yamaha neos zx

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

yamaha neos zx

Inlägg av EmilÅkerström »

Hejsan har en yamaha neos med zx men den är jätte klen, har 85 i munstycke för stort eller för litet :D
hitler is tha king
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Vad har du för storlek original? man ska inte byta upp sig så mycket med lågvarvigt rör.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

lol har en kompis med en 01:a eu. hans har 91 original..
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Kör med 75 i min Alpinestars neos -01a. Leovince TT är avgasröret jag kör med,

Så jag tror 85 är för stort, men kolla stiftet så får du reda på mycket :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Inte tänkt nå på variomatiken annars?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

Born2Ride skrev:Vad har du för storlek original? man ska inte byta upp sig så mycket med lågvarvigt rör.

har 65 original :D
hitler is tha king
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

jarken skrev:Kör med 75 i min Alpinestars neos -01a. Leovince TT är avgasröret jag kör med,

Så jag tror 85 är för stort, men kolla stiftet så får du reda på mycket :)

det vart svart, ska juh vara oboybrunt, men en polare sa att det är för att jag inte skruva nå på luftskruven ?
hitler is tha king
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

EmilÅkerström skrev: det vart svart, ska juh vara oboybrunt, men en polare sa att det är för att jag inte skruva nå på luftskruven ?
Gå ner i munstycke, 75 eller 70 skulle jag tro, då du har lågvarvigt rör och kör med original luftburk o "skorsten" antar jag?

Luftskruven's original inställning är 1.5varv utskruvat, den kan du leka med mellan 2.5-1.5varv. Är det mer än 2.5varv borde du gå ner i munstycke, är det mindre än 1.5varv så skall du gå upp.

Observera att luftskruven är endast för fininställning, vilket ej är mätbart på färgen på tändstiftet, så byt munstycke tills du får rätt färg på stiftet innan du börjar pilla på luftskruven :)
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

jarken skrev:
EmilÅkerström skrev: det vart svart, ska juh vara oboybrunt, men en polare sa att det är för att jag inte skruva nå på luftskruven ?
Gå ner i munstycke, 75 eller 70 skulle jag tro, då du har lågvarvigt rör och kör med original luftburk o "skorsten" antar jag?

Luftskruven's original inställning är 1.5varv utskruvat, den kan du leka med mellan 2.5-1.5varv. Är det mer än 2.5varv borde du gå ner i munstycke, är det mindre än 1.5varv så skall du gå upp.

Observera att luftskruven är endast för fininställning, vilket ej är mätbart på färgen på tändstiftet, så byt munstycke tills du får rätt färg på stiftet innan du börjar pilla på luftskruven :)

tack så jätte mycket :D
ska köpa nya munstycken :)
hitler is tha king
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

EmilÅkerström skrev:
Born2Ride skrev:Vad har du för storlek original? man ska inte byta upp sig så mycket med lågvarvigt rör.

har 65 original :D
har du gått upp 20 storlekar? det är alldeles för stort! 5-10 storlekar större munstycke ska du ha inte mer!
Låst