Ska du köra med pluggen i så behöver du inte byta upp i munstycke. Dock kommer den gå skit! Bara en varningfriberg skrev:hej ! jag har en Rieju drac rr men ska nog köpa ett tk rör och behöver man gå upp i storlekar i munstycket då ? om man ska ha plugg ?
Den får ju inte mer bensin av att man tar bort choken? Går den bra så hade jag inte rört nåt.some guy skrev:tja
setup
mh thrower
org förgasare 12mm dellorto
luftburk
50cc original
moppe mh furia
sittter 75 i nu men förra ägaren tog bort choken för att den skulle få mer soppa...det e ju fusk tkr så jag tänkte ställa in den ordentligt...
Vet du möjligtvis vad originalmunstycket är för storlek? Lågfartsmunstycke är inget man behöver byta oftast. Går den bra på resterande växlar? Kika på tändstiftets färg efter du kört fullgas på några växlar!furia<333 skrev:jag har en furia 02:a den går dåligt på 1 växel och på 6:an på 1 så lixom hackar den sig fram och på 6an så saktar den in och dör nästa ?? beror de på munstycke elle?? funderade på om de är lågfartsmunstycke som behövs bytas och huvudmunstycke... har underliggande tk 12,5 och sportluftsfilter ...vad skulle jag behöva ha för munstycke har 94 nu ska jag upp elle ner i storlek ?
orginal va 48 ..ja alla andra växlar funkar utmärkt,,ja det har ja gjortDerbi_senda93 skrev:Ska du köra med pluggen i så behöver du inte byta upp i munstycke. Dock kommer den gå skit! Bara en varningfriberg skrev:hej ! jag har en Rieju drac rr men ska nog köpa ett tk rör och behöver man gå upp i storlekar i munstycket då ? om man ska ha plugg ?![]()
Den får ju inte mer bensin av att man tar bort choken? Går den bra så hade jag inte rört nåt.some guy skrev:tja
setup
mh thrower
org förgasare 12mm dellorto
luftburk
50cc original
moppe mh furia
sittter 75 i nu men förra ägaren tog bort choken för att den skulle få mer soppa...det e ju fusk tkr så jag tänkte ställa in den ordentligt...
Vet du möjligtvis vad originalmunstycket är för storlek? Lågfartsmunstycke är inget man behöver byta oftast. Går den bra på resterande växlar? Kika på tändstiftets färg efter du kört fullgas på några växlar!furia<333 skrev:jag har en furia 02:a den går dåligt på 1 växel och på 6:an på 1 så lixom hackar den sig fram och på 6an så saktar den in och dör nästa ?? beror de på munstycke elle?? funderade på om de är lågfartsmunstycke som behövs bytas och huvudmunstycke... har underliggande tk 12,5 och sportluftsfilter ...vad skulle jag behöva ha för munstycke har 94 nu ska jag upp elle ner i storlek ?
Böar den så går den antagligen orent. Testa att skruva in luftskruven 1-2 varv, ta ett halvt varv i taget och kör emellan. På låga varv är det inte huvudmunstycket som sköter bensintillförseln.some guy skrev:den böar på låga varv men ändå går den runt 70-80...det känns som den går orent
Att gå upp i 46 storlekar med bara trimrör och sportluftfilter känns liiite mycket! Antar att den måste bluddra och hacka som fan..furia<333 skrev:orginal va 48 ..ja alla andra växlar funkar utmärkt,,ja det har ja gjort
Fel forum, posta i Scooter-delen.Vivaadam skrev:Vivacity
Stage6 pro replica
Sportluft
Derbi_senda93 skrev:Ska du köra med pluggen i så behöver du inte byta upp i munstycke. Dock kommer den gå skit! Bara en varningfriberg skrev:hej ! jag har en Rieju drac rr men ska nog köpa ett tk rör och behöver man gå upp i storlekar i munstycket då ? om man ska ha plugg ?![]()
hahakanske kan borra upp pluggjävlen ist
får inte trimma för pappa xD
om den inte får soppa och dör så gå upp ca 15. sen testar du dig fram. läs på stiftet!Ztraand skrev:Tjena har strypt av EGR:en, och bytt till malossi membran, hur många storlekar måste jag gå upp?
Han får inte bensin på full gas.
inte 15 väl?:O Det är väl typ 10 om man har strypt av pluggen?2stroke4ever skrev:om den inte får soppa och dör så gå upp ca 15. sen testar du dig fram. läs på stiftet!Ztraand skrev:Tjena har strypt av EGR:en, och bytt till malossi membran, hur många storlekar måste jag gå upp?
Han får inte bensin på full gas.
jag tror du behöver gå upp minst 20 storlekar i munstycke!!kobbstar skrev:Rieju drac 50 rr 02
Tjena har beställt ett giannelli 2t rör + ljuddämpare, har 11-53 drevning på just nu med ett 76 munstycke, resten på mopeden är original. Vilket munstycke bör jag skaffa melln 80-85 nånstans eller?
En liten extra fråga om någon behagar, vilken drevning borde vara den bästa för detta systemet? (Inget sportluftfilter/andra småsaker osv)
Så stort verkligen? Måste man byta låg-munstycke också? det är ett låg-mellan varvigt rör.furia<333 skrev:jag tror du behöver gå upp minst 20 storlekar i munstycke!!kobbstar skrev:Rieju drac 50 rr 02
Tjena har beställt ett giannelli 2t rör + ljuddämpare, har 11-53 drevning på just nu med ett 76 munstycke, resten på mopeden är original. Vilket munstycke bör jag skaffa melln 80-85 nånstans eller?
En liten extra fråga om någon behagar, vilken drevning borde vara den bästa för detta systemet? (Inget sportluftfilter/andra småsaker osv)
inte säker för min gjorde så oxå och de gjorde den för att den ströp sig själv!Born2Ride skrev:om den böar så har han för litet munstyckefuria<333 skrev:gå ner i storlek !! typ 90izaackio skrev:Tjenare, har en 03 Rieju drac med:
Org. urpluggat rör
13/52 drevning
Sportluftfilter
Passande munstycke? Har 100 nu men på fullgas "böar" den.
gå upp 10 storlekar till och prova dig framizaackio skrev:Frågar ju såklart för att veta på ett ungefär -_-furia<333 skrev:vrf frågar du ens då ?? då vet du ju att du att du ska gå upp lite !izaackio skrev:Nej ska inte gå ner, hade 90 förut, bytte upp till 100 nu så går den mycket bättre, bättre gasrespons, men böar fortfarande på fullgas