Om jag börnar tills däcket spricker så jag står och börnar på fälgen tar bara fälgen massa skada då de e inget annat som går sönder? Äre inte nice att börna på fälgen?
När däcket har "sprängts" slutar du börna innan fälgen tar i asfalten. Smällde däcket på min förra moppe, inte en skråma på fälgen.
Edit: missuppfattade din fråga lite. Tror inte något skulle gå sönder på mopeden genom att börna på fälgen. Vad som nu är så "najs" med det förstår jag dock inte.
Ja den är Helt slut och Funkar inte bra.
Så bara nyfiken kan man stå å börna på fälgen? Eller kommer det inte gå?
Lär ju vara gött att köra slut på hela fälgen
Ist för att skrota fälgen kan jag ju lika gärna lägga en burn
Riejumrx21 skrev:Men fälgen är sprucken och däcket är helt slut plus att den har fått många smällar så lite krokig fula ekrar osv du får gärna köpa den för 1000 kr
om fälgen är kass så gör dig av med den !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Hoppas du åtminstonde inte kör med sprucken fälg, det är som gjort för olyckor
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Ge honom svar istället. Det är fälgen som kommer ta stryk. Iofs mår ju inte drivlinan direkt bra av det men i huvudsak fälgen du kommer svarva ner. Ge fan i att förstör vår redan dåliga asfalt om du tänkt göra det på allmän väg!
om du nu står och börnar på bara fälgen så får du passa dig noga, dels kommer lagrena att må skit och det kan bli härliga ryck och annat i kedjan som utgående axeln inte gillar
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
T.ex. Lager, kedja, drev, cylinder (på grund av att du står stilla, och troligt vis hinner den börja koka innan du är nere i fälgen.) Topplocks packningen (som jag sa precis, blir för varmt. ) och däcket med
Ändra gärna topic, låter mer som om den bara tar skada än om den kommer ta
"Kommer bara däck och fälg ta skada?"
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?