Till att börja med så har jag bytt lite saker på moppen. (cylinder, fögg osv.) Så jag bestämde mig för att provköra lite idag. Skulle ställa in den så jag slängde på ett 100 munstycke. För att kolla stiftet ska man ju helst dra fullgas och sen bryta strömmen (right?). Men när jag försökte komma upp i fullgas orkade den knappt varva ur på 2an (4-växlad.) Den blöddrar som fan på ettan, och sen blir det bra sound men då orkar den inte varva.
Det låter inte som att den stryps... Den orkar bara inte... Kollade iaf stiftet efter riden jag gjorde och det var typ grått och "blött". Det droppade även lite olja från avgasröret.
manske skrev:Till att börja med så har jag bytt lite saker på moppen. (cylinder, fögg osv.) Så jag bestämde mig för att provköra lite idag. Skulle ställa in den så jag slängde på ett 100 munstycke. För att kolla stiftet ska man ju helst dra fullgas och sen bryta strömmen (right?). Men när jag försökte komma upp i fullgas orkade den knappt varva ur på 2an (4-växlad.) Den blöddrar som fan på ettan, och sen blir det bra sound men då orkar den inte varva.
Det låter inte som att den stryps... Den orkar bara inte... Kollade iaf stiftet efter riden jag gjorde och det var typ grått och "blött". Det droppade även lite olja från avgasröret.
Nån som vet vad det kan vara? Vad borde jag göra?
alldelse för stort i munstycke
testa gå ner
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
manske skrev:Till att börja med så har jag bytt lite saker på moppen. (cylinder, fögg osv.) Så jag bestämde mig för att provköra lite idag. Skulle ställa in den så jag slängde på ett 100 munstycke. För att kolla stiftet ska man ju helst dra fullgas och sen bryta strömmen (right?). Men när jag försökte komma upp i fullgas orkade den knappt varva ur på 2an (4-växlad.) Den blöddrar som fan på ettan, och sen blir det bra sound men då orkar den inte varva.
Det låter inte som att den stryps... Den orkar bara inte... Kollade iaf stiftet efter riden jag gjorde och det var typ grått och "blött". Det droppade även lite olja från avgasröret.
Nån som vet vad det kan vara? Vad borde jag göra?
alldelse för stort i munstycke
testa gå ner
Sure? Är bara lite rädd att jag ska gå ner för mycket eftersom att stiftet inte är svart eller något...
manske skrev:Till att börja med så har jag bytt lite saker på moppen. (cylinder, fögg osv.) Så jag bestämde mig för att provköra lite idag. Skulle ställa in den så jag slängde på ett 100 munstycke. För att kolla stiftet ska man ju helst dra fullgas och sen bryta strömmen (right?). Men när jag försökte komma upp i fullgas orkade den knappt varva ur på 2an (4-växlad.) Den blöddrar som fan på ettan, och sen blir det bra sound men då orkar den inte varva.
Det låter inte som att den stryps... Den orkar bara inte... Kollade iaf stiftet efter riden jag gjorde och det var typ grått och "blött". Det droppade även lite olja från avgasröret.
Nån som vet vad det kan vara? Vad borde jag göra?
alldelse för stort i munstycke
testa gå ner
Sure? Är bara lite rädd att jag ska gå ner för mycket eftersom att stiftet inte är svart eller något...
det är det ända jag behöver veta för att du kör för stort
om inte du har ett kast munstycke
och vad äru rädd för ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^