Det passar. Men är inte säker på om original ljuddämparen passar. Så köp en giannelli ljuddämpare. Det kommer inte bli jätte bra top hastighet då det är ett låg varvigt rör så det blir ett riktigt bra acc.kobbstar skrev:Om man har en Rieju Drac RR 00/02, passar detta röret då?
http://twostroke.se/product.asp?product=9254
Står något om adapter blabla, har ju AM6 Motor så det borde väl passa?
Hur kommer topfarten respektive accelerationen vara? Värt och byta till 12-53 drev? Kommer den låta väldigt mycket med original ljuddämpare?
Och till sist, vilket munstycke?
Tack på förhand!;) Ha ett gött lov
Ah okej, inte jättebra top hastighet säger du, jag vill inte att den ska gå så himla snabbt, snackar du runt 70km/h kanske? Jag såg att någon annan hade skrivit att Gianelli 2t var ett lite mer högvarvigt. Vet du hur mycket det kommer låta med en gianelli dämpare?P3kkl skrev:Det passar. Men är inte säker på om original ljuddämparen passar. Så köp en giannelli ljuddämpare. Det kommer inte bli jätte bra top hastighet då det är ett låg varvigt rör så det blir ett riktigt bra acc.kobbstar skrev:Om man har en Rieju Drac RR 00/02, passar detta röret då?
Hur kommer topfarten respektive accelerationen vara? Värt och byta till 12-53 drev? Kommer den låta väldigt mycket med original ljuddämpare?
Ja runt 70 km/h ungefär. Om du vill att den ska gå snabbare rekommenderar jag dig att sätta på ett större fram drev till 13 eller 14. Om den låter för mycket så kan du lägga i ljuddämpar ull i den. Men jag tror inte det ska låta så mycket.kobbstar skrev:Ah okej, inte jättebra top hastighet säger du, jag vill inte att den ska gå så himla snabbt, snackar du runt 70km/h kanske? Jag såg att någon annan hade skrivit att Gianelli 2t var ett lite mer högvarvigt. Vet du hur mycket det kommer låta med en gianelli dämpare?P3kkl skrev:Det passar. Men är inte säker på om original ljuddämparen passar. Så köp en giannelli ljuddämpare. Det kommer inte bli jätte bra top hastighet då det är ett låg varvigt rör så det blir ett riktigt bra acc.kobbstar skrev:Om man har en Rieju Drac RR 00/02, passar detta röret då?
P3kkl skrev:Ja runt 70 km/h ungefär. Om du vill att den ska gå snabbare rekommenderar jag dig att sätta på ett större fram drev till 13 eller 14. Om den låter för mycket så kan du lägga i ljuddämpar ull i den. Men jag tror inte det ska låta så mycket.kobbstar skrev:Jag kom och tänka på, att om man klickar in Rieju>Drac RR efter 98>Avgassystem>Det röret jag länkade(gianneli) står det att ingen ljuddämpare medföljer, om man sedan klickar bakåt och där är en ljuddämpare. Men så står det att "Passar; blablabla" Rieju Drac är inte med där?P3kkl skrev: Det passar. Men är inte säker på om original ljuddämparen passar. Så köp en giannelli ljuddämpare. Det kommer inte bli jätte bra top hastighet då det är ett låg varvigt rör så det blir ett riktigt bra acc.
Ah okej, inte jättebra top hastighet säger du, jag vill inte att den ska gå så himla snabbt, snackar du runt 70km/h kanske? Jag såg att någon annan hade skrivit att Gianelli 2t var ett lite mer högvarvigt. Vet du hur mycket det kommer låta med en gianelli dämpare?
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
munstycke-tråden och inte avgasrörstråden, men mellan 80-90. beror på vilken förgasare.kobbstar skrev:Tjenare, har en Rieju drac rr 02. Jag tänkte beställa ett TK RÖR(http://twostroke.se/product.asp?product=11650). Min moppe är helt original nu, jag måste då byta munstycke, är det något mer jag måste göra?
Kommer antagligen köra 12/13-53 drevning, så vilket munstyckestorlek tror ni jag måste ha?
Ha de gött:)
vet inte hur myckesiiimooon skrev:Det går inte att säga när du inte säger hur portad den är..wille95 skrev:tjena
barikit 74 lite portad kmr den gå bra med mk sp elr mk prorace 2'
eller nåt annat rör. skriv gärna
Derbi Senda 02
ValoPallo skrev:Det är ingen backspegel, det är en anslagstavla med bastutidernadifaren skrev:skäms du inte ??! han har ju bakspegeln kvar ju
det blir nog bra !Riejudrac_ skrev:Hej,
tänkte uppdatera min setup på DRACEN i sommar och undrar om ni tkr detta är ett bra val
Nuvarande setup:
Hela motorn är avstrypt.
12-56 drev
sportluftfilter
12mm förgasare (orginal)
70 munstycke.
Hemmagjord ljuddämpare.
Kommande setup:
50cc orginal, till att börja med. =)
Gianelli 2t
19mm förgasare
12-56 drev
Sportfilter
Top performances Vforce 3 membran, för bättre gasrespons och finare flöde .
+ en noga inställning av förgasaren.
Undrar om det blir bra med Gianelli och 19mm ?
Tacksam för svar
Känns ganska overkill med vforce till i princip org..Riejudrac_ skrev:Hej,
tänkte uppdatera min setup på DRACEN i sommar och undrar om ni tkr detta är ett bra val
Nuvarande setup:
Hela motorn är avstrypt.
12-56 drev
sportluftfilter
12mm förgasare (orginal)
70 munstycke.
Hemmagjord ljuddämpare.
Kommande setup:
50cc orginal, till att börja med. =)
Gianelli 2t
19mm förgasare
12-56 drev
Sportfilter
Top performances Vforce 3 membran, för bättre gasrespons och finare flöde .
+ en noga inställning av förgasaren.
Undrar om det blir bra med Gianelli och 19mm ?
Tacksam för svar