Har en fråga hur stor mynningen på en Airsal 70cc Sport till AM6 är?
Bytte till 70cc igår och nu är mitt TK rör för litet och glappar så kanske 70% av avgaserna går ut vid mynningen. Är det adapter som gäller eller? är inte så haj på detta.. =)
Hebo racing vev 16000 rpm
Metrakit c4 lager
Metrakit prorace kopplingsfjädrar
Metrakit prorace cdi
Metrakit 21mm insug
Dellorto 21mm förgasare
Gianelli 2t rör
13/53 drevning
vilken cylinder hälst 50cc med ganska mycket riv i, gör inte om det är 70cc
också men hälst 50cc
Pontusandersson95 skrev:Hebo racing vev 16000 rpm
Metrakit c4 lager
Metrakit prorace kopplingsfjädrar
Metrakit prorace cdi
Metrakit 21mm insug
Dellorto 21mm förgasare
Gianelli 2t rör
13/53 drevning
vilken cylinder hälst 50cc med ganska mycket riv i, gör inte om det är 70cc
också men hälst 50cc
C3-lager är mycket bättre.
Köp en SP70, eller Airsal/Barikit 70, det går bra med den andra setupen.
Jag har nyligen tagit am-kortet, och fick då lära mig att man inte fick ha större cylinder volym än 50cm3/cc.
Låt oss då säga att jag skaffar en airsal 50 cc sport och monterar den på min Derbi, och det är det enda jag gör i trimmväg, pluggar inte ens ur originalavgasröret.
Polisen kommer och stannar mig och påstår att den e trimmad? E den trimmad då?
För cylindern överskrider inte gränsen!? Men eftersom den går fortare än original så tar dem in den och ska skruva ner skiten, får de ta cylindern ifrån mig då? Den e ju fortfarande inte större än original/ tillåten gräns!?
Jag har nyligen tagit am-kortet, och fick då lära mig att man inte fick ha större cylinder volym än 50cm3/cc.
Låt oss då säga att jag skaffar en airsal 50 cc sport och monterar den på min Derbi, och det är det enda jag gör i trimmväg, pluggar inte ens ur originalavgasröret.
Polisen kommer och stannar mig och påstår att den e trimmad? E den trimmad då?
För cylindern överskrider inte gränsen!? Men eftersom den går fortare än original så tar dem in den och ska skruva ner skiten, får de ta cylindern ifrån mig då? Den e ju fortfarande inte större än original/ tillåten gräns!?
Vad säger lagen om detta?
Detta är ENDAST en HYPOTETISK fråga!!
Klart dom får ta den, det är ju inte originalcylindern.
Jag har nyligen tagit am-kortet, och fick då lära mig att man inte fick ha större cylinder volym än 50cm3/cc.
Låt oss då säga att jag skaffar en airsal 50 cc sport och monterar den på min Derbi, och det är det enda jag gör i trimmväg, pluggar inte ens ur originalavgasröret.
Polisen kommer och stannar mig och påstår att den e trimmad? E den trimmad då?
För cylindern överskrider inte gränsen!? Men eftersom den går fortare än original så tar dem in den och ska skruva ner skiten, får de ta cylindern ifrån mig då? Den e ju fortfarande inte större än original/ tillåten gräns!?
Vad säger lagen om detta?
Detta är ENDAST en HYPOTETISK fråga!!
Det är ändå olagligt eftersom det finns en effektgräns och en hastighets gräns också. Dessutom är det inte originalcylindern och EU mopeder är helfordonsgodkända fördon, dvs du får inte ändra någonting. Ska man vara noga får du inte ens byta bromshandtag eller ventilhattar från något annat än original men sånt bryr sig ju ingen om.
Tjena, Jag köpte en motor för 1500:- För lite sedan och jag såg den hade en Metrakit Cylinder på.. Och jag har plockat av den och såg att det var en 70cc men har INGEN aning vilken Metrakit det är, har någon en aning vilken cylinder det är? Kolla mitt Galleri!
fredde_lb skrev:Tjena, Jag köpte en motor för 1500:- För lite sedan och jag såg den hade en Metrakit Cylinder på.. Och jag har plockat av den och såg att det var en 70cc men har INGEN aning vilken Metrakit det är, har någon en aning vilken cylinder det är? Kolla mitt Galleri!
Hallå Börjar bli dags nu att beställa cylinder men jag kan allvarligt inte bestämma mig Tomahawk, Polini Evo eller Malossi Mhr är de som det står imellan. Vad tycker ni?
whizzlarn skrev:Hallå Börjar bli dags nu att beställa cylinder men jag kan allvarligt inte bestämma mig Tomahawk, Polini Evo eller Malossi Mhr är de som det står imellan. Vad tycker ni?
Någon som har nån erfarenhet av Airsals t6 racing 80cc cylinder? Och skulle denna lira på gatan med orginalveven? Tacksam för svar
--> http://twostroke.se/product.asp?product=13406
Tjena
Har införskaffat mig en 70cc och mer grejer på väg.
cylindern är monterad och den dör efter ett par sekunder, håller man lite gas så klarar den sig lite längre.
Går halvt igång när man rullar igång den, sen dör den när man stannar.
Ställt in med flera munstycken och skruvat massor på förgasaren.
Kom gärna med förslag om vad som kan av fel !!!!!
Korken skrev:Tjena
Har införskaffat mig en 70cc och mer grejer på väg.
cylindern är monterad och den dör efter ett par sekunder, håller man lite gas så klarar den sig lite längre.
Går halvt igång när man rullar igång den, sen dör den när man stannar.
Ställt in med flera munstycken och skruvat massor på förgasaren.
Kom gärna med förslag om vad som kan av fel !!!!!
// Korken
Kommer går den bättre sen när du har kommit upp i varv?
Korken skrev:Tjena
Har införskaffat mig en 70cc och mer grejer på väg.
cylindern är monterad och den dör efter ett par sekunder, håller man lite gas så klarar den sig lite längre.
Går halvt igång när man rullar igång den, sen dör den när man stannar.
Ställt in med flera munstycken och skruvat massor på förgasaren.
Kom gärna med förslag om vad som kan av fel !!!!!
// Korken
Kommer går den bättre sen när du har kommit upp i varv?
nej, men vi kan ha hittat problemet! Va en bit skumgummi från luft burken som satt intill hålet på förgasaren xD ska starta den imorgon och se
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
sorry för en till post men hittade en airsal t6 (midrace om jag inte har helt fel) för 1400 på cykelkraft, så undrar om org veven klarar den? har gått 850 mil o det är en gilera smt
haampish skrev:sorry för en till post men hittade en airsal t6 (midrace om jag inte har helt fel) för 1400 på cykelkraft, så undrar om org veven klarar den? har gått 850 mil o det är en gilera smt
Mvh haampish
Det klarar orginal veven, fast din har gått en bit du borde kanske byta ialla fall? men ifall veven är i bra skick så klarar dem lätt airsal t6
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Tjaba
Undrar bara om Hebo- Performance vevpartiet klarar upp mot 14k rpm?
Kom annars med förslag om vilket vevparti som skulle funka för en billig peng.
haampish skrev:sorry för en till post men hittade en airsal t6 (midrace om jag inte har helt fel) för 1400 på cykelkraft, så undrar om org veven klarar den? har gått 850 mil o det är en gilera smt
Mvh haampish
Det klarar orginal veven, fast din har gått en bit du borde kanske byta ialla fall? men ifall veven är i bra skick så klarar dem lätt airsal t6
veven e i jävligt fint skick och saknar kusnap/värktyg för att klyva en motor
men tack för svar!