Sockan skrev:rod_rrx skrev:kan någon förklara varför en 21mm ger sämre bottendrag, drar jävligt mkt mer och är förstort för hans setup?
jag kan säga att ni har alla fel. 21mm blir ta mej fan perfekt. den drar inte 17l milen med sån förgasare. bara okunnighet att säga som er.
att byta från 12mm till 17.5 ger inge effekt. släng på 19-21 ist så märker du stort skillnad i både axx och topp. den drar inte spec mkt mer om du ställer in den riktigt på alla nålar och munstycken.
När du skrev första meningen slutade jag lyssna på dej. Extra stärkt misstanke om okunnighet bekräftades när du du skrev "...mkt mer om du ställer in den riktigt på alla nålar och munstycken."
Alla nålar? Har du fler nålar, grymt! Då har du alltså fler gashandtag också? :O Gryyymt!
Och munstycken, huvudmunstycke, lågfarts och tomgångsmunstycke finns där.
Nålen ändrar 2/3-3/4 gas bensinflödet
Munstycket hela tiden..
Luftskruv hela tiden, men särskilt i början och på högvarv då det behövs mest.
hahahahaha.... sluta muppa dig.
jag brukar iaf kalla luftskruven för nål då den ser ut som en nål därav NÅLAR för trottelnålen är en nål också.
man ska byta alla munstycken om man ska ställa in något.
lågfart. 0-25% gas.
trottelnålen 25-~70% gas
huvudmunstycket 70-100% gas.
luftskruven (luftnålen i mitt tungomål) är från 0-70% ungefär.
jag bygger själv hyper med NX så jag tror att min kunskap duger.
sen attt ja har haft typ samma setup på min gamla crossmoppe med bara posetiva resultat när jag bytte till 21mm förgasare.
okey den drar liiite mer men det var inge större skillnad när man ställt in den helt och hållet.
jag bara hjälper. men vill dom inte ha min hjälp så är det skitsamma. det är era moppar och om dom går skit och långsammare än nödvändigt så är det erat problem för att ni är så trångsynta.
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??
HAHA!