Tja tänkte bara kolla är de så att man MÅSTE byta till ett större munstycke när man sätter på effektrör?
Hadde 68 orginal
Satte på 73 den gick typ segare.
Segare gasrespons
(DEN STARTAR INTE MED CHOK NÄR DEN ÄR KALL den får typ för mk bensin då vet inte men den dör direkt när man har startat den och sätter på choken tycker de är lite skummt)
Vad händer om jag sätter på orginal igen?
Skär den om jag har på orginal varför byter man? :S
Derbi Senda X-Race
"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
När du har org röret varvar inte motorn i närmelsevis lika effektivt som med Hebo röret.
En 2-takts moped får sin smörjning via soppan, eftersom original röret inte varvar lite rivigt som Hebo röret så hinner inte original bestyckningen ge cylindern till räckligt med bensin.
Detta resulterar i att den går varm då den även har en kylande verkan och sedan skär den ihop. Men mopeden kommer även gå mycket dåligt om du har för litet munstycke till ett vasare rör då den får för mycket luft och luft kan ingeting bara gå på då det inte innehåller någon energi.
Henry skrev:När du har org röret varvar inte motorn i närmelsevis lika effektivt som med Hebo röret.
En 2-takts moped får sin smörjning via soppan, eftersom original röret inte varvar lite rivigt som Hebo röret så hinner inte original bestyckningen ge cylindern till räckligt med bensin.
Detta resulterar i att den går varm då den även har en kylande verkan och sedan skär den ihop. Men mopeden kommer även gå mycket dåligt om du har för litet munstycke till ett vasare rör då den får för mycket luft och luft kan ingeting bara gå på då det inte innehåller någon energi.
Hoppas du förstår på ett ungefär.
Jao typ men jag ska vell inte ha större hoppas jag.
Derbi Senda X-Race
"Ju hårdare du kan bromsa, Desto fortare kan du köra"
Går den fint på smyggas?, typ om du liksom accar lite lätt utan att gasa fullt? Eller går den bara bra när du drar på? Du får ju balansera med nålen... Går den illa på lågvarven så kanske du får sänka nålen lite om den får för mycke.....
Finns skitmycke o testa men du måste ställa en liten diagnos, konstatera om den får för mkt lr för lite. Och testa lira me luftskruven!! den gör skitmycke skillnad Börja innifrån o jobba ut
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:de beror ju lite på hur du gasar också .....
Går den fint på smyggas?, typ om du liksom accar lite lätt utan att gasa fullt? Eller går den bara bra när du drar på? Du får ju balansera med nålen... Går den illa på lågvarven så kanske du får sänka nålen lite om den får för mycke.....
Finns skitmycke o testa men du måste ställa en liten diagnos, konstatera om den får för mkt lr för lite. Och testa lira me luftskruven!! den gör skitmycke skillnad Börja innifrån o jobba ut
bensinskalle skrev:de beror ju lite på hur du gasar också .....
jag hade ett heborör på och då hade jag: rör, 79munstycke, ostrypt luftburk eller sportluftfilter, sänkt nålen från högsta till lägsta läget och drevad;) den gick som fan:D