Jag har en Sachs Speedforce med ospärrad CDI och dragen v-ring, allt annat är original..
Vad föredrar ni för rör om jag helst vill ha ett rör som ser ut som original då jag inte vill att det ska synas så tydligt att jag kör trimmat!
Ge även förslag på andra rör som är bra!
Tjena, köpte ett http://twostroke.se/product.asp?product=12076 och sen när man tittar på det så finns det något konstigt lager på. Och det lagret visades sig bli brunt~ slags konstig färg. Och senare bli rost? Det var efter man kört lite första gången efter det blivit varmt. Då small det av fult, konstig skit färg.
Någon som vet vad man kan göra för att inte få vidare skiten, eller inte utveckla mer av det?
p0n2s skrev:Tjena, köpte ett http://twostroke.se/product.asp?product=12076 och sen när man tittar på det så finns det något konstigt lager på. Och det lagret visades sig bli brunt~ slags konstig färg. Och senare bli rost? Det var efter man kört lite första gången efter det blivit varmt. Då small det av fult, konstig skit färg.
Någon som vet vad man kan göra för att inte få vidare skiten, eller inte utveckla mer av det?
Det är troligen bara yt rost ingen ting att oroa sig för
p0n2s skrev:Tjena, köpte ett http://twostroke.se/product.asp?product=12076 och sen när man tittar på det så finns det något konstigt lager på. Och det lagret visades sig bli brunt~ slags konstig färg. Och senare bli rost? Det var efter man kört lite första gången efter det blivit varmt. Då small det av fult, konstig skit färg.
Det är troligen bara yt rost ingen ting att oroa sig för
Är det värmefärg du snackar om?
det kan vara färg som blir pga värmen i röret!
Kan det säkert vara, vad kan man göra åt det? Det är inte direkt snyggt :p
levvan skrev:Hej!
Passar ett Leovince ZX från en Peugeot Vivacity till en Peugeot Speedfight?
Tacksam för snabba svar!:)
Jag har ingen som helst koll på speedfight men jag kan gissa att det inte går. Men för att vara helt säker så kan du ju kolla på hur mynningen är utformat, alltså om det passar stående eller liggande motor!
"Så länge den har två hjul och rullar i nedförsbacke så är jag nöjd"
MrAnton skrev:Hej har en aerox 08 helt original vill ha nytt rör som nästan bara accar men inte så mkt i toppfart ska också byta vikter. Vore tacksam för svar
Fick du inte svar i dina trådar du har gjort?? Svar: jo
Köp ett zx om du inte vill ha hög topp.
Hejsan, jag har kirrat ett leovince zx till min yamaha slider -10. men på original röret sitter de en konstig grej med slangar till blindtarmen? vad ska man göra med den?? tror de heter air indutuction nånting... tacksam för svar;D
xrjonte skrev:Hejsan, jag har kirrat ett leovince zx till min yamaha slider -10. men på original röret sitter de en konstig grej med slangar till blindtarmen? vad ska man göra med den?? tror de heter air indutuction nånting... tacksam för svar;D
Det är katalysatorn.. dra bort skiten! eller så pluggar du igen de och
sätter fast de på nått bra ställe ^^
Va ska jag ha för rör till min gilera stalker 06 med bort tagen v-ring vill ha bättre axx, ska jag då byta vikter och kopplingsfjäder och tryckfjäder och munstyke för att moppen inte ska knassa??
svensken skrev:Va ska jag ha för rör till min gilera stalker 06 med bort tagen v-ring vill ha bättre axx, ska jag då byta vikter och kopplingsfjäder och tryckfjäder och munstyke för att moppen inte ska knassa??
mvh
Leovince zx . du ska byta ner ca 1-2 gram och höja munstycket med 5-10
storlekar större än vad du har nu tryckfjäder behöver du inte byta.
men kopplingsfjädrar kan du byta om du vill.
någon som vet ett bra rör till en speedfight som e nästan orginal som inte låter jävligt mycket eller är för dyrt. och vad ska man göra med slangen som går från röret, testade med att köra utan slangen men då gick den knappt alls så vad ska man göra med den?
Hört att LeoVince ZX är bra rör för något speciellt. Men jag har ett LeoVince ZX-R, är det någon som vet om dem är ungefär lika eller är det ena utav dem bättre för nånting ?
eAksoNe skrev:Hört att LeoVince ZX är bra rör för något speciellt. Men jag har ett LeoVince ZX-R, är det någon som vet om dem är ungefär lika eller är det ena utav dem bättre för nånting ?
Samma skit, det ända är att ljuddämparen är annorlunda på ZX-R, låter en anning mindre med.