Jog R går sämre med effektrör än originalrör

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
eSpeed
Elmoped

Jog R går sämre med effektrör än originalrör

Inlägg av eSpeed »

Tjenare allihopa,
Jag har en polare med en Jog R som går lite skumt efter att han satt på ett Stage6 pro replica rör. Det verkar som att den går sämre nu och det sitter inte någon plugg i det säger han. Han har testat med 78 munstycke (blödrade) men den verkar fortfarande ha mer att ge framför allt på topp men också på axx eftersom originalrör går bättre :?
Den verkar liksom inte villja varva ordentligt...
Han har bytt till 4,8g vikter...

Vad kan vara fel? Munstycke (den blödrar inte elr vill dö när man drar fullt)?
Vikterna? Luft-burken/skruven kanske?

Övrigt:
Den "böar" lite när man ska dra iväg men han har beställt ett 70 munstycke (65 i nu). V-ringen är dragen och röret har tidigare suttit på en aerox (köpt på blocket) så han fick fixa eget fäste bara. Han har ingen packning eftersom original inte passade men han får väl fixa ny....
Senast redigerad av eSpeed den 14 april 2011, 21:12, redigerad totalt 4 gång.
Azzy
Elmoped

Inlägg av Azzy »

Har också en jogr med effekt röret Stage6 pro replica, men min axxar upp bra men fasnar sedan på samma varv men så fort jag åker i en nedförsbacke så kommer effekten tillbaka och den går som fan. Om han kör orignal luftburk tycker jag han bör byta ner några storlekar. Har han testat flytta nålen ? Testa skruva på luftskruven också. Min jogr fick på tok för mycket olja när jag satte på effektrör,munstycke och byte vikter det droppade olja från röret och det var oljigt på ljuddämaren så jag blandar eget nu och den går mycket renare.

Rätta mig om jag har fel :)
rogert
Elmoped

Inlägg av rogert »

Fel på hastighetsmätarn kanske?:p
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

kör han utan packning så lär den få tjuvluft..
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

sätt på packning och byt till lägre vikter
rogert
Elmoped

Inlägg av rogert »

Du borde kolla om det är tillräckligt med olja på kedjan, jag sket i å olja min kedja på cykeln och styret rammla av!

Annars så kan du testa att plocka av nummerplåten, gjorde det på min och den går fan som ett skott!:)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

rogert skrev:Du borde kolla om det är tillräckligt med olja på kedjan, jag sket i å olja min kedja på cykeln och styret rammla av!

Annars så kan du testa att plocka av nummerplåten, gjorde det på min och den går fan som ett skott!:)
Skit kul
Låst