Effektrör med plugg/strypning

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Wille_wheelie
Elmoped

Effektrör med plugg/strypning

Inlägg av Wille_wheelie »

Hej.
Är ny här på forumet och kommer inom kort att lägga upp bilder samt info på min Speedfighter. Men har en fråga...

Kör med dragen variatorbrick, munstycke 65 och har fortfarande originalröret på.
Ska nu beställe ett Laser chrome rör och ska ha pluggen/stypningen kvar ett tag.
Måste jag byta munstycke på ett effektrör med strypningen kvar???

Sslangen till avgasreningen som siter på originalröret, ska jag bara låta den hänga undangömd??? Kan ju inte pluggas !!
Sörken
Elmoped

Inlägg av Sörken »

låt den hänga den gör ingen skillnad :)
Wille_wheelie
Elmoped

Ok, Tackar
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Absolut byta munstycke,
Wille_wheelie
Elmoped

Roberto skrev:Absolut byta munstycke,
Ok, även om nu strypningen ska sitta i?
nicozze
Elmoped

Inlägg av nicozze »

nej du behöver inte byta munstycke om du inte ska dra pluggen.. men din moppe kommer gå sämre med ett effektrör med plugg.
Wille_wheelie
Elmoped

Roberto skrev:Absolut byta munstycke,

nicozze skrev:nej du behöver inte byta munstycke om du inte ska dra pluggen.. men din moppe kommer gå sämre med ett effektrör med plugg.
Och vem har rätt??

Problemet är att jag har en mycket nära anhörig som jobbar inom polisen "Mc Polis" och han varna mig för att trimma under vissa perioder :lol: .

Vill ha ett cromat rör då det är snyggare. Men kommer den allså gå sämre med pluggen i än original... :?:

Vad händer om min moppe går i 65km/h om jag har variatorbrickan samt originalrör, inget trimm alls... Dom får ju bara gå i max 52km/h enl polisens tester.. Åker jag dit då???
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Det är upp till dig att se till att moppen inte går snabbare än den får - oavsett om den är trimmad eller inte.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

+1 på att inte trimma men har tagit bort v-brickan :P
Wille_wheelie
Elmoped

V brickan ska i igen samt plugg...

Varför jag är så frågvis just om detta är även att en kompis till mig körde omkull på rullgrus i veckan.. Totalt kvaddad moped men han klarade sig med skrubbsår...
Försäkringsbolaget avvaktar Polisens undersökning av mopeden. Visar det sig att den varit modifierad "avvikelser från typgodkännandet" så kommer han ine få en krona av bolaget... Samt ev olovlig körning.

Man blir ju lite nervös
Användarens profilbild
AnneWeckis
Scooter Bitch

Inlägg av AnneWeckis »

Wille. Han du menar som körde omkull i veckan i Skövde, han får det nog lite kärvt framöver med ekonomin. Han kommer inte att få en krona av försäkringsbolaget.

Så om du är inärheten av mina trakter i dag så löser vi problemet med din moppe. Har en extra uppsättning med en kromad Laser, sen ställer vi in munstycket om det skulle behövas..
Klart du inte ska åka omkring å känna dig orolig..
Ride i't like Like you stole i't
Låst