Pontusandersson95 skrev:Lågfarts munstycke ska man inte behöva byta om man inte kör midrace eller och munstycke är väl högvarv?
tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycket
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Pontusandersson95 skrev:Lågfarts munstycke ska man inte behöva byta om man inte kör midrace eller och munstycke är väl högvarv?
tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycket
vad kan ni om motorer .....
nu när du har ökat förbränningen genom att ta bort avgaserna snabbare då måste du öka i munstycke
spelar INGEN ROLL om du inte gör bara lite du måste om du vill förhindra att den skär
så nu när du har bytt rör så måste du gå upp i munstucke !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Pontusandersson95 skrev:Lågfarts munstycke ska man inte behöva byta om man inte kör midrace eller och munstycke är väl högvarv?
tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycket
vad kan ni om motorer .....
nu när du har ökat förbränningen genom att ta bort avgaserna snabbare då måste du öka i munstycke
spelar INGEN ROLL om du inte gör bara lite du måste om du vill förhindra att den skär
så nu när du har bytt rör så måste du gå upp i munstucke !
tog för givet att de redan hade gjort det och eftersom de endast hade problem på låga varv
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev: tja de beror ju på vad förgasaren levereras bestyckad med, men oftast inte. men går den inte alls på tomgång? men försök iaf hålla den levande på de varvet där han krabbar och kolla på stiftet, sedan får ni prova att skruva på luten och eventuellt bränsle nål och lågfartsmunstycket
vad kan ni om motorer .....
nu när du har ökat förbränningen genom att ta bort avgaserna snabbare då måste du öka i munstycke
spelar INGEN ROLL om du inte gör bara lite du måste om du vill förhindra att den skär
så nu när du har bytt rör så måste du gå upp i munstucke !
tog för givet att de redan hade gjort det och eftersom de endast hade problem på låga varv
trodde det först ... om inte så står det inte här ovan
och så jag tänkte vi kan börja där
och det är samt en symptom på att ej ha gjort det
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Pontusandersson95 skrev:vi har bytt 14mm förgasare till 17,5, original insug till barkit
original rör till mk thrower, 72 till 82 munstycke, strypt cdi till ostrypt
hur ser stiftet ur ?
jag tycker fortfarande den låter klent ....
samt har ni ställt in den rätt ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Det är inga fel på moppen det är Metrakit röret som är gjort för att det ska gå bra på höga varv. efektkurvan är från 9 till 14 varv så det är inga fel
OK DU SKA HA 92 I MUNSTYCKE!
har haft samma problem som du men 92 så går det ganska bra.
byt till 70cc om du vill att den ska bli starkare p både höga och låga