Idag gick allt åt helvete, allt! Detta är ingen myttråd, det är ingen propaganda och det är inget röstfiske, jag har otur.
Det hela började med att jag fick reda på att jag kommit in på alla mina tillvalsämnen i skolan (trevligt) så jag firade med att åka och ta ut pengar så att man skulle kunna köpa sig nått gott i kiosken =]
Då hända det, svängde in på infarten till Uddevalla sjukhus och låg på ganska låg växel, växlade upp i kurvan men hamnade för högt eftersom jag vart tvungen att inbromsa hastigt p.g.a. framförvarande bil. Smällde i en lägre växel och PANG! Bakhjulet låste sig och det började smattra från vevhuset.
När mopeden stannat gick jag av och lyfte upp den på gräsplanen bredvid helikopterplattan. Kedjan hade hoppat, och det kan man ju leva med, inga problem. Problemet var dock att kedjan hade gåtta v på tre ställen p.g.a. smällen och den ena delen låg på backen, en annan hängde inne vid växelhuset och den tredje biten satt fastkilad mellan drevet och svinget, svinget var bucklat, något böjt och drevet var böjt säkert 70 grader.
Det var dock inte det värsta, nej, inte ens nära. Växellådan var skrot, helt skrot. Vevhuskåan hade spruckigt och det låg metallkuggar på vägen lite längre bort.
Allt detta var lite för mycket att ta in så jag satte mig på gräset och slog nävarna i backen, FAN vilken otur man ska ha!
Just då kom snuten, inte så ovanligt vid sjukhuset, men ända, snuten, nu?
Dom stannade och sa att här fick man inte stå, jag sa att jag inte tänkte röra mig ur fläcken och dom hotade med "reprisalier" (böter förmodligen) om jag inte flyttade bort moppen. Jag fick förklara för dem hur det låg till och polisen i passagerarsätet steg ur och tog sig en titt på mopeden. Då fick han syn på metrakittet och frågade mig "Är den trimmad mopeden? Och tänk dig jävligt noga för innan du svarar!"... Han verkade ganska seriös så jag antog att det var bästa att vara ärlig "Jo, det sitter ett effektrör på som du ser, den är drevad och har sportluftfilter för övrigt".
Och vad gör den jäveln då? Han beslutar sig för att ta in den, jag menar, vad fan!? Ska han bänka den eller? Den lär ju inte ens gå igång!
Jag sa till han att bakhjulet var låst men han sa att det var inga problem alls, för här har vi minsann en pikétbil!
Är det ett skämt? Nej!
Efter 20 minuter kom bilen, dom bar in mopeden i lastutrymmet (som faktiskt är väldigt litet med tanke på bilens storlek) och bad mig följa med till stationen. Så nu sitter jag här, med en trasig Senda som lär kosta en förmögenhet att laga, möjligtvis indraget lämplighetsbevis och en böteslapp att vänta! FAN VILKEN OTUR MAN FÅR HA!
Vad finns det kvar? Inget alls, en väldigt liten chans att vinna en fyrhjuling, kanske. Mitt namn är Erik Enarsson. Rösta. Nu. :S
Senast redigerad av LeGradovic den 23 april 2008, 21:53, redigerad totalt 2 gång.
Det där lät verkligen inte roligt.
Tänkte först när jag läste, svara och fråga om du har trimmat.
Ananrs kan du få ut det säkert på försäkringen på något sätt.
Sen om inte polisen hade tagit dig skulel det bara vara plocka bort trimmet på med allt orginal.
Men nu när du åker dit kommer det ju inte gå.
Kan inget annat än lida med dig, Böter är inte kul.
Får hoppas du kommer lindrigt undan, och klarar lämpet.
Fast lindrigt kommer du ju inte komma undan med, då det inte blir gratis att fixa moppen.
Det är itne olagligt att äga en trimmad moped och det är bara det dom sett dig göra.
Juste glömde jag säga.
Polisen måste ha sett dig köra den på allmän plats.
Polisens ord räcker om dom sett dig, men inte testat.
Men det har dom ju inte heller.
Säg att du ska ha den på utställning. Mekat hos en polare.
Men kedjan sket sig, men han hade inte rätt verktyg så du rullade hem den. Eller något liknande..
Sen kollar du försäkringen om du kan få ut något..
Juste glömde jag säga.
Polisen måste ha sett dig köra den på allmän plats.
Polisens ord räcker om dom sett dig, men inte testat.
Men det har dom ju inte heller.
Säg att du ska ha den på utställning. Mekat hos en polare.
Men kedjan sket sig, men han hade inte rätt verktyg så du rullade hem den. Eller något liknande.. Wink
Sen kollar du försäkringen om du kan få ut något..
Jo, men det gkick ju inte att rulla mopeden alls, det var ju därför jag var fast på gräsmattan. Dom har ju iochförsig inte sett någonting alls som tyder på att jag körde den dit, men att jag bar den verkar ju minst sagt otroligt...
Man kan ju alltid hoppas annars!
bara ljuga att det var något med kedjan som skulel fixas. Men när du rulla den efter ett tag låste sig hjulet.
Och du tog bort från vägen och var på väg ringa efter hjälp,
otur men polisen skulle inte kunnat tagit dig för att dom inte sett dig köra ,
vet inte om dom kan ta dig för misstanke av trimmad moped.
så tycker du ska gå till polishuset och kräva tillbaka moppen ett plus om du tar med dig farsan så säger dom inte så mycket.
Inte mycke polisen kan göra i de läger i genkligen.
Dom har inte sätt dig köra.
Du får trimma hur mycke du vill om du inte använder den på vägen o polisen ser dig.
Om vi säger moppen e trimmad o du vill inte köra o en polare drar dig o kedjan hoppar o pajar halva växselådan, de kan inträffa, polaren har åkt o hemtat hjälp, vad ska polisen göra, kan inte göra så mycke.
Behöver du en ny moppe, nej tror inte de, bätre jag får en, max jag har vunnit är en chokladbit på liseberg, bätre jag får vinna åket i sånna fall.
Grabbar vad fan, klart jag vill ha en fyrhjuling, vem vill inte? Fast jag är nog mer intresserad av hjälmen på 3/4:e plats. Det här är inget röstfiske, det skrev jag. jag vill ha röster, men jag vill inte spela "orent" heller. Har några klasskompisar som röstar på mig för att jag ska känna mig lite bättre efter det som har hänt, men det är allt. Tack för att ni finns =]
OnT: Jag berättade för polisen vad som hänt när de bad mig att flytta mopeden, lite sent att börja ändra på historien nu :S
Lider verkligen med dig Men dom kan ju inte ta dig för någe elr du körde ju inte med den... :/ O neka ALLTID till att du kör trimmat, det är ju polisens sak att kolla ifall den är trimmad... men tycker synd om dig.
lobtec skrev:Lider verkligen med dig Men dom kan ju inte ta dig för någe elr du körde ju inte med den... :/ O neka ALLTID till att du kör trimmat, det är ju polisens sak att kolla ifall den är trimmad... men tycker synd om dig.
lobtec skrev:Lider verkligen med dig Men dom kan ju inte ta dig för någe elr du körde ju inte med den... :/ O neka ALLTID till att du kör trimmat, det är ju polisens sak att kolla ifall den är trimmad... men tycker synd om dig.
min polare berättade om en kille på förra valborg..
han hade gått med moppen för den hade pajjat.. sen när han var framme vid ICA så hade det stått en snutbild där.. och dom frågade om dom fick ta sejj en titt och dom hade konstaterat att den var trimmad så han hade åkt dit på det fasst än polisen inte hade sett han köra på moppen.
jävligt wierd tkr jag att dom tar folk som rullat/stått vid en moppe men inte kört den..