Furia startar inte

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
furiaN48
Elmoped

Furia startar inte

Inlägg av furiaN48 »

hejhej alla goa å glada, jag har en furia som inte vill starta.
Senast jag körde den så så misstände den lite på höga varv och sedan när jag skulle kolla vad de va så dog moppen på tomgång och sedan ville den inte starta
Jag har kollat att de finns gnista och bensinen kommer fram till förgasaren från tanken. Jag har också kollat reedsen och gjort rent dem samt förgasare.
Jag ska snart kolla kompet men de verkar inte ha något med saken att göra.
Jag hade också tänkt och kolla så att tändningen stämmer för att den "avgasskjuter" efter ett antal kickar men det känns som jag har testat allt och funkar fortfarande inte :cry: någon som har en idé ?
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

byt stift.? :)
furiaN48
Elmoped

Inlägg av furiaN48 »

some guy skrev:byt stift.? :)
Stiftet e sprillans nytt :D
siiimooon
Gasres

Inlägg av siiimooon »

Sladdarna från tändningen kan ha bränts sönder emot röret.
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av some guy »

juste fan hände mig på min typhoon då förra ägaren satte in en säkring som var för 'stark' då kom det as mycke rök o så la den av.först misstände den :...:)

men det är absolut inte svårt att fixa...bara att koppla om alla sladdar o sedan isolera dom
furiaN48
Elmoped

Inlägg av furiaN48 »

some guy skrev:juste fan hände mig på min typhoon då förra ägaren satte in en säkring som var för 'stark' då kom det as mycke rök o så la den av.först misstände den :...:)

men det är absolut inte svårt att fixa...bara att koppla om alla sladdar o sedan isolera dom
Jo jag ska testa det ! tack för svar :)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

det där med att det poffar är vatten i avgassystemet, men kolla så att den inte får för mycket/för lite bensin också :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
furiaN48
Elmoped

Inlägg av furiaN48 »

some guy skrev:juste fan hände mig på min typhoon då förra ägaren satte in en säkring som var för 'stark' då kom det as mycke rök o så la den av.först misstände den :...:)

btw menar du sladdarna uppe vid cdi boxen eller sladdarna nere vid svänghjulet?
furiaN48
Elmoped

Inlägg av furiaN48 »

jag tog loss cylindern och kollade på kolven, och översta kolvringen hade fastnat i spåren pga skada och nedre kolvringen hade gått sönder :S så jag antar att det var kompet som var för dåligt.
Men jag ska beställa nytt kolvkitt och eventuellt hona cylindern men jag kommer med svar om det funkar eller inte :)
Låst