Ska testa att skruva på luft skruven! Kan inte köra på det gamla munstycket, jag var tvungen att köra med choke för att den skulle orka köra någonstans.gilera04 skrev:kanske bara att skruva försiktigt på lut skruven så den får högre tongång
om det inte fungerar får du väll byta tbx ttill gamla munstycket
vilket rör samt musntycke hade du i ?agertoft skrev:lånar tråden lite:)
det var såhär att jag har skaffat ett trimrör idag, så igår tänkte jag såhär, jag går ut nu och testar byta munstycke (skruvar ut det gamla och sen i med det igen) så jag vet hur jag ska göra, sagt och gjort!
sen så skruvade jag av avgasröret, och tänkte därefter, ska testa om den startar! och efter en del kickande så tänkte jag, hmm jag testar att choka, och då startade den. hade igång den i ca 5 sekunder, och tänkte sen nåja, den startade iaf!.
satte på röret nyss, (bara kröken ej ljuddämpare eller mellanrör)
och tänkte då, ska testa att starta den igen. och då ville den absolut inte gå igång, lät inte ens som om den tände lite.
vad kan vara fel?
tack på förhand/ agertoft
agertoft skrev:allt original. har inte ens bytt muunstycke, hade inte tänkt köra eller så bara kolla så den startade.
kröken jag monterade på nu var turbokit, ett kromad krök. och originalmunstycke, men den borde iaf starta?!
kör du större munstycke på orginal så tvivlar jag ännu störra att den kär starta ;Oagertoft skrev:sådär, nu har jag dessutom satt tillbaka originalröret, som är strypt, och den startar fortfarande inte. kunde inte ens springa igång den!!
kan något ha hänt med förgasaren när jag "testade" att byta munstycke, men sen skruvade tillbaka det gamla igen?
tacksam för snabbt svar:)
dra på trim röret och byt munstycke !agertoft skrev:originalmunstycke är fortfarande i.
och jag har komp. dra i röret hur menar du då?
jaa men jag tror typ att när du har fått igång den första gngen så går den nog igång en gång tillagertoft skrev:fast jag vill ju kunna köra original också? det känns som om den borde starta original också ju?!