Bergsten skrev:Någon som vet vad det är för kedja till Rieju drac sport edition 2005?
Finns ju olika, t.ex 420, 415... Tacksam för svar
420 är det.
Lagom seg på svar men tack!
Har en fråga till...
Kommer den här cylindern (den som är länkad lite längre ner) slakta sönder min vev? Det är en original vev som gått ca precis 700mil, kan inte påstå att dom senaste 50 varit lugna men inge mycke trim på Bör jag byta?
Bergsten skrev:Någon som vet vad det är för kedja till Rieju drac sport edition 2005?
Finns ju olika, t.ex 420, 415... Tacksam för svar
420 är det.
Lagom seg på svar men tack!
Har en fråga till...
Kommer den här cylindern (den som är länkad lite längre ner) slakta sönder min vev? Det är en original vev som gått ca precis 700mil, kan inte påstå att dom senaste 50 varit lugna men inge mycke trim på Bör jag byta?
Originalvev klarar av mer än vad de flesta tror. Nej, du behöver inte byta vev, den klarar av cylindern, men eftersom den ändå har gått 700 mil och alla milen var inte så lugna som du sa så tycker jag för säkerhets skull att du ska byta vevlagren. Men själva veven behöver du inte byta.
Originalvev klarar av mer än vad de flesta tror. Nej, du behöver inte byta vev, den klarar av cylindern, men eftersom den ändå har gått 700 mil och alla milen var inte så lugna som du sa så tycker jag för säkerhets skull att du ska byta vevlagren. Men själva veven behöver du inte byta.
Vilka/vilket lager menar du?
Vevlagren som du pratar om, de är det bara ett av som håller vevstaken, men dom du menar heter ramlager är dom som sitter i blocket.
Men för din fråga Bergsten, du måste inte byta, Airsal varvar inte mycket mer än original och därför sliter de inte mycket mer.
Fast har du otur så kan de ju rasa efter ett tag, mina ramlager höll i 6 dagar efter cylinderbyte, sen gick vevlagret några månader senare.
Om man har en Rieju Drac RR 50 original, och drar pluggen i kröken. Vilket är då den bästa drevningen om man inte bara vill gå på toppfart? Sitter 11-53 nu, är det 12-53 då möjligtvis? Vet att 13-53 är bra om man inte sjössar osv. Jag kör mycket i stan.
En till fråga, Måste man byta munstycke? Kommer inte ihåg vilket som sitter på för tillfället.
Tjena! härligt med en Rieju tråd... men nu till problemet, min Rieju rrx 08 är ganska svår startad. vad kan det vara för fel? tar minst 10 kick innan den startar. (chocken Håller jag in då jag startar)
Idag då jag körde slåcknade mopeden bara sådär... undrar om någon annan har haft samma problem och om någon vet vad det är för fel?. det har börjat hända jätte ofta. kan felet vara där man kopplar ihop el sladdarna vid en elkoppling under högra fram kåpa?
Det kan vara att det läcker in kylarvatten i cylinder det gjorde det på min RRX 06 och då blev den helt plötsligt svårstartad och den förlorade lite toppfart den dog också ibland.
BTW har du höjt din RRX? isåfall vad hade du för höjningssats?
Okej jag har 2 frågor
1, Exakt var ska man borra för att få bort luftbox strypningen på Rieju RRX 06?
2, Är andras RRX:or också sega i uppförsbackar? Jag kommer oftast inte över 40 km/h i långa backar och det sjunker i långa backar oftast till 30 km/h och då har jag fart innan jag kommer till backen. (den toppar 70 km/h)
Min Rieju MRX Castrol Edition, -05 har lite slitna kåpor, och jag vill lacka om dom, men har ju tyvärr inga andra kåpor, och om någon kan skicka nån länk där jag kan köpa ett helt kåpset så blir jag väldigt glad!
Jag kör en riktig skönhet en Rieju drac rr 02a dragen plugg i avgas röret o borrat hål i luftburken samt 12 drev fram o den gör lätt 90 obs mätaren jag bara undrar vad är orginaldrevning på en sån hära ? anars är den pigg o axxar bra ska på med ett tk rör o om drevning blir nog 13/56 kanske portad 70-80cc lite senare
Swe2FX skrev:Det kan vara att det läcker in kylarvatten i cylinder det gjorde det på min RRX 06 och då blev den helt plötsligt svårstartad och den förlorade lite toppfart den dog också ibland.
den är inte höjd. men den är sjukt hög, gemfört med mina polares
Swe2FX skrev:Okej jag har 2 frågor
2, Är andras RRX:or också sega i uppförsbackar? Jag kommer oftast inte över 40 km/h i långa backar och det sjunker i långa backar oftast till 30 km/h och då har jag fart innan jag kommer till backen. (den toppar 70 km/h)
min moppe går bra både i uppförsbackar och nerförsbackar går även bra att starta i en uppförsbacke och ändå komma upp i ca 60km/h
draclover skrev:Jag kör en riktig skönhet en Rieju drac rr 02a dragen plugg i avgas röret o borrat hål i luftburken samt 12 drev fram o den gör lätt 90 obs mätaren jag bara undrar vad är orginaldrevning på en sån hära ? anars är den pigg o axxar bra ska på med ett tk rör o om drevning blir nog 13/56 kanske portad 70-80cc lite senare
har hört av någon att det skall vara 10/52 men är ej säker
draclover skrev:Jag kör en riktig skönhet en Rieju drac rr 02a dragen plugg i avgas röret o borrat hål i luftburken samt 12 drev fram o den gör lätt 90 obs mätaren jag bara undrar vad är orginaldrevning på en sån hära ? anars är den pigg o axxar bra ska på med ett tk rör o om drevning blir nog 13/56 kanske portad 70-80cc lite senare
min moppe går bra både i uppförsbackar och nerförsbackar går även bra att starta i en uppförsbacke och ändå komma upp i ca 60km/h
Vad har du för drevning?? =) min går ju sämst jämfört med din
original drev är 11/48
okej tack då har jag 12 48 o den går satan jag funderar på 13/56 e den bra eller ska man köra lättare ?
Vad har du för drevning?? =) min går ju sämst jämfört med din
jag borde ha 10/52 med leo vince urpluggad och polini sportluftfilter.
men då jag körde med 13ist för 10 så gick den skit
Swe2FX skrev:Det kan vara att det läcker in kylarvatten i cylinder det gjorde det på min RRX 06 och då blev den helt plötsligt svårstartad och den förlorade lite toppfart den dog också ibland.
men jag undrar hur mycket saktare min moppe kommer att gå då den nu går ca 65-67 med drevningen 10/52 om jag köper ett 60? och hur snabbt skulle den gå då?