Tjoflöjt, har ett problem med Beta Ark, när den är kall eller låter den stå 10-15min efter en åkning så axxar den som vanligt, (väldigt bra alltså)
men när man kört 5min kanske så när man åker iväg så axxar den dåligt, upp till 10km, sen när man gasar om igen (från 10km) så axxar den bra igen..
Varför axxar den inte direkt från början även om den är varm?
Det är en Vattenkyld som gått 600mil -04
Så länge du ger fan i moppen min så bryr jag mig inte vad du gör
Har exakt samma fel med min PGO Vad jag har tänkt på är om att variator remen blir så varm att den inte greppar riktigt? Men jag har inte en aning faktiskt :S
Ja, moppen är helt orginal.
Och det där om remmen lät ju ganska bra,
jag tänkte även om det har med luft/bränsle skruven?
Eller att behöva rengöra luftfiltret
min var sådan då de hade gjort hål i luftburken och tejpat över det och då var jag såg dum att jag drog bort de så jag undrade under en längre tid vad som kunde vara fel hah xd så kolla det , den kanske får för mycket luft
Snälla hjälp mig vad kan vara fel?
Även om jag höjjer tomgången på max när den är varm blir det i princip ingen höjjning av tomgången , likaså bränsleskruven om jag skruvar in den helt så måste jag fippla med gasen för den inte ska lägga av, och det är ju rätt, men när jag skruvar ut den igen så ska den ju gå upp mer i varv, det gör den inte.. Moppen är hur klen som helt på låga varv..
Hjäälp snälla någon
Edit: rengjort luftfiltret utan resultat
Edit igen:
Såklart så har jag tappat bränsleskruven nu, yes precis vad jag behövde!
Nu måste jag beställa en ny sån också.