hej! min ciao kan stå på stödet och gå på tomgång, så det är inte tomgångskruven, men när jag åker o stannar så dör den, vad kan det vara för fel? finns det nån slags koppling?
tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
då måste ju hjulet gå när den står på stödet så om den gör det så e de nog problemet
ah precis! hjulet snurrar på stödet! har bytt kopplingsbackar mm, men ska man dra åt koppling väldigt hårt med mutterdragaren eller ska man dra åt löst? tack för alla svaren!
mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
då måste ju hjulet gå när den står på stödet så om den gör det så e de nog problemet
ah precis! hjulet snurrar på stödet! har bytt kopplingsbackar mm, men ska man dra åt koppling väldigt hårt med mutterdragaren eller ska man dra åt löst? tack för alla svaren!
AnneWeckis skrev:Justera den korrekt om den är ny.. En ny förgasare levereras grundinställd.
Funkade den innan med denna förgasare eller kom det efter du bytt?
Flytta över munstycket från den gamla annars.
Luftfilter?
ska kolla tack för svaret tror det är nått med kopplingen