper ett gianelli reverse? :wink:
nej, men då kommer den inte kunna gå lika fort som den skulle kunna, så om du är ute efter hastighet, byt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Born2Ride skrev:Vilket av dessa rören hade ni valt? till min setup?

Setup
Stage6 pro replica/Metrakit ecologic
org cylinder, 12mm gurtner förgasare (76 munstycke)
VForce3 membran
Motoforce ostrypt insug
Malossi multivar
MHR delta clutch
3.5g vikter, malossis röda kopplingsfjädrar
Stage6 ProDrive drivrem

- Stage6 pro replica

- Metrakit Handmade (ecologic)

- Yasuni z

motivera gärna varför ni tycker så ;)
patric29
Elmoped

Inlägg av patric29 »

2stroke4ever skrev:
Mackesh94 skrev:
Born2Ride skrev: Ja den kommer gå fortare med effektrör.
Vilket rör skulle du rekommendera, lågvarvigt eller högvarvigt?
jag vill ha bra axx å lite starkare å snabbare i uppförsbackar :P
lågvarvigt.
patric29 skrev:måste jag byta cdi på min speedfight om jag köper ett gianelli reverse? :wink:
nej, men då kommer den inte kunna gå lika fort som den skulle kunna, så om du är ute efter hastighet, byt!
men är valet av rör bra tycker du eller finns det något annat som skulle vara bättre? :) och det är väll igen skillnad på olika ostrypta cdi boxar, är den avstryp så är den?
Användarens profilbild
aeroxleoZX
Farsans gamla zündapp

aerox

Inlägg av aeroxleoZX »

tjena
jag är ny här och hoppas det här är rätt ställe att fråga avd det är för fel på moppen min.

jag har en aerox 09 med Leovince ZX rör

jag har
blåa kopplingsfjäddrar
4.3 g vikter
72 i huvudmunstycke, tändstiftet är oboybrunt längst ut.
Har även dragen v-ring
för att komma framåt måste jag ha full gas och den orkar typ inte varva upp. men ungefär runt 60-70 så kommer effektkurvan och då drar den på som f*n till cirka 80-85 på mätaren har inte så stor glädjemätare.
Men när choken är i så går den ganska bra men inte speciellt bra lite bättre än orginal.

tack för svar! :)
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Inlägg av kallee95 »

Vad tycker ni jag ska köpa för effektrör Stage 6 pro replica eller Tecnigas Next-R? Ska användas till vanlig gatu körning eller vad man ska säga :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

kallee95 skrev:Vad tycker ni jag ska köpa för effektrör Stage 6 pro replica eller Tecnigas Next-R? Ska användas till vanlig gatu körning eller vad man ska säga :)
Stage 6 pro replica, snyggare, lite vassare (?) och sen gillar jag stage 6 bättre.
Men absolut inget fel på Next-R röret väldigt prisvärt och bra rör, ta det du känner för :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
kallee95
Elmoped

Inlägg av kallee95 »

ktm_danielsson skrev:
kallee95 skrev:Vad tycker ni jag ska köpa för effektrör Stage 6 pro replica eller Tecnigas Next-R? Ska användas till vanlig gatu körning eller vad man ska säga :)
Stage 6 pro replica, snyggare, lite vassare (?) och sen gillar jag stage 6 bättre.
Men absolut inget fel på Next-R röret väldigt prisvärt och bra rör, ta det du känner för :)
Jo jag håller med stage 6 röret är ju både snyggare och verkarar vara snepet bättre. Stage 6 är väll lite mer ¨kändare¨ en tecnigas om jag inte är helt ute och cyklar ;) Alltså känd för bra prestanda och kvaletet. Tack för hjälpen :)
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

funderar på att köpa detta rör av en kompis, men han har inte vikterna och fjädrarna kvar

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10199

men det står att det följer med vikter och fjädrar, någon som vet vad det är för något som följer med ? eftesom det rekomenderas enligt TS
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

ekenARK skrev:funderar på att köpa detta rör av en kompis, men han har inte vikterna och fjädrarna kvar

http://www.twostroke.se/product.asp?product=10199

men det står att det följer med vikter och fjädrar, någon som vet vad det är för något som följer med ? eftesom det rekomenderas enligt TS
gula kopplingsfjädrar, 3.6g vikter om jag inte minns fel
Användarens profilbild
tmallpro
Elmoped

Inlägg av tmallpro »

http://www.twostroke.se/product.asp?product=14930 Tror ni detta rör skulle göra sig bra med min mhr cylinder?? och skulle skillnaden vara markant mot för leovince röret?? kom gärna med förslag på annan krök ni tycker skulle passa:)
Peugeot trekker säljes. : http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ler-bytes/

Lev livet ingen har endå överlevt he!
Min Peugeot trekker tkr -03:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... =tmallpros
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

vilket rör ger mest toppfart? :D
Axxet bryr jag mig inte om :)

Setup
S6 50cc (alu)
dellorto 12mm
v-ring borta
Dragen luftplugg
rätt munstycke
Rätt vikter

Yasuni Z
Yasuni R
stage6 Pro replica
stage6 Pro
Sandstr0m
Elmoped

Inlägg av Sandstr0m »

jag vill ha ett efektrör till min aerox, men vafan! alla låter som fan.. vill ha ett som låter lite men ändå en bättre effekt!
Sandstr0m
Elmoped

Inlägg av Sandstr0m »

Sandstr0m skrev:jag vill ha ett efektrör till min aerox, men vafan! alla låter som fan.. vill ha ett som låter lite men ändå en bättre effekt!
Btw aeroxen är orginal, dragen v-ring bara!
Aerox'
Elmoped

Förslag på effektrör till Aerox som inte låter för mycket.

Inlägg av Aerox' »

Som rubriken lyder undrar jag om någon har förslag på något bra effekt rör till Aerox som inte låter för mycket. :)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Re: Förslag på effektrör till Aerox som inte låter för mycke

Inlägg av Danne »

Aerox' skrev:Som rubriken lyder undrar jag om någon har förslag på något bra effekt rör till Aerox som inte låter för mycket. :)
Leovince zx är ett av dom mest tystaste rören som finns och få tag på marknaden, dock är det ett skit rör enligt mig.
Bättre acceleration kan du få med ett urpluggat original rör sen så är det ingen stor skillnad på toppfarten heller.

Stage6 pro replica är ganska tyst rör men ger också grym effekt, prisvärt system som du lär ha riktigt skoj med.
Enligt mig så är det ett av dom bästa rören som finns att få tag på marknaden till liggande minarelli motorer med original cylindern.
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Re: Förslag på effektrör till Aerox som inte låter för mycke

Inlägg av Speedy1FTW »

Born2Ride skrev:
Aerox' skrev:Som rubriken lyder undrar jag om någon har förslag på något bra effekt rör till Aerox som inte låter för mycket. :)
Leovince zx är ett av dom mest tystaste rören som finns och få tag på marknaden, dock är det ett skit rör enligt mig.
Bättre acceleration kan du få med ett urpluggat original rör sen så är det ingen stor skillnad på toppfarten heller.

Stage6 pro replica är ganska tyst rör men ger också grym effekt, prisvärt system som du lär ha riktigt skoj med.
Enligt mig så är det ett av dom bästa rören som finns att få tag på marknaden till liggande minarelli motorer med original cylindern.
Där sa du något! Stage6 Pro replica FTW billigt, snyggt och går skitbra!
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Aerox'
Elmoped

Inlägg av Aerox' »

jag har ett stage6 pro replicia och det låter sjukt mkt mer än andra tycker jag :O
Sandstr0m
Elmoped

Inlägg av Sandstr0m »

Aerox' skrev:jag har ett stage6 pro replicia och det låter sjukt mkt mer än andra tycker jag :O
Säg nå som låter mindre då?
Aerox'
Elmoped

Inlägg av Aerox' »

Alla mina polare tycker min låter sjukt mycket mer än de flesta effektrör :O
Användarens profilbild
Vivaadam
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Vivaadam »

Ska köpa effektrör snart och vill ha ett rör som har bra ax men ändå bra toppfart (ungefär 70 och upp)

Har en Vivacity 07 med dragen v-ring
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Aerox' skrev:jag har ett stage6 pro replicia och det låter sjukt mkt mer än andra tycker jag :O
förmodligen spricka i kröken eller otätt mellan cylindern och röret eller att ljuddämpar ullen är slut för stage6 pro replica låter sjukt lite på liggande minarelli motorer.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Vivaadam skrev:Ska köpa effektrör snart och vill ha ett rör som har bra ax men ändå bra toppfart (ungefär 70 och upp)

Har en Vivacity 07 med dragen v-ring
Vad menar du med bra acceleration? beror helt på vad du är ute efter, dom som säger att tex leovince zx har bra acceleration har fel, deras acceleration och toppfart suger på höga varv.

Högvarvigt = bättre acceleration på höga varv
lågvarvigt ? bättre acceleration på låga varv
Användarens profilbild
ekenARK
Farsans gamla zündapp

Inlägg av ekenARK »

är stage6 pro replica ett högvarvit rör?
Användarens profilbild
Mxabbe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Mxabbe »

ekenARK skrev:är stage6 pro replica ett högvarvit rör?
Ja det ska det vara!:)
Bild
Stuntfilm: http://www.youtube.com/watch?v=M8dGpP4Fzrw
blogg här: http://www.bike.se/bloggar/albin_jonsson

Try it, Dream it and Do it! //Albin Jonsson
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Leovince TT handmade är ett rör som varken låter för mycket eller för lite, ett dovt ljud som sjunger fina toner. Har dock ej jämfört det med andra avgasrör t.ex. Stage6 Yasuni ETC.

Kör med 70 munstycke och 3g vikter i variatorn samt 15% kopplingsfjädrar, jag har testat hit och dit med den går bäst med luftburks snorkeln kvar. Drar riktigt fint till ca 65-70 innan de börjar varva ur till ca 80 ÄRLIGA, Portad original cylinder och förgasare. Vore bra att nämna att det är en Yamaha Neos -01, luftkylda liggande minarelli motorn. Likadant rör som passar på Aerox :)
patric29
Elmoped

Speedfight rör

Inlägg av patric29 »

Någon som vet vad man ska göra med slangen som går från orginalröret på en speedfight när man byter till effektrör? Nu går den bara i 45 men innan jag bytte rör så gick den i 70(på mätarn då). Alla säger att man ska ha lättare vikter, men om den orkade dra runt vikterna innan så ska den väll orka det med effektrör eller? :wink:
Användarens profilbild
wannaberox
Svårstartad skrothög

Re: Speedfight rör

Inlägg av wannaberox »

patric29 skrev:Någon som vet vad man ska göra med slangen som går från orginalröret på en speedfight när man byter till effektrör? Nu går den bara i 45 men innan jag bytte rör så gick den i 70(på mätarn då). Alla säger att man ska ha lättare vikter, men om den orkade dra runt vikterna innan så ska den väll orka det med effektrör eller? :wink:
slangen är väll bara att skita i det e till katalysatorn typ, och har du tagit ur pluggen på nya röret?
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23794

köper: aerox ram, 17,5mm förgasare, ac cylinder liggande minarelli, tändsystem liggande minarelli
patric29
Elmoped

Re: Speedfight rör

Inlägg av patric29 »

wannaberox skrev:
patric29 skrev:Någon som vet vad man ska göra med slangen som går från orginalröret på en speedfight när man byter till effektrör? Nu går den bara i 45 men innan jag bytte rör så gick den i 70(på mätarn då). Alla säger att man ska ha lättare vikter, men om den orkade dra runt vikterna innan så ska den väll orka det med effektrör eller? :wink:

slangen är väll bara att skita i det e till katalysatorn typ, och har du tagit ur pluggen på nya röret?
ja det vhar jag, och jag har tagit bort v brickan och luftpluggen och har ostrypt cdi. :wink:
patric29
Elmoped

Speedfight

Inlägg av patric29 »

Nu har jag satt på mitt gianelli reverse på min speedfight och testat mig fram med munstycken och så, men från 0 till typ 10 km/h så axxar den segt som fan. Har 7g vikter i nu och jag tycker att den varvar jävligt mycket. Kan det vara att jag behöver hårdare kopplingfjädrar? :wink:
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

vilket effektrör ger mest tophastighet på peugeot motorerna?
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av levvan »

doppler s3r är grymt bra:)
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av levvan »

hassse666 på forumet har ett till salu dessutom, om det inte är sålt :)
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket

Inlägg av moppenissen96 »

hur mycket ska han ha?
Användarens profilbild
tmallpro
Elmoped

Inlägg av tmallpro »

http://www.scooter-shoppen.dk/composite ... &item=9161 bra krök till malossi mhr 70cc och diverse saker som klassas som midrace setup blev sjukt sugen?? :)
Peugeot trekker säljes. : http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ler-bytes/

Lev livet ingen har endå överlevt he!
Min Peugeot trekker tkr -03:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... =tmallpros
Användarens profilbild
timbooi23
Svårstartad skrothög

Inlägg av timbooi23 »

Vad ska jag ha för rör till en aerox 01 helt orginal?
Ska stunta rätt så mycket med den också så helst något lågvarvigt :)
Skriv svar