Kommer den bli starkare med 11-53 istället för 13-53.
Hur mycket toppfart kommer den tappa?
Edit: Den är sjuukt högvarvig, och riktigt klen på låga varv. Den blev lite bättre när jag bytte reedsen. Men det kan inte ha med drevningen att göra va?
Kan man dreva den på något sett så den blir lite mer lågvarvig? Men ändå stark?
att dreva kommer inte ändra effektregistret. Vad har du för setup? 11/53 är lite väl lätt för trimmat, kör 12 fram istället vinner lite i ork, förlorar lite i toppfart men inte mycket.
chifen skrev:att dreva kommer inte ändra effektregistret. Vad har du för setup? 11/53 är lite väl lätt för trimmat, kör 12 fram istället :) vinner lite i ork, förlorar lite i toppfart men inte mycket.
Den är helt original, dock klämt ihop EKG(lr va de heter) så den gör typ 60-65. MEn den är ju så högvarvig, så den klarar knappt backarna.
OT: Den får ingen bensin på fullgas, så måste alltid köra på typ 9/10 gas.
chifen skrev:att dreva kommer inte ändra effektregistret. Vad har du för setup? 11/53 är lite väl lätt för trimmat, kör 12 fram istället vinner lite i ork, förlorar lite i toppfart men inte mycket.
Den är helt original, dock klämt ihop EKG(lr va de heter) så den gör typ 60-65. MEn den är ju så högvarvig, så den klarar knappt backarna.
OT: Den får ingen bensin på fullgas, så måste alltid köra på typ 9/10 gas.
Jag får en Cpi sm 06 den 25 april och jag får den av min kusin och enligt han är den endast drevad och går i cirka 70 knyck, är de bra eller?
känns som den skulle ha ett sjukt segt acc...
wille95 skrev:-02
barikit 74 lite portad
14mm
reeds
tk ninja
ostrypt cdi
luftfilter
sen undrar jag om den bästa drevningen för axx och toppfart?
har 13-53
du kan ju inte ha en drevning som är bäst för både och!?
Men drevningen du har nu skulle jag nog haft, men om du tycker den varvar ut för fort så köp ett 14 och släng på, kostar inte mycket för att testa!?
okeej tacksam för svaret men undrar en sak till, om man har drevat så det endast ger moppen bättre acc, kan då polisen ta de för trim eller?
för polisen kan ta om man har drevat så den går fortare ?
difaren skrev:okeej tacksam för svaret men undrar en sak till, om man har drevat så det endast ger moppen bättre acc, kan då polisen ta de för trim eller?
du får inte ändra någonting som har med motorn eller hastighet att göra, så om man ska vara pet noga får du inte ändra drevningen alls. men i det stora hela så tar oftast poliser dig bara om den går över 52km/h om de är stränga!
difaren skrev:okeej tacksam för svaret men undrar en sak till, om man har drevat så det endast ger moppen bättre acc, kan då polisen ta de för trim eller?
du får inte ändra någonting som har med motorn eller hastighet att göra, så om man ska vara pet noga får du inte ändra drevningen alls. men i det stora hela så tar oftast poliser dig bara om den går över 52km/h om de är stränga!
okeej men om ja blir stoppad i en kontroll, tror du då att dom tittar på drevningen ???
Rieju Drac 02 med giannelli 2t och sportluftfilter. Här på tsr står det att giannelliet är ett 8-12rpm rör, men på twostroke drac rr > avgassystem 1998-2005 de jag har då. Så står det att den bästa effekten är på låg samt mellanvarvigt register. Till er! Vilken drevning:D?
kobbstar skrev:Rieju Drac 02 med giannelli 2t och sportluftfilter. Här på tsr står det att giannelliet är ett 8-12rpm rör, men på twostroke drac rr > avgassystem 1998-2005 de jag har då. Så står det att den bästa effekten är på låg samt mellanvarvigt register. Till er! Vilken drevning:D?
kobbstar skrev:Rieju Drac 02 med giannelli 2t och sportluftfilter. Här på tsr står det att giannelliet är ett 8-12rpm rör, men på twostroke drac rr > avgassystem 1998-2005 de jag har då. Så står det att den bästa effekten är på låg samt mellanvarvigt register. Till er! Vilken drevning:D?
13/52 är bra.
sitter på 11-53/13-53 hemma, orkar inte såfall lägga ut lite pengar på att köpa ett 52 när det knappt är skillnad, 13-53 är la okej? Vill egentligen satsa mer på axx:-)
13/52 är bra.
sitter på 11-53/13-53 hemma, orkar inte såfall lägga ut lite pengar på att köpa ett 52 när det knappt är skillnad, 13-53 är la okej? Vill egentligen satsa mer på axx:-)
53 är samma sak.
Tänkte nästan de, men kommer axxet vara stor skillnad från 11-53, och hur blir med toppfarten? 2kmh snabbare typ ? hehe ^_^
Airsal 70cc Sport
Turbokit Homologated effektrör
12mm originalförgasare med 100 munstycke
13-52 drev
Doppler sportluftfilter
När jag kommer upp på de högsta varven börjar den "tom-varva" låter som att den varvar upp lite extra men den går inte ett dugg snabbare, den går bara pytte lite snabbare med 70ccn, men axxet är det mycket större skillnad på. Jag vet att den ska kunna gå snabbare än så även om jag fortfarande kör med original förgasare.
Tror att den gör så för att den är för lätt drevad, jag drevade om den när jag bara hade tk-röret med 13-52 men nu orkar inte drevningen med 70cc så jag hade tänk gå upp ett par storlekar fram för att få upp toppfarten. Kan vara bra att veta att jag ska sätta på en 21mm förgasare snart också.
Jag hade tänkt 15-52. Men jag vill inte att axxet ska bli för dåligt. Är det kanske bättre med 14-52 eller gör det knappt någon skillnad?
Vilken är den bästa drevningen till min setup. Vill att den ska orka varva ut och få fram toppfarten med 21mm förgasare, men utan att axxet bli märkbart sämre.
Tjena
Undrar bara vilken sida av motorn kopplingen sitter på..där man byter lameller och fjädrar, tror det är vänstra sidan av motorn när man ser den bakifrån om jag inte minns fel...
Och en till fråga, stylepro kopplingen ( förstärkt standard ), på bild finns det bara 4st fjädrar och undrar om ngn vet om man får med 5st ändå.
Korken skrev:Tjena
Undrar bara vilken sida av motorn kopplingen sitter på..där man byter lameller och fjädrar, tror det är vänstra sidan av motorn när man ser den bakifrån om jag inte minns fel...
Och en till fråga, stylepro kopplingen ( förstärkt standard ), på bild finns det bara 4st fjädrar och undrar om ngn vet om man får med 5st ändå.
Tack på förhand // KorKen
Har aldrig i mitt liv sett en så hård felpost... Detta är DREVNINGS TRÅDEN du postade i, xD
Har aldrig i mitt liv sett en så hård felpost... Detta är DREVNINGS TRÅDEN du postade i, xD
Tar sån tid i dem andra och vill ha ett snabbt svar xD
Tar sån tid i dem andra och vill ha ett snabbt svar xD
Då kan jag försäkra dig om att du inte kommer få ett snabbare svar i den här tråden då den är menad till något helt annat. Felpost är felpost, så enkelt är det bara, försök att inte göra om det fler gånger om du inte vill bli varnad. Försök söka i forumet för andra trådar som har med det du vill ta reda på göra. Det kanske redan finns ett svar. Bara ett tips.
Har allt original CPI SM-07 original (ska dra avgasrörs plugg och munstycke sen) drevning: 11/62
En kille i CPI forum sa att 13/56 var den bästa men jag har 14/56 hemma.
Kommer det gå bra?