Yamaha dt problem vill inte varva på full gas hjälp mig

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
skunkish
Elmoped

Yamaha dt problem vill inte varva på full gas hjälp mig

Inlägg av skunkish »

tjenare jag har ett par frågor angående en yamaha dt som jag fått att fungera
men saken är den att den inte fungera helt när jag fick den då gick den inte ens att starta

men nu startar den på första kicken!!!!

efter lite mek och pill med den samt byte av kolv,cylinder, topp, och förgasare som jag vet funkar för jag har lånat det av en annan dt som funkar fel fritt med doma grejerna på bigeyes

49cc cylinder och orginal förgasare, sitter på

och mitt problem är att den inte varvar man får starta den med full gas fattar inte vad problemet kan ligga.... sad

motor oljan va väll inte det bästa den var ju som vatten och undrar om det kan vara detta som är problemet
men den borde väll varva ur ändå? eller gör den inte de om motor oljan är dålig eller gammal?....

och om man skulle ta och skuva igång den för en liten backa tex så ryker den utav bara HELVETTE !!!! hehe

min andra fråga är med: i kröken kommer det typ vitt gegg som bildas vad är det är det gammal motor olja eller vad kan det vara för nått snusk som kommer upp dit?
är inte så jävla haj på detta så är jätte tacksam för hjälpgrin

jätte tacksam för svar och att ni kan lägga era huven ihop och lösa detta "mysterie" tilsammans med mig
Användarens profilbild
G30FF123
Elmoped

Inlägg av G30FF123 »

Om du har en 100% original så varvar den inte alls så mycket, men det är en annan 5:a om du har 5,5 vilket är 49cc. Jag har kört en helt orginal Dt, som gick 35 kanske, den varvar inte så mycket häller, så du kanske inte har något problem. Men om den är trimmad och den inte orkar varva så kan det vara att den inte få nog med bensin, då kan det vara tätt i gasaren, eller i kranen eller möjligt viss slangen. Den kan också vara ditt tändningssystem som har fått ADD. Kolla över bensinen och sedan tändningen.
Varför köra Derbi, Rieju eller Yamaha? när det finns Puch!
skunkish
Elmoped

Inlägg av skunkish »

jo det har jag redan kollat och den tänder men saken är den att man måste ha full gas och då är den typ tomgång och jag vet inte vad som är felet om jag ska vara ärlig... har kollat täningen och tändstifftet och det är helt ok sedan bensinen ja den rinner igenom och jag har gjort rent förgasaren med allt är tät och insuget ja det är orginal
Användarens profilbild
puchmogge
Svårstartad skrothög

Inlägg av puchmogge »

min varvar 8k med bra drag, med orginal så ställ in förgasaren och rengör avgasröret/sota ur !
skunkish
Elmoped

Inlägg av skunkish »

har du nått bra tipps på det mest efektiva sättet att sota ur avgassystemet?
Skriv svar