Efter jag tvättade mopeden så började den att krångla...
Jag måste choka för att den ska starta, när den startar och jag fortfarande chokar så varvar den upp och släpper jag choken så dör den. Moppen dör även när jag gasar,
Vad kan detta va? Har blåst rent munstyckena och den verkar vara ren i förgasaren.
hmm tändstift nytt osv? men om de blev efter en tvätt så känns det som om de skulle vara vatten som ställde till det. blås allt igen, speciellt luftfilter! och kicka som en idiot och se om de blir bättre?
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
karlssonlysekil skrev:
Haha nej det har jag inte gjort, bensin!
Vad händer om man gör de me vatten?
Den kan rosta inuti antar jag
alu rostar inte de oxiderar. och vatten har större yt spänning och kan sätta igen kanaler osv. man kan tvätta i vatten oim man använder en oljelösare ty diskmedel. och torkar den noggrant efteråt i typ en ugn
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Problemet är löst :D Bytade vakumslang för ett tag sen då några klippte/drog av alla slangar till och från förgasaren, och vakumslangen jag satte dit då var för stor, så det glappade och kom in vatten/luft den vägen. Så nu när jag satte på en smalare slang som satt åt mer så funkar deet :) tack för all hjälp ändå boys!!
karlssonlysekil skrev:Problemet är löst Bytade vakumslang för ett tag sen då några klippte/drog av alla slangar till och från förgasaren, och vakumslangen jag satte dit då var för stor, så det glappade och kom in vatten/luft den vägen. Så nu när jag satte på en smalare slang som satt åt mer så funkar deet tack för all hjälp ändå boys!!
jag har exakt samma problem , men vilken är vakumslangen ?
karlssonlysekil skrev:Problemet är löst Bytade vakumslang för ett tag sen då några klippte/drog av alla slangar till och från förgasaren, och vakumslangen jag satte dit då var för stor, så det glappade och kom in vatten/luft den vägen. Så nu när jag satte på en smalare slang som satt åt mer så funkar deet tack för all hjälp ändå boys!!
anton96 skrev:
okej , det var inte glapp på min , någon som vet vad det kan vara på min ? precis bytt kolv o ringar , urpluggat 82 i munstycke.
tjuvluft..?
okej , vilka brukar vara dom vanligate ställen ?
runt insuget. kolla efter sprickor på gummit och sedan tar du och lägger igång moppen och sprayar med startgas runt insuget så om moppen går upp i varv tar den tjuvluft
runt insuget. kolla efter sprickor på gummit och sedan tar du och lägger igång moppen och sprayar med startgas runt insuget så om moppen går upp i varv tar den tjuvluft
fick igång den och körde typ 30 sec så la den bara av :s