Multi citering, mycket reklam på forumet. poweruser?

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.
Användarens profilbild
mynthix
Elmoped

Multi citering, mycket reklam på forumet. poweruser?

Inlägg av mynthix »

Man måste ju kunna multicitera?
Ni vet, markera vilka postar man vill citera och sedan kunna citera.
Så att man får alla markerade poster i separata citeringar, som man kunde på mnf.

Det är alldeles för mycket reklam på forumet, hela högerspalten e full av reklam, den biten skulle projekten haft, för tex hos mig ser jag inte hela projekten, den delas av för att det inte får plats, utan jag måste "dra" mig dit. Det åker in under reklamen inprincip. Fast hade det försvunnit så hade det varit perfekt.

Kan man inte lösa det med Poweruser isf? man köper en licens i typ ett år för tex 50 kr, så slipper man reklamen. Ridestore reklamen är ju inte ivägen, men det till höger får jag spasmer av, blinkar och massa hela tiden när man tittar, läser på forumet.
:sly:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

bra förslag faktiskt :)

Dom har ju snackat i typ 3 år om att forumet ska göras om, när (om) det kommer kanske problemen med projekten är fixade iaf, det är ganska jobbigt.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

sant kan dem inte sätta mer reklam till vänster isf?
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög

Re: Multi citering, mycket reklam på forumet. poweruser?

Inlägg av zhindraz »

mynthix skrev:Man måste ju kunna multicitera?
Ni vet, markera vilka postar man vill citera och sedan kunna citera.
Så att man får alla markerade poster i separata citeringar, som man kunde på mnf.

Det är alldeles för mycket reklam på forumet, hela högerspalten e full av reklam, den biten skulle projekten haft, för tex hos mig ser jag inte hela projekten, den delas av för att det inte får plats, utan jag måste "dra" mig dit. Det åker in under reklamen inprincip. Fast hade det försvunnit så hade det varit perfekt.

Kan man inte lösa det med Poweruser isf? man köper en licens i typ ett år för tex 50 kr, så slipper man reklamen. Ridestore reklamen är ju inte ivägen, men det till höger får jag spasmer av, blinkar och massa hela tiden när man tittar, läser på forumet.
:sly:
Tuta skrev: bra förslag faktiskt

Dom har ju snackat i typ 3 år om att forumet ska göras om, när (om) det kommer kanske problemen med projekten är fixade iaf, det är ganska jobbigt
Det går men det är jobbigt ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Ja multicitera är ju enkelt att göra på egen hand ;)

Men visst vore det skönt om det gick att lösa automatiskt.

Reklamen får vi leva med, utan den skulle det inte gå att ha kvar forumet då det kostar att driva. Att projekten "försvinner" bakom har snarare med din webbläsare att göra, eller bildstorleken i projekten. Jag har inga problem att läsa men det händer ibland, i vissa trådar, att raderna blir extra långa så att det blir sidscroll...

Poweruser -> slippa reklam är troligen inget som är så enkelt att ordna heller, för annonsörerna veta att medlemmar kan betala för att slippa se reklamen drar de sig ur eftersom de vill ha höga "tittarsiffror".

Kanske går att förhandla fram lägre annonspremier för företagen om den del som försvinner av intäkterna kommer från medlemmar istället, men de är nog svårare än det låter att ordna. Alla företagen är inte så lättlurade
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
mynthix
Elmoped

Inlägg av mynthix »

bensinskalle skrev:Ja multicitera är ju enkelt att göra på egen hand ;)

Reklamen får vi leva med, utan den skulle det inte gå att ha kvar forumet då det kostar att driva. Att projekten "försvinner" bakom har snarare med din webbläsare att göra, eller bildstorleken i projekten. Jag har inga problem att läsa men det händer ibland, i vissa trådar, att raderna blir extra långa så att det blir sidscroll...

Poweruser -> slippa reklam är troligen inget som är så enkelt att ordna heller, för annonsörerna veta att medlemmar kan betala för att slippa se reklamen drar de sig ur eftersom de vill ha höga "tittarsiffror".

Kanske går att förhandla fram lägre annonspremier för företagen om den del som försvinner av intäkterna kommer från medlemmar istället, men de är nog svårare än det låter att ordna. Alla företagen är inte så lättlurade
Visst som du säger att företagen kanske ej tar det positivt, men du nämner att forumet ej skulle kunna drivas utan reklamen. förmodligen då för att det drar in pengar. En så kallad poweruser skulle dra in pengar också, för att då "driva" hemsidan. Vi säger att ni har 25k medlemmar, förmodligen inte lika många aktiva så vi delar antalet i 3. Vilket blir 8,3 typ. 8300 medlemmar skaffar poweruser, för 50kr, det är 4150kr. Det räcker nästan till 10 år för att hålla en domän + utrymme, så varför är inte detta möjligt?
Sätt en reklam visning direkt vid inloggning som en sida framför tsr, sedan ge möjligheten att klicka stäng, detta ger iprincip samma antal visningar som innan, förutom fördelen att du slipper all reklam.

En annan möjlighet för just reklamen är väl att klämma ut det i all gråyta ni använder till ingenting, varför inte använda upp hela sidan till en enda enhet.
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög

Inlägg av zhindraz »

mynthix skrev:
bensinskalle skrev:Ja multicitera är ju enkelt att göra på egen hand ;)

Visst som du säger att företagen kanske ej tar det positivt, men du nämner att forumet ej skulle kunna drivas utan reklamen. förmodligen då för att det drar in pengar. En så kallad poweruser skulle dra in pengar också, för att då "driva" hemsidan. Vi säger att ni har 25k medlemmar, förmodligen inte lika många aktiva så vi delar antalet i 3. Vilket blir 8,3 typ. 8300 medlemmar skaffar poweruser, för 50kr, det är 4150kr. Det räcker nästan till 10 år för att hålla en domän + utrymme, så varför är inte detta möjligt?
Sätt en reklam visning direkt vid inloggning som en sida framför tsr, sedan ge möjligheten att klicka stäng, detta ger iprincip samma antal visningar som innan, förutom fördelen att du slipper all reklam.

En annan möjlighet för just reklamen är väl att klämma ut det i all gråyta ni använder till ingenting, varför inte använda upp hela sidan till en enda enhet.
Låter som en dålig idé. hatar pop upp rutor..
Användarens profilbild
mynthix
Elmoped

Inlägg av mynthix »

Låter som en dålig idé. hatar pop upp rutor..
du ser den endast vid inloggning. det var bara ett av förslagen.
Användarens profilbild
rieju_simon
Elmoped

Inlägg av rieju_simon »

Jag skulle ialllafall inte betala 50 kr för att få bort några reklam-rutor som man inte ens stör sig på- ;)
Användarens profilbild
mynthix
Elmoped

Inlägg av mynthix »

Rieju_simon skrev:Jag skulle ialllafall inte betala 50 kr för att få bort några reklam-rutor som man inte ens stör sig på- ;)
Då ser du alltså allt i ett projekt, vilket vi alla inte gör ;)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Alltså att man inte se allt i ett projekt är ju inte reklamens fel, det skulle vara så ändå. Behöver lösas helt klart.

Men bensinskalle har kanske rätt om reklamen, den stör inte så mkt iförsig
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Skriv svar