DT:n beter sig konstigt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
manske
Elmoped

DT:n beter sig konstigt

Inlägg av manske »

Till att börja med så har jag bytt lite saker på moppen. (cylinder, fögg osv.) Så jag bestämde mig för att provköra lite idag. Skulle ställa in den så jag slängde på ett 100 munstycke. För att kolla stiftet ska man ju helst dra fullgas och sen bryta strömmen (right?). Men när jag försökte komma upp i fullgas orkade den knappt varva ur på 2an (4-växlad.) Den blöddrar som fan på ettan, och sen blir det bra sound men då orkar den inte varva.

Det låter inte som att den stryps... Den orkar bara inte... Kollade iaf stiftet efter riden jag gjorde och det var typ grått och "blött". Det droppade även lite olja från avgasröret.

Nån som vet vad det kan vara? Vad borde jag göra?
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Re: DT:n beter sig konstigt

Inlägg av willemedDERBIN »

manske skrev:Till att börja med så har jag bytt lite saker på moppen. (cylinder, fögg osv.) Så jag bestämde mig för att provköra lite idag. Skulle ställa in den så jag slängde på ett 100 munstycke. För att kolla stiftet ska man ju helst dra fullgas och sen bryta strömmen (right?). Men när jag försökte komma upp i fullgas orkade den knappt varva ur på 2an (4-växlad.) Den blöddrar som fan på ettan, och sen blir det bra sound men då orkar den inte varva.

Det låter inte som att den stryps... Den orkar bara inte... Kollade iaf stiftet efter riden jag gjorde och det var typ grått och "blött". Det droppade även lite olja från avgasröret.

alldelse för stort i munstycke :)

testa gå ner :P
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
manske
Elmoped

Inlägg av manske »

willemedDERBIN skrev:
manske skrev:Till att börja med så har jag bytt lite saker på moppen. (cylinder, fögg osv.) Så jag bestämde mig för att provköra lite idag. Skulle ställa in den så jag slängde på ett 100 munstycke. För att kolla stiftet ska man ju helst dra fullgas och sen bryta strömmen (right?). Men när jag försökte komma upp i fullgas orkade den knappt varva ur på 2an (4-växlad.) Den blöddrar som fan på ettan, och sen blir det bra sound men då orkar den inte varva.

Sure? :) Är bara lite rädd att jag ska gå ner för mycket eftersom att stiftet inte är svart eller något... :P
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

manske skrev:
willemedDERBIN skrev:

Sure? :) Är bara lite rädd att jag ska gå ner för mycket eftersom att stiftet inte är svart eller något... :P
det är det ända jag behöver veta för att du kör för stort ;)
om inte du har ett kast munstycke

och vad äru rädd för :) ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
manske
Elmoped

Inlägg av manske »

willemedDERBIN skrev:
manske skrev:
willemedDERBIN skrev: alldelse för stort i munstycke :)

det är det ända jag behöver veta för att du kör för stort ;)
om inte du har ett kast munstycke

och vad äru rädd för :) ?
Okej haha :) Det är ju dock mer gråvitt än gråsvart :P
Låst