tjena nu ska jag trimma min aerox lite och det här är vad jag har. Stage6 70cc pro sport och ett yasuni R rör hemma, sen så undrar jag nu vad mer nödvändigt jag borde skaffa
Stunt-Nisse skrev:tjena nu ska jag trimma min aerox lite och det här är vad jag har. Stage6 70cc pro sport och ett yasuni R rör hemma, sen så undrar jag nu vad mer nödvändigt jag borde skaffa
en 19mm förgasare kanske?
finns så mycket mer men det beror ju på hur mycket du vill lägga ut, annars räcker det med förgasaren.
vet inte vilken stup jag ska ha till min speedfight2 har just nu en 50cc sport cylinder och ett gianelli extra chrome rör vad ska man ha för munstycke och vikter ev byte av fjädrar till det?
Stunt-Nisse skrev:tjena nu ska jag trimma min aerox lite och det här är vad jag har. Stage6 70cc pro sport och ett yasuni R rör hemma, sen så undrar jag nu vad mer nödvändigt jag borde skaffa
en 19mm förgasare kanske?
finns så mycket mer men det beror ju på hur mycket du vill lägga ut, annars räcker det med förgasaren.
funderade på att köpa 17,5mm förgasare men tror du ny variator är nödvändigt?
Tja alla moppepöjkar! Jag ska börja stunta med min viva 03 jag vet att ni kommer att säga köp inte en setup utan ut och öva! Men jag vill ju dra kompisarna också Då skulle jag villa veta bra setup för stunting Jag kan ju inget om motorer och vad de olika märkena gör osv. Så jag skulle vilja ha lite råd från er med det Gärna om ni kan skicka länk på dom olika sakerna också
Tja! Jag har tänkt fixa upp min moppe till sommaren frågan är bara vilka delar tycker ni att jag ska byta för att den ska gå så bra som möjligt?
Dessa är de delar jag har;
Stage6 sport pro 70cc (kit)
Stage6 pro replica
Stage6 MKII koppling
Hebo variator
Doppler sportlufts.
Jag vet att jag kommer behöva en förgasare i strl 19 eller 21. Tycker ni att jag ska lägga pengar på nytt rör också? Det är så att jag ska sälja moppen efter att den är klar och jag vill inte ''sabba'' den för mycket som att tex. Såga hål i sadelboxen för att allt ska rymmas osv. Vill ändå att den ska se hyfsat orginal ut (förutom rör osv.)
JoppeM skrev:Tja! Jag har tänkt fixa upp min moppe till sommaren frågan är bara vilka delar tycker ni att jag ska byta för att den ska gå så bra som möjligt?
Stage6 pro replica
Stage6 MKII koppling
Hebo variator
Doppler sportlufts.
Jag vet att jag kommer behöva en förgasare i strl 19 eller 21. Tycker ni att jag ska lägga pengar på nytt rör också? Det är så att jag ska sälja moppen efter att den är klar och jag vill inte ''sabba'' den för mycket som att tex. Såga hål i sadelboxen för att allt ska rymmas osv. Vill ändå att den ska se hyfsat orginal ut (förutom rör osv.)
Tacksam för svar. =)
stage6 vforce3 membran och en 19-21mm förgasare som du sa så blir det nog bra
JoppeM skrev:Tja! Jag har tänkt fixa upp min moppe till sommaren frågan är bara vilka delar tycker ni att jag ska byta för att den ska gå så bra som möjligt?
Stage6 pro replica
Stage6 MKII koppling
Hebo variator
Doppler sportlufts.
Tacksam för svar. =)
stage6 vforce3 membran och en 19-21mm förgasare som du sa så blir det nog bra
Om du har råd tycker jag du ska köpa vassare rör, men absolut inget jätte nödvändigt
Yamaha Bws airsal 70cc racing dolerto 21mm förgasare Hebo/stage6 multivariator leovince zx rör vad borde den gå rätt inställd?
cylindern levererar 12hk rätt inställd;)
Dash skrev:Yamaha Bws airsal 70cc racing dolerto 21mm förgasare Hebo/stage6 multivariator leovince zx rör vad borde den gå rätt inställd?
Dash skrev:Yamaha Bws airsal 70cc racing dolerto 21mm förgasare Hebo/stage6 multivariator leovince zx rör vad borde den gå rätt inställd?
det kan hända att cylindern klarar upp till 12hk rätt inställd, men inte med ett zx rör.
skulle säga max 80 ärliga km/h.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Tjena!
Jag har en Speedfight 100cc! och håller på att stunta med den. Riktigt skön faktiskt
Jag vill/behöver inte trimma den eftersom det redan är rätt bra vrid i. MEN jag skulle nog vilja modifiera lite i variatorn, kanske byta koppling och kopplings fjäder osv
Skulle ni kunna vara vänliga att ge tips på vilken koppling ni rekommenderar till min moppe?
tjena, nu är de ju sommar strax och 70cc ska införskaffas!
jag har yasuni z, skulle någon kunna visa en bra setup som kan användas vardagligen, ska köra lite bakhjul då och då inge seriöst. Vill helst ha en setup där man inte behöver byta vev för de har jag inga kunskaper om...
tjena, nu är de ju sommar strax och 70cc ska införskaffas!
jag har yasuni z, skulle någon kunna visa en bra setup som kan användas vardagligen, ska köra lite bakhjul då och då inge seriöst. Vill helst ha en setup där man inte behöver byta vev för de har jag inga kunskaper om...
chriille22 skrev:tjena, nu är de ju sommar strax och 70cc ska införskaffas!
jag har en yamaha slider,
mvh
Du behöver inte byta vev . och ja du kommer kunna åka bakhjul utan bekymmer
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.
men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning
chriille22 skrev:tjena, nu är de ju sommar strax och 70cc ska införskaffas!
jag har en yamaha slider,
mvh
Du behöver inte byta vev . och ja du kommer kunna åka bakhjul utan bekymmer
haha ja, men jag undra om någon kunde tipsa om en bra vardaglig 70cc setup där inte cylindern är den värsta så jag behöver byta vev. jag skrev även att jag skulle åka bakhjul så att någon kunde få en liten ''ledtråd'' om vad för cylinder som passar mig bäst.