Jag har en Derbi Senda sm xtreme -05 och ja får inte igång den på kicken. När man rullar igång den så går den skit på låga varv, den liksom hoppar fram, när man kommer upp i lite högre varv så funkar den hur bra som helst.
Kan detta ha med dåligt batteri att göra eller kan det vara något annat?
Har precis satt dit nya packningar i cylindern och kollat kompet och det är okej.
japp när man har kört lite så går den bra på tomgång. men det är precis att den klarar det. Men eftersom den går dåligt även när man gasar på låga varv så känns det inte som att det ska va tomgångsskruven som ska va problemet.
japp när man har kört lite så går den bra på tomgång. men det är precis att den klarar det. Men eftersom den går dåligt även när man gasar på låga varv så känns det inte som att det ska va tomgångsskruven som ska va problemet.
Så den har alltså ingen tomgång när den e kall? Prova att skruva in tomgångskruven ett varv eller två och se om det hjälper något.
Gick den klockrent innan du bytte packningar? Var det bara det du gjorde?
testa ett mindre munstycke! jag har samma problem. ska byta imorrn men min kopplingsvajer gick av så jag ska fixa det först. sen ska jag byta till ett mindre munstycke
kan skicka ett pm om det funkar eller att jag hittar ngt fel
Derbi_senda93 skrev:Så den har alltså ingen tomgång när den e kall? Prova att skruva in tomgångskruven ett varv eller två och se om det hjälper något.
Gick den klockrent innan du bytte packningar? Var det bara det du gjorde?
Nej, asså vi har fixat massa me tomgångsskruven och det hjälper ej... ja, vi bytte, topplockspackning, cylinderfotspackning och insugspackning.
PoWeRKinG skrev:testa ett mindre munstycke! jag har samma problem. ska byta imorrn men min kopplingsvajer gick av så jag ska fixa det först. sen ska jag byta till ett mindre munstycke
Jo men eftersom min är orgiginal tvivlar jag på att det behövs ett mindre munstcyke dom är väl redan snålt bestyckade från början
Ska ut o kolla imorn igen så får jag se om ja kan hitta problemet! ja skickar pm isåfall
PoWeRKinG skrev:testa ett mindre munstycke! jag har samma problem. ska byta imorrn men min kopplingsvajer gick av så jag ska fixa det först. sen ska jag byta till ett mindre munstycke
Jo men eftersom min är orgiginal tvivlar jag på att det behövs ett mindre munstcyke dom är väl redan snålt bestyckade från början
Ska ut o kolla imorn igen så får jag se om ja kan hitta problemet! ja skickar pm isåfall
blir bra det du har bara grejjat med försgaraen och insug? jag kör nälmigen utan filter så vi kanske ha skit i förgasaren eller nåt?
blir bra det du har bara grejjat med försgaraen och insug? jag kör nälmigen utan filter så vi kanske ha skit i förgasaren eller nåt?
men det återstår att se
Men ja har precis haft isär hela paketet både fögasare och cylinder så skulle knappast tro att det ska va skit i förgasaren men det kan ju vara det som spökar. Kan tilllägga att moppe liksom hostar sig frammåt i början. Gör din också det elr?
Derbi_Senda_sm_xtreme skrev:
men det återstår att se
Men ja har precis haft isär hela paketet både fögasare och cylinder så skulle knappast tro att det ska va skit i förgasaren men det kan ju vara det som spökar. Kan tilllägga att moppe liksom hostar sig frammåt i början. Gör din också det elr?
min hackar ordentligt på låga varv. man kan inte köra ngt dragrace direkt med den för den dör nästan av ingenting i börjarn hur försiktigt man än släpper kopplingen. sen hackar den lite typ hela tiden. vill tilägga att när man är ute ibland och bromsar och växlar ner så är det som att man inte har ngn gas. det händer inget. sen om man håller inne på fullgas i 1 sec så börjar den varva långsamt och sen blir som vanligt
vill också tillägga att den inte funkar alls med choke i..
PoWeRKinG skrev:
men det återstår att se
min hackar ordentligt på låga varv. man kan inte köra ngt dragrace direkt med den för den dör nästan av ingenting i börjarn hur försiktigt man än släpper kopplingen. sen hackar den lite typ hela tiden. vill tilägga att när man är ute ibland och bromsar och växlar ner så är det som att man inte har ngn gas. det händer inget. sen om man håller inne på fullgas i 1 sec så börjar den varva långsamt och sen blir som vanligt
Okej men det låter som att din beter sig ungefär som min då...
Det kan inte vara så att Derbi-motorerna behöver lite hjälp när man startar av batteriet? För min gick skit efter vintern.
Derbi_Senda_sm_xtreme skrev:
Okej men det låter som att din beter sig ungefär som min då...
Det kan inte vara så att Derbi-motorerna behöver lite hjälp när man startar av batteriet? För min gick skit efter vintern.
bytte du bensin efter vintern? annars kanske det är kondens i tanken. jag tankade nämligen ida och den blev rappare direkt dock så är den fortfarande slö på låga varv men det är mkt bättre nu gasar man mkt och håller igång motorn och accelererar snabbt så funkar det kanom. kör man på jämt varvtal är det sämre. när man startar så händer det typ inget sen "smyger den igång" men funkar sen
ska nog gå bra ändå.. men jag kör utan batteri iaf kan lägga upp en video ngn dag när jag är ute och kör