CaToXXo skrev:Nu har man haft loss alltihop...
Kolven var "slut" men cylindern verkar ha klarat sig...
Är det värt att bara köpa ny kolv eller byta allt direkt (cylinder med)? sugen på en 70 sport men vet inte om originalveven klarar det då moppen gått ca 1600 mil...
Har ingen lust att klyva motor och byta vev.
EDIT: Längst ner på cylindern så har det lossnat en REJÄL bit av "stålet", illa?
Ser ut som du får klyva din motor... En bit borta av cylindern!!!
Tror du den flygit ut ut avgassystemet?? Sitter nog nere i vevpariet skulle jag tro... Eller är det beläggningen i cylindern du menar...Som sagt en bild vore roligt
CaToXXo skrev:Nu har man haft loss alltihop...
Kolven var "slut" men cylindern verkar ha klarat sig...
Är det värt att bara köpa ny kolv eller byta allt direkt (cylinder med)? sugen på en 70 sport men vet inte om originalveven klarar det då moppen gått ca 1600 mil...
Har ingen lust att klyva motor och byta vev.
EDIT: Längst ner på cylindern så har det lossnat en REJÄL bit av "stålet", illa?
Ser ut som du får klyva din motor... En bit borta av cylindern!!!
Tror du den flygit ut ut avgassystemet?? Sitter nog nere i vevpariet skulle jag tro... Eller är det beläggningen i cylindern du menar...Som sagt en bild vore roligt
får la se hur det ser ut först ...
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
yamaha2pwn skrev:hittar du inte hela flisan i avgasröret eller nått så tror jag de är bäst att klyva och plocka ut...
innan du gör det så kan du testa att vända motorn uppoch ner
och röra veven framåt och tebacks så kanske den rammlar ut
att cylindern ser ut så .....
du har inget märke på veven ???
en 2T går la inte så djupt ner för att kolven ska åtskakomma det ;S
Nej det är ju det, kolven ska ju inte kunna gå så långt ner... Veven såg fin ut, ska kolla noga imorrn... Veven går lätt... (som den ska dvs)
Min låtsasfarsa trodde att "jacket" var ett fabrikationsfel och att det inte gör nåt men jag litar inte till 100% på han :S
Tror inte att det där är från fabrik, dom skulle inte skicka ut en sådan cylinder. Ser du på bilden så är "jacket" renare än övriga delar runt omkring, färskare vill säga. Även Nikasilbehandlingen i loppet har inga rundade kanter vid det stället.
Jag skulle inte BARA slänga tillbaka en cylinder innan jag klyvt motorn och fått det konstaterat att flisen inte finns där. Kan bli en dyr miss.
Skicka in bilden till generalagenten-servicestället och fråga om det ska se ut såhär..
Men det här ser ju hur skumt ut som helst.. Samma fabrikat??
Kan inte vara sant.. Inte fan lämnar man ut en cylinder som ser ut så. Vill ha svar på detta..
Skicka in bilden till generalagenten-servicestället och fråga om det ska se ut såhär..
Men det här ser ju hur skumt ut som helst.. Samma fabrikat??
Kan inte vara sant.. Inte fan lämnar man ut en cylinder som ser ut så. Vill ha svar på detta..
det är la gjutjärn cylinder ?
den måste först gjutas och sen borras
det är nog en rest av gjutningen som vet att den kmr rakt
fick tänka lite på den först xD
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Så rätt så...
Men den e la Nikasilbehandlad??? Sendan har Nikasilbehandlad cylinder iaf.
TROR inte att man gör en Nikasilbehadling om cylindern ser ut så från gjutningen..
Senast redigerad av AnneWeckis den 11 april 2011, 20:42, redigerad totalt 1 gånger.