Ciao dör när man stannar!!! hjälp!

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
mattedaman
Elmoped

Ciao dör när man stannar!!! hjälp!

Inlägg av mattedaman »

hej! min ciao kan stå på stödet och gå på tomgång, så det är inte tomgångskruven, men när jag åker o stannar så dör den, vad kan det vara för fel? finns det nån slags koppling?
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

rengör fögasaren!
Daave
Elmoped

Inlägg av Daave »

Hans förgasare är ny,
mattedaman
Elmoped

Inlägg av mattedaman »

LiuZen skrev:rengör fögasaren!
har en helt ny förgasare
Användarens profilbild
LiuZen
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av LiuZen »

när den stannar, dör den o det tar ett tag att få igång den igen?
Användarens profilbild
G30FF123
Elmoped

Inlägg av G30FF123 »

Det låter otroligt konstigt att den inte har tomgångsskruv. Hmm, en låg kvalitetsförgasare?
Varför köra Derbi, Rieju eller Yamaha? när det finns Puch!
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PipaZ »

G30FF123 skrev:Det låter otroligt konstigt att den inte har tomgångsskruv. Hmm, en låg kvalitetsförgasare?
så det är inte tomgångskruven
Han menar nog att det inte är fel inställning på tomgången.

De bästa är om du filmar så man fattar hur den dör. Så fort du släpper av gasen o den kommer till "tomgången" eller?
Testa byt tändstiftet.
Användarens profilbild
AnneWeckis
Scooter Bitch

Inlägg av AnneWeckis »

Justera den korrekt om den är ny.. En ny förgasare levereras grundinställd.
Funkade den innan med denna förgasare eller kom det efter du bytt?

Flytta över munstycket från den gamla annars.
Luftfilter?
Ride i't like Like you stole i't
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

snurrar hjulet när du har den på stödet?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
mattedaman
Elmoped

Inlägg av mattedaman »

tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom :) men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom :) men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
Användarens profilbild
wannaberox
Svårstartad skrothög

Inlägg av wannaberox »

KarlssoN^ skrev:
mattedaman skrev:tack för svaren! grejen är att det är en helt ny kvalitets förgasare (500 kr ) det finns en tomgångskruv och den har jag skruvat på, den går på tomgång på stödet. helt nytt tändstift har jag oxå, men när jag kör runt liten och stannar så dör den! men det startar direkt! bara lite jobbigt typ vid rödljus liksom :) men har ingen vajer till pysventilen är det problemet? eller ska man bara kunna stanna och motorn ska fortfarnade vara i gång eller?
enda jag kommer på nu är att inte kopplingen släpper, och när du saktar ner så sänks varvtalet soppas att den dör. därför den går på central stödet = inget motstånd. så kolla variator mm.
då måste ju hjulet gå när den står på stödet så om den gör det så e de nog problemet
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23794

köper: aerox ram, 17,5mm förgasare, ac cylinder liggande minarelli, tändsystem liggande minarelli
mattedaman
Elmoped

Inlägg av mattedaman »

ah precis! hjulet snurrar på stödet! har bytt kopplingsbackar mm, men ska man dra åt koppling väldigt hårt med mutterdragaren eller ska man dra åt löst? tack för alla svaren!
mattedaman
Elmoped

Inlägg av mattedaman »

wannaberox skrev:
KarlssoN^ skrev:
då måste ju hjulet gå när den står på stödet så om den gör det så e de nog problemet
ah precis! hjulet snurrar på stödet! har bytt kopplingsbackar mm, men ska man dra åt koppling väldigt hårt med mutterdragaren eller ska man dra åt löst? tack för alla svaren!
mattedaman
Elmoped

Inlägg av mattedaman »

AnneWeckis skrev:Justera den korrekt om den är ny.. En ny förgasare levereras grundinställd.
Funkade den innan med denna förgasare eller kom det efter du bytt?

Flytta över munstycket från den gamla annars.
Luftfilter?
ska kolla :) tack för svaret :) tror det är nått med kopplingen
WeThePeople
Elmoped

Inlägg av WeThePeople »

Ganska troligt med tjuvluft tycker jag det låter som. ;)
Låst