Gilera smt går dåligt!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Mrriko
Elmoped

Gilera smt går dåligt!

Inlägg av Mrriko »

Tja. Natten till i torsdags så stog min moppe ute hos min flickvän och när vi skulle köra med den till skolan så skulle jag starta den men det gick inte så jag kollade vid bensinkranen och då var min bensinslang sönder. I onsdags så gick den som den brukade, alltså ungefär i 85-90 km/h men efter i torsdags morse så går den bara i 70-75. Jag har bytt motorolja och rengjort förgasaren grundligt men inget hjälpte. Någon som har något tips på vad det kan vara som är fel?

Tacksam för snabba svar!
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket

Inlägg av Ztraand »

Årsmodel?
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

nån kanske klippt den och nån mer slang under natten? är det dåligt med soppa i eftersom slangen var paj? kanske inte suger riktigt med soppa ? haft det problemet
Köper bromsok fram till viva city
Mrriko
Elmoped

Inlägg av Mrriko »

Ztraand skrev:Årsmodel?
08
Mrriko
Elmoped

Inlägg av Mrriko »

TheMidnightRider skrev:nån kanske klippt den och nån mer slang under natten? är det dåligt med soppa i eftersom slangen var paj? kanske inte suger riktigt med soppa ? haft det problemet
Jag har kollat alla slangar och alla är hela. Tanken var helt snustorr så jag bytte slang till en likadan som satt på innan och sen tankade jag full tank från en dunk. Jag tror den suger tillräckligt med soppa för den går som innan förutom att toppfarten har blivit sämre, och den har blivit ännu lite sämre nu men jag hittar inget som är fel.
Mrriko
Elmoped

Inlägg av Mrriko »

Ztraand skrev:Varna dessa idioter.. trodde detta skulle handla om trim/problem/styling inte om nån jävla hushållskost.

OT: Inte en aning. Kolla så den inte läcker tjuvluft nånstans?

I värsta fall får du väl lämna in den. :)
Okej, jag har kollat det också.
Nja, det svider i plånboken att lämna in den, får höra med min syrras kille som är bilmekaniker om har har lust att kolla på den :)
Låst